آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 بهمن ماه 1398 = 05-02 2020

شما که می‌خواستید بکشید مثل... تیربار می‌بستید

آمار کشته شدگان آبان ان‌شاءالله منتشر خواهد شد

شما که می‌خواستید بکشید...مثل آبانماه تیربار می‌بستید

واعظی، رئیس دفتر روحانی امروز در پاسخ به سوالی درباره عدم اعلام اسامی کشته‌شدگان آبان ماه با گذشت حدود ۴ ماه از صحبت‌های فرماندار تهران گفت: دولت مسئول انتشار این آمار نیست. آمار برای دولت ارسال شده. اما صحبت‌هایی که درباره ارقام این آمار می‌شود به هیچ وجه صحت ندارد. الان هم پزشکی قانونی و هم ستاد مشترک در حال بررسی دقیق این مساله هستند چرا که باید به مردم آمار دقیقی اعلام شود که به طور مثال این تعداد مردم عادی بودند و این تعداد مرد یا زن بوده‌اند. این آمار ان‌شاءالله منتشر خواهد شد.

این در حالیست که سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش خود افزایش آمار کشته شدگان را هشدارآمیز و نشانه وقوع یک کشتار وحشتناک از سوی جمهوری اسلامی دانسته است.

مدیر پژوهش بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل گفت: شمار نگران کننده کشته ها شاهد مضاعفی است که نیروهای امنیتی حکومت ایران دست به کشتار جمعی هولناکی زده اند که در کمتر از یک هفته صدها کشته بر جای گذاشته است. این شمار شوک آور کشته ها نشانگر بی اعتنایی شرم آور مقام های حکومت ایران به حیات انسان است.


شما که می‌خواستید بکشید... مثل آبان ماه تیربار می‌بستید

حامد اسماعیلیون، پزشک ایرانی مقیم کانادا و همسر و پدر دو تن از جان‌باختگان حادثه ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: شما که می‌خواستید این ۱۷۶ نفر را بکشید آیا آسان‌تر نبود اگر همه را جلوی فرودگاه بین‌المللی‌تان به صف می‌کردید و به رگبار می‌بستید؟

وی با اشاره به وقایع خونین آبان ماه و سرکوب خشونت‌بار معترضان به دست حکومت ایران نوشت : شما که می‌خواستید بکشید... مثل آبان ماه تیربار می‌بستید. تیر خلاص هم می‌زدید که این طور در شش دقیقه در آسمان زجرکش نشوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: