آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 دی ماه 1398 = 10-01 2020

شرایط امنیتی؛ پروازهای اروپایی به تهران لغو شد

به دنبال قوت گرفتن احتمال ساقط شدن هواپیمای اوکراینی با پدافند موشکی رژیم ایران و نگرانی‌ها از ناامن بودن آسمان این کشور، شرکت‌های عمده هواپیمایی اروپا پروازهای خود به ایران یا برفرار این کشور را لغو کردند.

شرکت بزرگ هواپیمایی لوفتانزا، روز جمعه اعلام کرد که به دلیل وضعیت نامعلوم امنیتی در اطراف فرودگاه بین‌المللی تهران، این شرکت پروازهای خود به مقصد پایتخت ایران را تا روز بیستم ژانویه لغو خواهد کرد.

پیشتر یک هواپیمای شرکت لوفتانزا در روز پنج‌شنبه در مسیر فرانکفورت به تهران، پس از توقف در پایتخت رومانی به اتریش تغییر مسیر داد.

شرکت اتریش ایرلاینز نیز بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده به این شرکت درباره وضعیت امنیتی آسمان ایران، پرواز هواپیمای خود در روز جمعه را لغو کرد.

آژانس حمل و نقل سوئد نیز اعلام کرد که تمامی پروازهای شرکت‌های هوایی از ایران به سوئد تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

پیشتر به دنبال خروج آمریکا از برجام پروازهای ایرفرانس و بریتیش ایرویز به ایران متوقف شد، اما این دو شرکت نسبت به پرواز دیگر هواپیماهای خود بر فراز ایران هشدار داده‌اند.

پروازهای شرکت‌های هواپیمایی روسیه و اوکراین نیز از روز پنج‌شنبه بر فراز ایران متوقف شده است.

وزیر امورخارجه هلند روز جمعه در بروکسل به خبرنگاران گفت که به احتمال قوی رژیم ایران هواپیمای اوکراینی را با موشک ساقط کرده است.

او در پاسخ به پرسشی درباره مجازات رژیم ایران در این زمینه گفت که تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا برای تحریم به رفتار تهران بستگی دارد.



فریبرز January 10, 2020 11:43 AM

امام راحل فرمودند: مردم هواپیما و اتوموبیل می خواهند چه کنند، با الاغ بروند! دیدید که فرمایشات ایشان به حقیقت پیوست؟! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: