آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 بهمن ماه 1398 = 25-01 2020

وضعیت ۵ زندانی به دلیل اعتقاد به جریان یمانی

خبرگزاری هرانا – علی بسیج، باقر سلمانیان، مصطفی جلال، مهدی محمودی و محمد پاکدل از اسفندماه سال گذشته دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کنند. این شهروندان پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی از طریق اعتقاد و تبلیغ به مذهب یمانیه” مجموعا به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی بسیج، باقر سلمانیان، مصطفی جلال، مهدی محمودی و محمد پاکدل، از اسفندماه ماه ۱۳۹۷ دوران محکومیت خود را در اندرزگاه ۸ زندان اوین سپری می‌کنند

این شهروندان پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی از طریق اعتقاد و تبلیغ به مذهب یمانیه” هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
حکم صادره علیه چهار تن این زندانیان نهایتا توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران تقلیل یافت.

بر اساس رای صادره توسط شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، باقر سلمانیان به ۲ سال حبس تعزیری، مصطفی جلال به ۲ سال حبس تعزیری، مهدی محمودی به یک سال حبس و محمد پاکدل به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم صادره در خصوص علی بسیج نیز به عنوان متهم ردیف اول این پرونده عینا تایید شده بود.

این شهروندان پس از بازداشت به مدت یک سال با تودیع قرار وثیقه آزاد بودند.

محمد پاکدل ۳۴ ساله است و سایر آنان نیز در محدوده سنی ۳۴ تا ۳۶ ساله هستند.

این شهروندان هوادار یک جریان مذهبی به نام “انصار امام مهدی” یا “یمانی” و باورمند به “سید احمد الحسین، مدعی ارتباط با امام زمان” هستند.

دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند.

هر ساله افراد زیادی به صرف ارتباط با امام غایب شیعیان بازداشت می‌شوند. این موارد در حدی گسترده است که در سال‌های اولیه‌ی دهه‌ی هشتاد فردی به نام “محمود جابری” به صرف ادعای خدایی در زندان اوین اعدام شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: