آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 بهمن ماه 1398 = 24-01 2020

سازمان ملل: مکاتبات با "واتس اپ" متوقف شود

به مقامات ارشد سازمان ملل متحد توصیه شد كه از پیام رسان واتس اپ استفاده نكنند، زیرا این كار نا امن است.

به گزارش اسپوتنیک، فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه در مصاحبه ای در پاسخ به این سؤال که آیا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با محمد بن سلمان یا رهبران دیگر کشورها از طریق واتس‌اپ صحبت کرده است، پاسخ داد: "مقامات اصلی سازمان ملل دستورالعمل‌هایی دریافت کرده‌اند که از واتس‌اپ استفاده نکنند چراکه یک راه امن محسوب نمی‌شود. بنابراین خیر، فکر نمی‌کنم دبیرکل از آن استفاده کنند".

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به اینکه اگر آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان با تلفن همراه ولیعهد عربستان سعودی یا یکی از مقامات کشور‌های دیگر به وسیله برنامه واتس‌آپ تماس گرفته بود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ گفت، مقامات ارشد سازمان ملل آموزش دیده اند که از واتس‌آپ که به لحاظ سازوکار محیطی امن نیست، استفاده نکنند. در چنین شرایطی تصور نمی‌کنم دبیر کل از چنین برنامه‌ای استفاده کند.

پیش از این، نسخه انگلیسی گاردین گزارش کرده بود که تلفن همراه جف بزوس با استفاده از یک برنامه مخرب که توسط محمد بن سلمان آل سعود در واتس اپ به وی ارسال شده بود هک شد.عربستان سعودی این اتهامات را "پوچ" خواند. از طرفی دیگر مقامات پیام رسان واتس اپ، که متعلق به فیس‌بوک است، ادعا کرده‌اند که برای بیش از 1.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان، خدمات ایمن ارائه می‌دهند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: