آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 دی ماه 1398 = 31-12 2019

بازداشت طلبه اهل سنت در شهرستان سرباز

خبرگزاری هرانا – یک طلبه اهل سنت بلوچ ماه گذشته توسط مامورین اداره اطلاعات در سرباز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. با گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت این شهروند تاکنون اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری این شهروند در دسترس نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز چهارشنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۸، یک طلبه حوزه علمیه، توسط مامورین اداره اطلاعات شهرستان سرباز، در منزل شخصی واقع در روستای گورناگان بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، هویت این شهروند “ارسلان پُرکی” ۲۱ ساله فرزند محمد صالح، مشغول به تحصیل در حوزه علمیه کوه ون شهرستان سرباز عنوان شده است.

به گفته یک منبع مطلع: “نیروهای اطلاعاتی لباس شخصی به خانه ارسلان رفته و وی را بدون ارایه هیچگونه حکمی و یا توضیحی با خود بردند”.

در این گزارش آمده است، خانواده آقای پرکی از طرف نهادهای امنیتی، تهدید شده اند که موضوع بازداشت این شهروند را رسانه‌ای نکنند.

با گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت، تاکنون اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری وی در دسترس نیست.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اهل سنت به عنوان یک مذهب به رسمیت شناخته شده ولی به دلیل اینکه حکومت مذهبی ایران به تشیع گرایش دارد، بسیاری از حقوق اهل سنت در ایران بصورت سیستماتیک نقض می‌شود.

لازم به ذکر است نهادهای بین‌المللی بارها مقامات جمهوری اسلامی را به اعمال محدودیت‌های برای پیروان مذاهب غیر از مذهب رسمی حکومت متهم کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: