آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 دی ماه 1398 = 27-12 2019

ممانعت از مراسم سالگرد حادثه واژگونی اتوبوس

سالگرد جانباختگان واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد؛ بازداشت یک خبرنگار و ممانعت از برگزاری مراسم در محل وقوع حادثه

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ۵ دی‌ماه، مصادف با سالگرد حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، ماموران حراست این دانشگاه از حضور خانواده‌های قربانیان در محل وقوع این حادثه که برای برگزاری سالگرد درگذشت دانشجویان گرد هم آمده بودند، ممانعت کردند. این مراسم در داخل دانشگاه در شرایطی برگزار شد که مأموران حراست، برای مدتی یک خبرنگار را بازداشت و در نهایت از دانشگاه اخراج کردند. گفتنی است، در این حادثه که در دیماه سال گذشته رخ داده بود ۱۰ نفر کشته و تعدادی از دانشجویان نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، یک سال پس از واژگونی اتوبوس دانشجویان در پیچ مرگ دانشگاه علوم و تحقیقات که موجب جان باختن ۱۰نفر شد، خانواده‌های قربانیان این حادثه با روشن کردن شمع در محل واژگونی اتوبوس یاد عزیزان از دست رفته‌شان را گرامی داشتند. این مراسم در شرایطی برگزار شد که مأموران حراست دانشگاه آزاد برای دقایقی خبرنگار همشهری را بازداشت و در نهایت از دانشگاه اخراج کردند.

روز ۴ دی‌ماه سال گذشته حادثه هولناکی در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در غرب تهران اتفاق افتاد که هنوز داغ آن بر دل بازماندگان مانده است. جمعی از دانشجویان سوار بر اتوبوس داخلی دانشگاه به سوی درِ خروجی در حرکت بودند که در بخشی از مسیر که شیبِ تند و پیچِ خطرناکی دارد ناگهان کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شد. راننده تلاش کرد اتوبوس را متوقف کند، اما در نهایت اتوبوس پس از انحراف وارد فضای سبز و واژگون شد. شدت این حادثه به حدی بود که ۱۰نفر از سرنشینان اتوبوس جان خود را از دست دادند و ۲۸ نفر دیگر به‌شدت مصدوم شدند.

این حادثه هولناک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و افکار عمومی را جریحه دار کرد. پس از تحقیقات مقدماتی، پرونده این حادثه به مجتمع قضایی کارکنان دولت فرستاده و در نهایت با رأی شعبه ۱۰۵۷، رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات و پیمانکار هر ۲ به تحمل ۳سال حبس محکوم شدند. همچنین شرکت پیمانکار حمل‌ونقل داخلی دانشگاه، برای همیشه از عقد قرارداد برای نقل ‌و انتقالات داخلی مراکز آموزشی، نظامی، فرهنگی و فضاهای عمومی منع شد. از سوی دیگر، دانشگاه نیز موظف شد تا ۵ سال قراردادهای حمل و نقل را با تأیید نماینده دادستان کل کشور و شهرداری انجام دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: