آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 بهمن ماه 1398 = 21-01 2020

ایران؛ توصیه امنیتی به گردشگران چینی برای سفر

دولت چین از شهروندان خود خواست که هنگام سفر به ایران اقدامات امنیتی را رعات کنند.

بنا به گزارشها، وزارت خارجه چین و سفارت چین در ایران برای شهروندان خود هشدار با توصیه رعایت اقدامات امنیتی منتشر کرد و از شهروندان خواست که به این موضوع توجه کنند.


با هواپیمای اوکراینی صنعت گردشگری هم ساقط شد

ساقط شدن هواپیمای اوکراینی با موشک سپاه پاسداران ابعاد گسترده‌ای از جمله در در اوضاع اقتصادی ایران برجای می‌گذارد که مردم در حال حاضر تازه ترکش های اولیه آن را احساس می‌کنند. یکی از این ترکش ها به صنعت گردشگری ایران اصابت کرده است.

خبرگزاری ایلنا در گزارشی به نقل از رئیس انجمن صنفی خدمات مسافری و جهانگردی، نوشته است تمامی تورهای بلوک غرب که قصد سفر به ایران را داشتند، سفر خود را لغو یا به تعویق انداختند». آمار ارائه شده از سوی این خبرگزاری نشان می‌دهد که «تورهای ورودی از آمریکا و کانادا ۱۰۰ درصد، تورهای استرالیا و حوزه اقیانوسیه ۸۰ درصد، تورهای ورودی از اروپا ۶۰ درصد و تورهای ورودی آسیا ۶۰ درصد سفرهای خود به ایران را لغو کرده‌اند.

ورشکستگی گسترده هتل‌های ایران

ایلنا به نقل از رئیس جامعه هتلداران استان فارس نوشته است که گردشگران خارجی که برای عید امسال هتل رزرو کرده بودند با توجه به شرایط کنونی آن را لغو کردند و همه هتل‌های استان در حال ورشکستگی‌اند.

اما این فقط گردشگران اروپایی نیستند که سفر خود به ایران را لغو کرده‌اند. در سال‌های اخیر بخش بزرگی از گردشگران را شهروندان کشورهای همسایه تشکیل می‌داد که آنها نیز تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران خودداری می‌کنند.

از این گذشته گروهی از شهروندان کشورهای خلیج فارس برای استفاده از امکانات درمانی به ایران می‌‌آمدند. اکنون آنها نیز به سفر و درمان در کشوری که خود دچار بحران است، تمایلی ندارند.

این فقط صنعت توریسم نیست که ضرری سنگین متحمل شده است. کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران پیامدهای اقتصادی شدیدی برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران به همراه دارد. بسیاری از شرکت‌های هوایی پروازهای خود را حتی تا چند ماه آینده به ایران لغو کرده‌اند. لوفت‌هانزا تا عید سال بعد به ایران پرواز نخواهد داشت.


وضعیت فلاکت بار گردشگری ایران خراب تر شد

در پی ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در ایران، وضعیت فلاکت بار گردشگری ایران نیز خراب تر خواهد شد.

به گزارش بنیاد میراث پاسارگاد، از هم اکنون بعضی از کشورها از شهروندان خود خواسته‌اند از سفر به ایران پرهیز کنند و یا نسبت به سفر به ایران هشدار داده اند.

لغو پروازها سبب شده که دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران «شرایط اضطراری» اعلام کنند. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که پروازها و هتل ها خارج از اراده مسافر لغو می شوند و هیچ یک از هتل ها و شرکت های هواپیمایی نمی توانند پولی از مسافران بگیرند و اگر هم پیش فروش کرده باشند باید آن ها را به مسافرین پس دهند.

روز گذشته علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به ضربه ی بزرگی که اتفاقات اخیر به گردشگری زده اعتراف کرد. و حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی از کاهش شصت تا صد درصدی تورهای ورودی به ایران خبر داد. او گفت: «تورهای ورودی از آمریکا و کانادا صد درصد، تورهای استرالیا و حوزه اقیانوسیه هشتاد درصد، تورهای ورودی از اروپا و آسیا شصت درصد سفرهای خود را لغو کرده‌اند.»



آرام January 19, 2020 01:21 AM

حالا علم االهدی باید تعداد روسپیان متعه ای را افزوده و قیمتها را کاهش دهد تا با هجوم امت های مسلمان همسایه اوضاع توریسم را بهبود بخشد و اگر خدای نکرده در یک صانحه هوائی اشتباهی نفله شدند میتوانند بجای هوریان مشهدی و قمی با هوریان بهشتی مشحون گردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: