آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 بهمن ماه 1398 = 24-01 2020

اینهم از ارکستر سمفونیک در جمهوری اسلامی!

شبی که در ارکستر سمفونیک تهران هر چیزی بود جز نواختن موسیقی

چندی پیش روابط عمومی بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای رسمی عنوان کرده بود که شهرداد روحانی به دلیل عارضه قلبی، اجرای پیش روی ارکستر سمفونیک تهران را رهبری نخواهد کرد و به جای این هنرمند و به احترام مخاطبان همیشگی ارکستر سمفونیک این اجرا با رهبری آقای منوچهر صهبایی به روی صحنه خواهد رفت. اما شب گذشته منوچهر صهبایی با بیان جملاتی تند خطاب به شهرداد روحانی گفت: «آنچه درباره عدم حضور شهرداد روحانی خوانده‌اید و شنیده‌اید دروغ محض است»

این سخنان با واکنش تند نوازندگان ارکستر سمفونیک در قسمت دوم روبه‌رو شد.

بنا به گزارشها، پنجشنبه شب فضای تالار وحدت هنگام اجرای ارکستر سمفونیک تهران متشنج بوده است. بر اساس این گزارش منوچهر صهبایی، رهبر مهمان ارکستر، با بیان آن‌چه "اظهارات تند نسبت به شهرداد روحانی" خوانده شده باعث خشم و واکنش نوازندگان شده است.

برخی کاربران در توییتر نوشته‌اند که صهبایی، شهرداد روحانی، رهبر دائم ارکستر را "مطرب" خوانده است.

به گزارش ایرنا، در قسمت دوم اجرا، نوازندگان ارکستر اعلام کردند اظهارات صهبایی "قابل قبول آن‌ها نیست" و از این رو بر صحنه حاضر نمی‌شوند. آن‌ها نهایتا به شرط حضور نداشتن منوچهر صهبایی بر روی صحنه رفتند و بدون رهبر به اجرای قطعاتی پرداختند.

گفته می‌شود که چندی پیش روابط عمومی بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده بود که شهرداد روحانی به دلیل عارضه قلبی، اجرای پیش روی ارکستر سمفونیک را رهبری نخواهد کرد و به جای او منوچهر صهبایی به روی صحنه خواهد رفت.

اما ایرنا می‌نویسد که شب گذشته منوچهر صهبایی گفت که "آن‌چه درباره عدم حضور شهرداد روحانی خوانده‌اید و شنیده‌اید دروغ محض است." بنا بر گزارش کاربران او گفته که "شهرداد روحانی از ایران فرار کرده است."

در پایان و هنگام خروج از سالن هیچ نشانه‌ای از رضایت در چهره مخاطبانی که برای اجرای ارکستر سمفونیک به تالار وحدت آمده بودند دیده نمی‌شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: