آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 دی ماه 1398 = 29-12 2019

حملات یهود ستیزانه در آمریکا شدت گرفته است

حملات یهود ستیزانه در ایالات متحده، با حمله یک چاقوکش به خانه یک خانواده یهودی مذهبی در ایالت نیویورک، به اوج تازه ای رسیده و موجب نگرانی عمیق سران جامعه یهودیان ایالات متحده گردیده است. در یک سال اخیر چندین نیایشگاه یهودیان (کنیسا) مورد تعرض قرار گرفته که خونین ترین آن ها در شهر پیتسبورگ بود که در آن یازده تن از نمازگزاران، با گلوله های یک نژادپرست سفید پوست به قتل رسیدند.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، حدود ده روزی پیش نیز کنیسای یهودیان ایرانی به نام نصح ییسرائیل در لوس آنجلس هدف تعرض و هتک حرمت قرار گرفت. پلیس کالیفرنیا بر این باور است که این حمله جنبه یهودستیزی نداشته، بلکه جوانی می خواسته است به شرارت دست بزند.

در حادثه دهشتناکی که در حومه نیویورک رخ داد، فردی که ظاهرا سیاه پوست به نظر می رسید وارد خانه ای شد که اعضای خانواده مشغول برافروختن شمع عید حنوکا بودند. محله ای که خانه در آن قرار دارد، متعلق به یهودیان ارتودوکس است که همه در کنار هم زندگی می کنند.

ضارب در همین حال به حاضران در سالن که کاملا شوکه شده بودند حمله برد و یک یک آنان را با ضربات چاقو هدف قرار داد و پنج تن را زخمی ساخت. حال یکی از مضروب شدگان وخیم گزارش شده است.

یکی از حاضران در آن سالن گفت که با پرتاب یک میز کوچک به سوی ضارب، او پا به فرار گذاشت و می خواست وارد کنیسای مجاوز شود که نمازگزاران او را فراری دادند.

در هفته های اخیر چندین مورد حمله مسلحانه به مراکز یهودی در ایالت نیویورک روی داده که در جریان یکی از آن ها دو بانوی یهودی در یک فروشگاه مواد غذایی به قتل رسیدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: