آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 مرداد ماه 1400 = 03-08 2021

برجام؛ وزیر سابق آمریکا: ادامه مذاکرات دیوانگی است

وزیر خارجه سابق آمریکا طی مصاحبه ای با اشاره به حمله به نفتکش مرسر استریت از سوی رژیم ایران، ادامه مذاکرات دولت بایدن در وین برای احیای برجام را دیوانگی خواند و خواستار توقف آن شد. وزیر دفاع اسرائیل هم گفته: همین حالا باید علیه رژیم ایران اقدام کرد.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، دولت بایدن را به ضعف در برابر رژیم ایران متهم کرد و گفت که دیوانگی است پس از آنکه حکومت تهران دو شهروند اروپايی را کشت، مذاکرات در وین ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: رژیم ایران در حال استفاده از ضعف دولت آمریکا است. آنها یک بریتانیایی و یک رومانیایی را کشتند. به یک کشتی در دریا حمله کردند. اما ما هنوز بر سر میز مذاکره نشسته ایم و تلاش می کنیم تا درخصوص توافق هسته ای با آنها مذاکره کنیم.

پمپئو گفت: این در حالی است که ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) دشمنان آمریکا را محبور کرد که ما را جدی بگیرند.

در همین حال بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل در مجلس این کشور گفت: رژیم ایران در دورۀ جلادی به نام ابراهیم رئیسی خطرناک‌تر برای جهان، ویرانگر تر برای منطقه خواهد بود و خواهد کوشید به تهدیدی حیاتی علیه اسرائیل تبدیل شود.

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر دفاع اسرائیل در سخنانش افزود که این کشور می‌کوشد این تهدید را از میان بردارد و جامعۀ جهانی را که شاهد اقدام‌های خصمانۀ تهران است به اقدام فراخواند.

بنی گانتز در ادامه افزود: همین حالا باید علیه حکومت ایران دست به اقدام زد. زیرا نه فقط در پی ایجاد یک هستۀ نظامی است، بلکه با هدایت یک مسابقۀ خطرناک تسلیحاتی، منطقه را کاملا بی ثبات خواهد کرد.


توصیه وال استریت ژورنال به دولت بایدن

هیات تحریریه وال‌استریت ژورنال در گزارشی به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است از مذاکرات احیای برجام خارج شده و در شرایط ناآرامی‌های اخیر ایران، به سیاست فشار حداکثری ترامپ بازگردد.

این روزنامه نوشت: دولت بایدن به اشتباه مشتاق ادامه مذاكرات است؛ در حالی که تهران همچنان فاصله خود را از امکان بمب هسته‌ای با محدود کردن بازرسی‌های بین‌المللی، فعال کردن سانتریفیوژهای پیشرفته، ذخیره اورانیوم خالص و افزایش دانش علمی خود کم می‌کند.

این منبع افزود: کنار گذاشتن مذاکرات به معنای بازگشت به کمپین تحریم «فشار حداکثری» ترامپ است که دولت بایدن به آن نقد دارد. اما دولت ترامپ به دلیل تک‌دوره‌ای بودن، هرگز فرصتی برای تحقق کامل این استراتژی نداشت. در شرایطی که جنوب غربی ایران با اعتراضات درگیر است، دولت بایدن باید فشار علیه حکومت تهران را افزایش دهد، نه اینکه به آنها راه فرار بدهد.

وال‌استریت ژورنال همچنین به نقل از منابعی نوشت: رژیم ایران می‌خواهد تصمیم احتمالی آمریکا در آینده برای خروج دوباره از برجام، به موافقت سازمان ملل مشروط شود. چنین موضوعی مغایر با قوانین ایالات متحده بوده و از این رو می‌تواند گره سختی در مذاکرات احیای برجام محسوب شود.


این رژیمی نیست که بتوان با آن تعامل کرد
پنجشنبه، 3 تیر ماه 1400 = 24-06 2021

نخست‌وزیر اسرائیل خطاب به کشورهای غربی بویژه دولت بایدن گفت: دنیا باید بفهمد که حکومت خشن و تندرويی که یک جلاد را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کرده، حاضر است تنها به‌خاطر دستیابی به برنامه هسته‌ای نظامی، مردمش سال‌ها گرسنگی بکشند و این رژیمی نیست که بتوان با آن تعامل کرد

نفتالی بنت که در یک مراسم نظامی سخنرانی می‌کرد با اشاره تلویحی به مذاکرات وین و احتمال دست زدن به اقدام نظامی علیه رژیم ایران گفت: اما متاسفانه وضعیت کنونی آن چیزی نیست که اسرائیل مایل به دیدن آن است، و دست آخر، مسئولیت و سرنوشت ما در دست خود ما است، نه هیچ کس دیگر.

نخست‌وزیر اسرائیل صراحتا به رژیم ایران هشدار داد و گفت ما به تهدیدهای حیاتی که متوجه کشور ما است، امکان بر آوردن نمی‌دهیم.

وزیر دفاع اسرائیل، نیز در این مراسم گفت: رژیم ایران اکنون دشمنی جنایتکارتر و خطرناک‌تر از عراق صدام حسین در چهل سال پیش است که بازوان تروریستی خود را دور اسرائیل گشوده و ضمن تهدید تمامی منطقه، در صدد رسیدن به بمب اتمی است.

ژنرال گانتز اظهار داشت: همان‌گونه که نخست‌وزیر بنت گفت، اگر احساس کنیم که لازم است اقدام کنیم، وارد عمل شده و خطر و هر تهدیدی را برطرف خواهیم کرد.

نیویورک تایمز در این باره نوشت: هر اتفاقی که در وین و پای میز مذاکره بیفتد، ریاست‌جمهوری رئیسی به این معناست که بحران 42 ساله رژیم ایران با غرب در مسیر بدتر شدن است.




ایران فردا July 26, 2021 04:33 PM

این لحظاتی است , که پرزیدنت بایدن باید تصمیم بگیرد که آیا با ملت ایران است و یا با مشتی جانی و ادم کش و متجاوز
ملت ایران با قدمت چند هزار ساله , پوزه بیشماری از این متجاوزین را به خاک مالیده و دفع کرده و انهارا در زباله دان تاریخ دفن کرده
این تفاله ها و حرامزاده های قادسیه ۱۰ در صدی در حال نا بودی اند و دفنشان و نابودیشان به ثانیه های آخرین ساعت تاریخ رسیده است
دوستی ملت ایران و ملت امریکا صد ها سال پایدار خواهد ماند اگر حزب دموکرات دوباره اشتباه تاریخی دیگر نکند
در حالی که همراه انسان‌های فرهیخته و انسان دوست شیرین تر است تا دوست جانیان و ادم خوران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: