آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 دی ماه 1398 = 22-12 2019

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان امروز در یک نشست خبری اعلام کرد: محمد اشرف غنی با به دست آوردن نهصد و بیست و سه هزار و هشتصد و شصت و هشت رای که پنجاه ممیز شصت و چهار صدم آراء انتخابات ریاست جمهوری را شامل می‌شود در صدر قرار دارد و عبدالله عبدالله با کسب هفتصد ودو هزار و نهصد ونود رای که سی و نه ممیز پنجاه ودو درصد آرا را تشکیل می‌دهد در جایگاه دوم قرار دارد.

نورستانی خاطر نشان کرد: گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

وی افزود: این نتایج نهایی نیست و قابل تغییر است.

قرار است نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بعد از رسیدگی به شکایات نامزد‌ها اعلام شود.

عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نتیجه اعلام شده پر از تقلب است و به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرد.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام کرد نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان را هرگز نمی‌پذیرد.

این ستاد دقایقی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه که به عنوان نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام شده، غیرقانونی است. همچنین کمیسیون انتخابات افغانستان متهم به دست داشتن در تقلب و شمارش آرای تقلبی است.

در این بیانیه تاکید شده: ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی، از آرای پاک مردم افغانستان دفاع می‌کند و از همه ابزار‌های مشروع و قانونی در این زمینه استفاده خواهد کرد و به زودی اقدامات آینده ستاد عبدالله عبدالله با مردم درمیان گذاشته می‌شود.

قرار است امروز اشرف غنی نیز که اکثریت آرای انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورده است دیدگاه و موضع خود را در این زمینه اعلام کند.



شهنام December 22, 2019 12:34 PM

انتخابات پر از تقلب افغانستان که با حمایت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از ملت افغانستان دزدیده میشود تا امثال غنی و طالبان دلارهای آمریکایی را مفت بخورند و بر ضد آمریکا خرج کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: