آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 بهمن ماه 1398 = 24-01 2020

دوختن لبان و اعتصاب غذای یک زندانی در مرند

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در زندان مرند از روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه، با دوختن لب هایش دست به اعتصاب غذا زده است. اقدام اعتراضی این زندانی به گفت خود “به دلیل تحت فشار قرار گرفتن خود و دیگر زندانیان از طرف قاضی ناظر بر زندان” صورت گرفته. معاون زندان در پاسخ به اعتصاب او گفته است “انشاالله جسدت را تحویل می‌دهیم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی در زندان مرند از روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ با دوختن لب‌های خود دست به اعتصاب غذا زده است.

هویت این زندانی “جواد رحیم زاده” توسط هرانا احراز شده است.
آقای رحیم زاده که از بابت جرایم عمومی در زندان است، دلیل این اقدام خود را تحت فشار قرار گرفتن خود و دیگر زندانیان توسط قاضی ناظر بر زندان و بی احترامی به زندانیان محبوس در این زندان و بی‌احترامی به خانواده‌هایشان در زمان ملاقات عنوان کرده است.

به گفته نزدیکان آقای رحیم زاده، “سخن ور” معاون زندان در پاسخ به اعتصاب او گفته است انشاالله جسدت را تحویل می‌دهیم”.

به گفته این منبع مطلع: “آقای خانی، قاضی ناظر بر زندان طی چند ماهی که روی کار آمده به‌طور مداوم زندانیان و خانواده‌های آنها را مور اذیت و آزار و بی‌احترامی قرار می‌دهد”.
این منبع مطلع در ادامه سخنان خود افزود؛ “آقای خانی” مرخصی بسیاری از زندانیان را در این مدت لغو کرده؛ رای کار و رای بازها را لغو کرده؛ ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان را محدود و در مواردی حتی لغو کرده است. مثلا یکی از زندانیان به زحمت توانسته ده دقیقه با مادرش ملاقات داشته باشد.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.
زندان مرند، در جاده مرند به تبریز در آذربایجان شرقی واقع شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: