آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 بهمن ماه 1398 = 21-01 2020

سقوط هواپیما؛ شیراز: بازداشت صدابردار و فیلم‌ساز

خبرگزاری هرانا – علی فرمانی، صدابردار و فیلم‌ساز اهل شیراز توسط نیروهای اطلاعات سپاه این شهر بازداشت شده است. بازداشت وی در جریان تجمعات مردمی در معالی آباد شیراز و ابراز همدردی با خانواده قربانیان شلیک پدافند و سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری توسط نیروهای سپاه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رادیو زمانه، روز یک‌شنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، علی فرمانی، صدابردار و فیلم‌ساز اهل شیراز بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، علی فرمانی ۳۳ ساله به جهت ابراز همدردی با خانواده‌ جان‌باختگان هواپیمای اکراینی و روشن کردن شمع و ادای احترام به درگذشتگان این حادثه به معالی‌آباد شیراز رفته بود که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در این گزارش آمده است که وی توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده و پس از بازداشت به محل نامعلومی منتقل شده است.

او از زمان بازداشت تنها دو تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌ خود داشته است.

لازم به ذکر است علی فرمانی به عنوان صدابردار فیلم “علی‌آقا”، ساخته‌ کامران حیدری، در سال ۲۰۱۸ میلادی نماینده‌ ایران در جشنواره‌ بین‌المللی “ایتفا” و کاندیدای جایزه‌ بهترین صدابرداری از جشنواره‌ “سینما حقیقت” در سال ۱۳۹۷ بود.

گفتنی است، در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.

روز سه شنبه ۲۴ دی ماه، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت دستکم ۳۰ شهروند در جریان تجمعات و اعتراضات مردمی اخیر خبر داده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: