آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 آذر ماه 1399 = 21-11 2020

قوانین حق شهروندی متولدین آمریکا لغو خواهد شد؟

رئیس جمهوری آمریکا به دنبال لغو حق شهروندی با تولد نوزدان در ایالات متحده پیش از ترک کاخ سفید است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که دستور اجرایی را امضا کند که بر اساس آن، اعطای حق شهروندی برای چندین سال به متولدین در ایالات متحده لغو شود.

برخی از نخبگان و صاحب نظران قانون اساسی می‌گویند که اعطای حق شهروندی در زمان تولد بر اساس چهاردهمین متمم قانون اساسی حفظ شده اگرچه این مساله از سوی دادگاه‌های مختلفی در آمریکا مورد بررسی قرار نگرفته است.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، تمامی نوزدانی که در داخل خاک ایالات متحده به دنیا می‌آیند، به صورت اتوماتیک حق شهروندی این کشور را بدون توجه به اینکه والدین آنها آمریکایی باشند یا نه، به دست می‌آورند. این دستور اجرایی که قرار است ترامپ آن را امضا کند، احتمالا به این روند پایان می‌دهد.

این دستور اجرایی یکی از همان‌هایی است که دولت ترامپ قصد دارد تا پیش از ترک کاخ سفید در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ آن را اجرایی کند.

ترامپ پیشتر درباره پایان دادن به حق شهروندی در زمان تولد سخن گفته و مدعی شده بود که می‌تواند آن را بدون اصلاح و متمم اجرایی کند.

معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: ترامپ از زمان روی کار آمدن، هرگز از استفاده از اختیارات اجرایی قانونی خود برای پیشبرد سیاست‌های جسورانه و تحقق وعده‌هایی که به مردم آمریکا داده، اجتناب نکرده است.

با وجود آنکه برای امضای یک دستور اجرایی و ایجاد سیاست‌های لازم چندین سال زمان لازم است. اما به نظر می‌رسد که دولت ترامپ به دنبال اجرایی کردن تمامی دستورات و وعده‌ها پیش از روی کار آمدن دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ است و برای این کار عجله دارد.

همچنین دولت ترامپ قصد دارد تا اصلاحاتی دیگر را درباره برنامه ویزا و اقدامات جدید علیه چین اجرایی کند.



حسن January 23, 2020 11:16 AM

آقا اون بچه ظریف رو هم از آمریکا بندازین بیرون دانش آموزان ایرانی دارند از سرما یخ میزنند در کلاسهای بی درو پیکر بعد این مرتیکه بچه اشو فرستاده آمریکا درس بخونه

گزارش یا اعتراض به این نظر


sara January 24, 2020 11:12 PM

آیا شامل حال جوجه های سران پرچم سوز گرین کارت در جیب جمهوری اسلامی می شه! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


ساناز July 12, 2020 09:39 AM

دولت آمریکا باید حرامزاده های مسئولان را دیپورت کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: