آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 22 فروردین ماه 1399 = 10-04 2020

هشدار نسبت به استفاده تروریست‌ها از ویروس چینی

دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت در مورد خطراتی که جهان را در پی شیوع کرونا تهدید می‌کند، هشدار داد. یکی از آن‌ها خطر استفاده تروریست‌ها از ویروس چینی کرونا است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نطقی که در این نشست ایراد کرد، به خطرات گوناگونی پرداخت که در پی گسترش پرشتاب ویروس جدید کرونا جهان را تهدید می‌کند.

به باور گوترش شیوع کرونا نگرانی‌های گوناگون بسیاری را در ذهن جهانیان برانگیخته، اما از دید او هشت خطر عمده متوجه جهان است.

به گفته دبیرکل سازمان ملل خطر حملات تروریست‌های به اصطلاح بیولوژیکی در آینده بیشتر شده است که هدفشان ایجاد و گسترش بیماری‌هایی همه‌گیر مانند کووید ۱۹ است.

او در این مورد تصریح کرد: «با توجه به ضعف‌ها و همچنین عدم آمادگی کافی جهان برای مقابله که در پی گسترش پرشتاب ویروس جدید کرونا نمایان شد، می‌توان تصور کرد که کم و کیف یک حمله تروریستی بیولوژیکی چگونه می‌تواند باشد. این خطر اکنون افزایش یافته است».

"خطر حملات تروریستی بیولوژیکی" یکی از هشت خطری است که دبیرکل سازمان ملل در نطق ویدیویی خود در شورای امنیت سازمان ملل در مورد آن هشدار داده است.

از دید گوترش یکی دیگر از خطرات این است که گروه‌های تروریستی از شرایط بحرانی کنونی که دولت‌های جهان در تلاش و سرگرم رفع آن هستند، برای انجام اهداف تروریستی خود سود جویند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: