آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 دی ماه 1398 = 19-01 2020

تصمیم عجیب ارزی رژیم بشار اسد در سوریه!

دولت سوریه اعلام کرد هر کس در مبادلات از ارزهای خارجی استفاده کند به هفت سال کار اجباری محکوم خواهد شد!

پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی اعلام کرد که بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه در دستور عجیبی گفته است کسانی که در تراکنش های خود به جای پول ملی این کشور از ارزهای خارجی استفاده کنند به هفت سال کار اجباری محکوم می‌شوند!

در هفته‌های اخیر روند ریزش ارزش پول ملی سوریه که پوند نام دارد تشدید شده است؛ تا جایی که اکنون ارزش هر دلار در بازار سیاه این کشور به ۱۲۰۰ پوند رسیده است. با این حال دولت این کشور در بازار ارز رسمی این کشور، نرخ برابری هر دلار را معادل ۴۳۴ پوند اعلام کرده است.

پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه، نرخ برابری هر دلار معادل ۴۷ پوند بود اما اکنون ارزش پوند به کمترین سطح تاریخ خود رسیده است.

در ماه‌های اخیر فشار تحریم‌های آمریکا بر بخشهای مالی و بانکی سوریه تشدیده شده و بحران ارزی در لبنان نیز کار این کشور را برای دسترسی به منابع ارزی دشوارتر کرده است.



کاریکامراناتور January 20, 2020 03:01 PM

اگر با چاقو و شمشیر میشد پول کشوری را تثبیت کرد حالا باید در ایران قیمت دلار همان 7 تومان زمان شاه باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


baran January 20, 2020 04:39 PM

عجب، پول سوریه بعد از سالها جنگ ویرانگر از 47 پوند هر دلار به 1200 هر دلار پوند رسیده ولی کفتارهای حاکم در ایران دلار 7 تومان رو به 14000 تومان رسوندن با این حال ما رو از سوریه ای شدن میترسونن زهی وقاهت و بی شرمی

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 21, 2020 03:29 AM

باران گرامی به عجب نکته ی نغزی اشاره کردید به راستی که ایران چهل سال آزگار است که سوریه شده البته از سوریه هم بدتر دست کم در سوریه حجاب اجباری نیست و ارزش پول ملی سوریه همانطور که به درستی اشاره فرمودید از پول خمینی نشان اشغالگران ایران کماکان و به مراتب بالاتر است در ضمن مجازات زندگی یا همان مرگ تدریجی زیر پرچم این اشغالگران اسلامی از هفت سال کار اجباری به مراتب جانکاه تر و گزنده تر است پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: