آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 خرداد ماه 1400 = 26-05 2021

آقازاده‌های مفت خور؛ حدادعادل: آزاده ژاپن بود بعد رفت...

روزنامه هفت صبح چاپ تهران نوشت: بعضی حرف و حدیث‌های درگوشی می‌گویند دلیل رد صلاحیت علی لاریجانی با سابقه ۱۲سال ریاست مجلس و حضور در مهم‌ترین مشاغل حکومتی، حضور دخترش در آمریکاست.

این در حالیست که حمید رسایی در توئیتی از ممنوعیت اقامت یا تحصیل فرزندان مسئولین در کشور‌های متخاصم نام برده است.

در بین همه مسئولانی که فرزندانشان خارج از ایران زندگی می‌کنند، مورد فرزندان شهردار قم از همه عجیب‌تر و پر سر و صداتر بود. اوایل شهریور سال ۹۸، همزمان با داغ شدن بحث محل زندگی بچه‌های مسئولان، خبری دست به دست شد درباره اینکه هر شش فرزند شهردار قم ساکن آمریکا هستند.

واکنش‌های مختلف به این خبر باعث شد آقای شهردار اینطور توضیح بدهد: «خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند. اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به‌عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی، در قم می‌خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.»

آزاده ژاپن بود بعد رفت آمریکا

غلامعلی حدادعادل هم که سابقه ریاست مجلس و انواع و اقسام سمت‌ها را در کارنامه‌اش دارد، یکی از کسانی است که در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های مختلف بیشترین شفاف‌سازی را در مورد خانواده‌اش کرده است. او حتی مدتی پیش محل زایمان دخترش را هم در واکنش به بعضی از شایعات اعلام کرد. در مورد بچه‌های حدادعادل هم زمزمه زندگی در خارج از کشور شنیده می‌شد. اینکه یکی از دخترانش شوهر آمریکایی دارد و دیگری هم مدتی در ژاپن زندگی کرده و بعد به آمریکا رفته. خود حدادعادل ماجرای زندگی دخترش در ژاپن و آمریکا را اینطور تعریف می‌کند:

«دخترم وقتی دانشگاه قبول شده بود، ازدواج کرد. داماد بنده پزشک است. ژاپن به شوهر دخترم بورس تحصیلی در رشته ژنتیک مولکولی داد و این بورس همزمان شد با فارغ‌التحصیلی دخترم در مقطع کارشناسی و خلاصه آن‌ها راهی ژاپن شدند.

البته دخترم از جایی بورسیه نبود و به‌خاطر همسرش راهی آنجا شد. بعد‌ها به سبب تحقیقاتی که همسر دخترم در یک دانشگاه آمریکایی انجام داد، به همراه دو فرزندشان راهی آمریکا شدند، اما بعد از سه سال به ایران برگشتند. در آمریکا نوه‌هایم در مدرسه اسلامی درس می‌خواندند، اما شرایط زندگی برای آن‌ها راحت نبود و در نهایت دخترم و خانواده‌اش به ایران برگشتند.»

او در مورد دختر دیگرش که گفته می‌شد شهروند آمریکاست، اینطور توضیح داد که شوهرش در یک خانواده شهیدپرور در آمریکا متولد شده است. دختر حدادعادل هم توضیحات پدرش را اینطور کامل کرد: «در زمانی‌که در خارج از کشور بودم با همسرم آشنا شدم و ایشان به‌خاطر علاقه‌ای که به ایران و فرهنگ آن و امت اسلامی داشت، حاضر شد تا رنج مهاجرت به غربت را به جان بخرد و در واقع با همسر خود به ایران بیاید و در ایران زندگی کند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: