آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 بهمن ماه 1398 = 03-02 2020

ایران آخوندزده؛ فاجعه ای با 200000 قربانی!

آمار جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی در یک دهه گذشته به قدری هولناک است که اگر تنها تعداد کشته‌شدگان را با ظرفیت ورزشگاه صدهزار نفری آزادی مقایسه کنیم، معادل دوباره پرشدن کامل ظرفیت این ورزشگاه است.

یا اگر شمار قربانیان در ۱۰ سال اخیر را تقسیم بر تعداد روز‌های این سال‌ها بکنیم، به عدد متوسط ۵۵ قربانی حوادث رانندگی در هر روز می‌رسیم. اما به‌نظر می‌رسد شنیدن هر روزه خبر کشته شدن افراد در حوادث رانندگی به قدری برایمان عادی شده که به سادگی از کنارش می‌گذریم.

ورزشگاه صدهزارنفری آزادی برای افراد بسیاری شاخص تخمین جمعیت است، حالا دوبرابر جمعیت حاضر در این ورزشگاه را در حالی تصورکنید که همگی‌شان مرده‌اند، وحشتناک است، اما این آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در حدود ۱۰ سال گذشته و کاملا واقعی است؛ ۲۰۰هزار و ۶۰۵ نفر....

خسارت نجومی که قابل خواندن نیست

البته حوادث رانندگی را از منظری دیگر هم می‌توان بررسی کرد و آن از منظر اقتصادی است، چندی پیش رییس پلیس راهور ناجا در سفر به استان فارس گفته بود که «در طول سال خسارت مالی ناشی از هر مورد فوتی در تصادفات رانندگی که به کشور وارد می‌شود، ۵.۲ میلیارد تومان است»، این رقم البته مجموع متوسط هزینه‌هایی است که برای یک فرد در طول حیاتش شده است، اما اگر همین عدد را در تعداد قربانیان حوادث رانندگی از سال ۸۸ تا پایان آذرماه امسال ضرب کنیم به عددی می‌رسیم که خواندنش کمی دشوار است، ۱.۰۴۳.۱۴۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان!.



شهنام February 3, 2020 05:50 PM

با خواندن اخبار اینچنینی اگر ارتشیان و نیروهای مسلح ایران به پا نخیزند و تمام آخوندها و پاسداران بی‌اصل و نسب را قتل عام نکنند باید گفت که ننگ بر شمایانی که این ملت هزینه ی اسلحه و غذای شما را میدهد ولی شما از وظیفه ی خود که دفاع از این ملت بی‌پناه است سر باز میزنید یک فرمانده ی ایرانی و شیر دل و یک لشکر مکانیزه لازم است تا تمامی این آخوندها و بسیجی‌ها را ظرف یک هفته به درک واصل شوند ‌"ای ارتش ایران به نام ملت ایران به پا خیز"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: