آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 دی ماه 1398 = 28-12 2019

بازداشت فعال مدنی/فرهنگی بازنشسته ساکن مشهد

خبرگزاری هرانا – نصرت بهشتی، فعال مدنی و فرهنگی بازنشسته ساکن مشهد روز سه‌شنبه ۳ دی ماه توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. ماموران در زمان بازداشت منزل خانم بهشتی را مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی ایسان را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۸ شب روز سه‌شنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۸، نصرت بهشتی فعال مدنی و فرهنگی بازنشسته ساکن مشهد توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

ماموران در زمان بازداشت منزل خانم بهشتی را مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی ایسان را ضبط کرده و با خود بردند.

علیرغم پیگیری‌های خانواده و مراجعه آنها به نهادهای قضایی و امنیتی تاکنون از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

با این حال، اواسط مردادماه امسال نامه ای با امضای ۱۴ تن از زنان کنشگر مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شد. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند. گمان این می رود بازداشت خانم بهشتی در رابطه با نامه مذکور باشد، هر چند هنوز هیچ منبعی ارتباط بین بازداشت خانم بهشتی و نامه مورد اشاره را تایید نکرده است.

پیشتر در مردادماه امسال نیز نصرت بهشتی به اتفاق جمعی از معلمین و فعالین صنفی فرهنگیان با انتشار بیانیه ای خواهان آزادی چهار تن از همکاران خود به نام های هوشنگ کوشکی، هاشم خواستار، جواد لعل محمدی و محمدحسین سپهری شده بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: