آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 آذر ماه 1398 = 12-12 2019

بازداشت ۱۳۵ دختر و پسر در مهمانی خصوصی

خبرگزاری هرانا – ۱۳۵ دختر و پسر در یک مهمانی خصوصی در شهرستان دماوند بازداشت و به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند. دادستان دماوند انجام «تتو و خالکوبی» را از جمله فعالیت های غیرمجاز این افراد عنوان کرده است. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، ۱۳۵ دختر و پسر در یک مهمانی خصوصی در شهرستان دماوند بازداشت شدند.

دادستان شهرستان دماوند «تتو و خالکوبی» را غیرمجاز خوانده و با اشاره به انجام فعالیت های اینچنینی توسط بازداشت شدگان گفت: “در حال حاضر از این تعداد ۷ نفر در زندان هستند و بقیه افراد با تعهدات لازم آزاد شدند”.

بر اساس داده های ۳۹۰۸ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۹۷ (اول فروردین ۱۳۹۷ تا ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) حداقل ۲۳۳ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی‌های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.



حق زندگی December 12, 2019 01:52 PM

حق زندگی!
دوزار بده آش بهمین خیال باش اگه ایوب صبور هم بود تا حالا جر خورده بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: