آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 بهمن ماه 1399 = 02-02 2021

جزییات تکان دهنده از شکنجه زندانی سیاسی زن کُرد

عفو بین‌الملل: زن کرد ایرانی در زندان شکنجه می‌شود

سازمان عفو بین‌الملل درباره شکنجه زندانی سیاسی زینب جلالیان توسط دژخیمان خامنه‌ای اعلام کرد که مأموران وزارت اطلاعات با ممانعت از دسترسی به امکانات بهداشتی این زن کرد ایرانی، وی را با شکنجه مجبور به ارائه اعتراف تلویزیونی شده می‌کنند.

این سازمان با انتشار نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خامنه ای، چنین اقدامی را شکنجه به قصد اعتراف اجباری نامیده و خواستار رسیدگی فوری پزشکی به او و مداوای خانم جلالیان در بیمارستانی خارج از زندان شده است.

عفو بین‌الملل افزود: ممانعت از دسترسی به امکانات بهداشتی باعث درد و رنج شدید این زندانی سیاسی شده است، به‌خصوص که وی دارای شرایط پزشکی جدی، از جمله مشکلات تنفسی بعد از ابتلا به کرونا است.

زینب جلالیان متولد ۱۳۶۱ است و از آذرماه ۱۳۸۶ با حکم حبس ابد، سنگین‌ترین حکم در میان زندانیان سیاسی زن، در زندان به سر می‌برد. ماه‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر بی‌خبری خانواده وی از این زندانی سیاسی منتشر شد. او همچنین به تازگی مبتلا به ویروس کرونا شده بود.


شکنجه زندانیان سیاسی زن با گرداندن پیکر شهید گمنام!
آدينه، 28 آذر ماه 1399 = 18-12 2020

همزمان با افزایش فشار بر زندانیان سیاسی زن؛ گرداندن پیکر “شهید گمنام” در زندان قرچک ورامین

خبرگزاری هرانا – در روزهای اخیر بخصوص با تغییر مدیریت زندان قرچک ورامین و روی کار آمدن صغری خدادادی، فشارهای با مبنای عقیدتی بر زندانیان سیاسی افزایش یافته است، از جمله می‌توان به گرداندن پیکر یک جان باخته جنگ هشت ساله در زندان و از مقابل بند زندانیان سیاسی اشاره کرد. رئیس جدید زندان همچنین به زندانیان سیاسی اطلاع داده است برای همه آنان سفارش چادر داده است. امری که حتی با اظهارنظر رئیس قوه قضائیه همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در روزهای اخیر بخصوص با تغییر مدیریت زندان قرچک ورامین فشارهای با مبنای عقیدتی بر زندانیان سیاسی افزایش یافته است.

پس از انتصاب مهدی محمدی مدیر سابق زندان قرچک ورامین به سمت معاون اداری مالی اداره کل زندان‌های استان تهران و روی کار آمدن صغری خدادادی، سرپرست جدید این زندان، برخلاف انتظارات از اولین زن رئیس در این زندان، فشارها و محدودیت‌ها بر زندانیان سیاسی زن به شکل گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است.

از صبح امروز مسئولان زندان بر دیوارهای راهروی اصلی بندها اقدام به نصب تصاویری از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق کرده‌اند. پس از آن پیکر یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق تحت عنوان “شهید گمنام” به زندان قرچک منتقل و در آنجا به دستور رئیس زندان در بندهای مختلف و و از مقابل بند زندانیان سیاسی گردانده شد. خانم خدادادی در این میان به زندانیان گفته است “این اقدام برای پاک شدن شما از گناهانتان از طریق طواف داده شدن با پیکر این شهید صورت گرفته است”.

این اقدام مسئولان زندان با مخالفت شماری از زندانیان مواجه شد. نهایتا مسئولان زندان پیکر این کشته‌شده جنگ ایران و عراق را به سالن آمفی تئاتر زندان قرچک منتقل کرده و مراسمی با حضور کارکنان زندان، برخی از زندانیان، تعدادی از ماموران گارد زندان و شماری از ماموران نیروی انتظامی و سپاه که از خارج از زندان برای شرکت در این مراسم به زندان اعزام شده بودند، برگزار شد.

پس از پایان این مراسم مسئولان زندان با پخش کیک، بیسکویت، ساندیس و … از زندانیان حاضر در مراسم و دیگر شرکت‌کنندگان پذیرایی کردند.

نهادهای مختلف در موارد و مناسبت‌های گوناگون به ترویج فرهنگ جنگ در میان شهروندان می‌پردازند. اکنون نیز مسئولان سازمان زندان‌ها، قوه قضائیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در عمل ترویج فرهنگ کشته‌شدن در راه دین و خواسته‌های نهادهای نظامی همچون سپاه پاسداران و بسیج در میان زندانیان را به کارنامه خود افزوده‌اند.

پیش از این نیز در یکی از این اقدامات خانم خدادادی به زندانیان گفته است برای کلیه زندانیان سفارش چادر داده شده و همگی آنها بالاجبار باید از پوشش چادر استفاده کنند.

تصمیم برای اجباری شدن پوشش چادر در این زندان در حالی است که، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه پیشتر مدعی لازم نبودن پوشیدن چادر در خصوص متهمان شده بود.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه نیز شهریورماه سال گذشته از عدم وجود الزام بر پوشیدن چادر برای زندانیان گفته بود. به علاوه در قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری نیز اشاره‌ای بر اجبار پوشش چادر برای زنان زندانی نشده است. در قوانین سازمان زندان‌ها نیز ذکر نشده که زنان زندانی در زمان ملاقات باید از پوشش چادر استفاده کنند.

سیدحشمت اله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که در تاریخ ۲۰ آذر امسال به منظور معارفه صغری خدادادی مدیر جدید زندان قرچک برگزار شد ضمن قرائت حکم سرپرستی خطاب به خانم خدادادی گفته بود: «شایسته است در راستای تأکیدات ریاست محترم سازمان، مبنی بر ضرورت تحول زندان‌ها با محوریت تبدیل زندان به آموزشگاه نیک ها، از طریق تعمیق و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، با استفاده از مضامین والای اسلامی و قرآنی، توسعه کیفی مهارت آموزی و رونق اشتغال مولد، سالم سازی هر جه بهتر ندامتگاه با اجرای دقیق اصل طبقه بندی و تفکیک زندانیان، برنامه‌ریزی منسجم جهت تحقق رسالت اصلاح و تربیت مددجویان در همه ارکان آن و همچنین سایر موارد مربوطه همت گمارده و با همکاری سایر پرسنل خدوم و زحمتکش و با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرائی به ویژه مراجع محترم قضائی و با سرلوحه قرار دادن کار جهادی به اداره امور بپردازید.»

پیشتر در مهرماه سال ۱۳۹۵ نیز در اقدامی مشابه پیکر یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق توسط کارکنان و زندانیان در زندان مرکزی اصفهان گردانده شده بود.

هرانا روز پنج‌شنبه در گزارشی از محرومیت زندانیان سیاسی زن از درمان پس از مضروب شدن توسط گارد زندان خبر داده بود.



حقیقتگو May 25, 2020 10:35 PM

نباید برحکومت فاشیستی تازی خرده گرفت وانتقاد کرد زیراکه ذات و طبیعت وحشیانه و جنایتگرانه داشته ودارد بلکه باید ازده میلیون مردم انتقاد کرد که زن وکیلی که درجهت اعدالت خواهی برانها دچارچنین وضعیتی شده است حمایت آنها کجاست؟ ویا اصلا" چندده میلیون موجودیت فیزیکی درایران نداشته وندارند بلکه ارواح هستند؟ شرم ونفرت بربی وجدانان وتوهین وتحقیروزجروفقرپرستان وبرباددهنده کشور هیچ گوسفندی را حتی برای سلاخی چنین ضرب وشتم نمی کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرام May 26, 2020 04:17 AM

سرانجام زنان دلیر ایران شما جانیان را سر جایتان خواهند نشاند و درود بر بانوان دلیر و مبارز ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


ب.د.د. May 26, 2020 09:03 AM

جهان از جنبش ضد چینی هنگ گنگ ، از جنبش دمکراتیک نام میبرد و جنبشهائی که به این نام در رسانه های جهانی چا پیدا کنند ، آن مردم به مردم سالاری و یا همان دمکراتیک خواهند رسید جنبش ایرانیانیان با شعار های بی خردانه و بی تاثیر خود نتوانستند جنین جایگاهی در رسانه ها پیدا کنند برای دمکراتیک بایست همه بلند بشوند ولی از مردمی که ادبیات اسلامی را از مغزشان بزبان میآورند ، از آزادی معاف هستند در چنین مملکتی تک تک میگیرند و تک تک
می کشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


akhtar May 26, 2020 10:06 AM

حقیقتگو!
برای اینکه جلودار آن ارواح بدون موجودیت فیزیکی را ببینی و خوب بشناسی، نگاهی به آئینه بینداز،

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک May 26, 2020 10:14 AM

انگاری یک جو غیرت در میان ورزشکاران و لات هاییکه ادعای بزن بهادری شان گوش فلک رو کر میکنه وجود نداره، همانها که همیشه با خود و برای ترساندن و یا باجگیری از دیگران با خود چاقو و قمه حمل میکنند افسوس که در این زمانه ما جای خالی بابک خرم دین ها و بهرام چوبین ها بسیار احساس می شود کافیست تعدادی از این وحوش جمهوری اسلای را به سبک خودشان و با استدلال خودشان (یعنی النصرُ بالرُعب) نابود کرد تا حساب کار دستشان بیاید و به عقب نشینی وادار گردند به امید آنروز

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 4, 2020 03:28 PM

در چنین مملکتی رهبر بیمار وفرومایه اش بهمراه ملیجک و بازیگردان بارگاه خلافتش میخواهند ادا و اصول حقوق بشری ها رو دربیاورند ومیایند روبروی تلویزیون بی آبروی جمهوری اسلامی حرفهائی میزنند که در تمام عمرشان به اندازه یک سلول بدان معتقد نبوده اند ونیستند ونخواهند بود نامه سهیلا حجاب سندی روشن است خطاب به سید علی خامنه ای و حسن روحانی وجامعه جهانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو June 23, 2020 12:27 PM

منهم مانند حقیقتگو در شگفقم، مگر مردم صدای این بانوان از جان گذشته را نمی شنوند ؟ چرا مردم ساکت اند ؟ ما چه ملتی هستیم که به رای العین ظلم و تجاوز و دست درازی به جان و مال و ناموسمان را می‌بینیم و دم بر نمیاوریم ؟ حد اکثر و در نهایت اگر فکر میکنیم در مقابله با نیروهای سرکوبکر تاب مقاومت نداریم ما هم باید از حق دفاع مشروع خود استفاده کنیم و مسلح شویم و به آنها بگوئیم جواب های هوی است باید به زندانها حمله کرد و زندانیان سیاسی را آزاد نمود باید عمامه های بسیارانی را از سرشان باز کرد و بدور گردنهایشان بست
مردم برخیزید، بپا خیزید و خود و وطنتان را از چنگال اهریمنان نجات دهید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: