آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 مرداد ماه 1400 = 17-08 2021

رویترز: رژیم ایران غنی‌سازی شصت درصدی را سرعت داده

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت خبرنگار رویترز رسیده، به کشور‌های عضو اعلام کرده است که رژیم ایران با سرعتی بیشتر از قبل و با استفاده از ۲ آبشار سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصد است.

آژانس اتمی در این گزارش گفته است: رژیم ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است.

بر اساس این گزارش برای تولید بمب اتمی اورانیوم غنی‌سازی ۹۰درصدی مورد نیاز است به همین دلیل تولید غنی‌سازی ۶۰درصد از سوی رژیم ایران به نگرانی‌های غرب افزوده است.

این اقدام جدیدترین موردی است که رژیم ایران محدودیتهای اعمال شده در توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ را نقض می‌کند در حالی‌که بر اساس برجام، خلوصی که تهران می‌تواند غنی‌سازی کند ۳.۶۷ درصدی است.

ایالات متحده و متحدان اروپایی آن هشدار داده‌اند که چنین اقداماتی مذاکرات برای احیای توافق را تهدید می‌کند که در حال حاضر به‌حالت تعلیق درآمده است.

به گفته ناظران، رژیم ایران با استفاده از هرج و مرج بین المللی و برپایی دولت رئیسی، گام دیگری به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است.


واکنش آمریکا به اقدام تحریک‌آمیز تازه رژیم ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه در گزارشی که به رویت رویترز رسیده اعلام کرد که رژیم ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

آژانس اتمی اقدام رژیم ایران را سومین گام از برنامه چهار مرحله‌ای تهران دانسته است. چهارمین گام، تولید صفحه سوخت رآکتور است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این گزارش گفت: رژیم ایران بایستی اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود را متوقف کرده و برای حرکت به سمت اجرای کامل توافق برجام به مذاکرات برگردد.

وی افزود: رژیم ایران هیچ نیازی به تولید اورانیوم فلزی ندارد چراکه تولید اورانیوم فلزی با تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای ارتباط دارد.

این در حالیست که مقامات اطلاعاتی آمریکا پیش تر گفته بودند گمان نمی‌کنند مذاکرات احیای برجام به نتیجه‌ای برسد.

به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، مقام‌های آمریکایی که به همراه ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، به اسرائیل سفر کرده‌ بودند، احتمال بازگشت حکومت ایران به توافق برجام را بسیار اندک می‌دانند.

این روزنامه در گزارشی به نقل از مقام‌های اسرائیلی آگاه از جزئیات گفت‌وگوها نوشت: اعضای هیئت آمریکایی همراه ویلیام برنز، در گفت‌وگو با همتایان اسرائیلی خود، روشن کرده‌اند که گمان نمی‌کنند مذاکرات احیای برجام به نتیجه‌ای برسد. مقام‌های اسرائیلی هم بازگشت رژیم تهران با دولت رئیسی به توافق برجام را بعید ارزیابی کرده اند.



ب.د.د. August 4, 2021 10:15 AM

مواردی در گزشته وجود داشت که ایرانیان برای آلمانیها تره زیاد خورد مبکردند که مهمترین آن به غیر از اقتصاد پیشرفته ، تبلیقات نژاد آریائی بود و این یک دورغ بس بزرگ و تحقیر انسانهای بود در حالیکه انسانیت به هیج وجه تبعیت نژادی ندارد که گفتار علمی آن از این متن خارج است و دوم مربوط میشود به موضع ضد یهودی آلمان نازی که مورد ستایش آخوندان که تاثیرگزار بر جامعه ایران آن زمان بود هم میگردید شوربختانه در قشر روشنفکری ایرانیان بحث و گفتگوئی در این باره نشده است تا جائیکه بخش بزرگی از ایرانیان هنوز خودرا تابع نژاد تعریف شده هیتلری می دانند در حالیکه تا پیش ازاسکندر مقدونی نام ایران آریا بوده و کلمه ایران نوئی لهجه از آریا است و از زمان ساسانیان ساسانیان است امروز آلمان با برجام دورغین مانع یک حکومت ایرانییست و پشتیبان نقص حقوق بشر

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا August 4, 2021 10:20 AM

سوداگران اتحاده اروپا به آن درجه از ذلت رسیده اند که برای جشن خون ادود
ایشمن ایران نماینده میفرستد
در حالی که نئو نازی ها , آین انسان کشان فاشیست های هیتلری جان تاره ای در اروپا میگیرند , این مدافعین حقوق بشر و دروغین تاجر های اروپا نماینده برای تنفیذ قاتل هزاران جوانان ایران زمین بوسیله این کوتوله فاشیست میفرستند
ملت ایران ۸۵ میلیونی ایران آگاهانه شاهد این شرکت و کمک شما به این جانیان مینگرد ما فراموش نمیکنیم و دوست و دشمن خود را به یاد خواهیم داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: