آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 دی ماه 1398 = 15-01 2020

بازداشت دانشجویان معترض در دانشگاه کردستان

خبرگزاری هرانا – در ادامه تجمعات اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اکراینی توسط توسط پدافند هوایی نیروهای مسلح بر فراز آسمان تهران، امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه، زانیار احمدپور، مسلم سلیمانی و ارشد اتابک، سه تن از دانشجویان دانشگاه کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸، زانیار احمدپور، مسلم سلیمانی و ارشد اتابک، سه تن از دانشجویان دانشگاه کردستان توسط نیروهای وزارت اطلاعات در دانشگاه کردستان بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در گفت و گو با گزارشگر هرانا در خصوص بازداشت این دانشجویان گفت: ”در روزهای گذشته تجمعات اعتراضی راس ساعت چهار در دانشگاه کردستان برگزار می‌شد، اما امروز به دلیل دخالت نهادهایی چون دفتر رهبری و بسیج دانشگاه و تحریک نیروهای بسیجی درگیری‌هایی میان دانشجویان معترض و بسیجیان شکل گرفت. حراست دانشگاه کردستان نیز اقدام به بستن درهای دانشکده کرده بود. به همین دلیل تعداد دانشجویانی که موفق به حضور در تجمع شده بودند کمتر از روزهای پیشین بود و در نهایت سه تن از دانشجویان معترض توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند”.
این منبع در ادامه از تداوم تجمع‌های اعتراضی تا زمان آزادی این دانشجویان خبر داده است.

از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروندان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: