آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 بهمن ماه 1398 = 29-01 2020

تجمع دوستداران محیط زیست در ژئو پارک قشم

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه ۸ بهمن ماه، جمعی از دوستداران محیط زیست در اعتراض به تعرض به حریم آثار طبیعی و تاریخی ژئو پارک قشم از طریق واگذاری اراضی، در محدوده این اثر طبیعی ملی دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز سه شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸، جمعی از دوستداران محیط زیست در محدوده ژئو پارک قشم، تجمع کردند.

این روزها تصاویری از تخریب این غار نمکی در ژئوپارک قشم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که این موضوع واکنش فعالان محیط زیست را به همراه داشته است. این اقدام در ژئو پارک قشم در شرایطی انجام می‌شود که پیش از این یونسکو نسبت به فعالیت‌ها در حریم و عرصه ژئوسایت‌ها اخطار داده بود.

ژئو پارک قشم، سال ۸۵ توسط یونسکو ثبت جهانی شد. ۶ سال بعد در سال ۹۱ به دلیل آنچه “مشکلات مدیریتی” عنوان شد، این ژئو پارک از فهرست یونسکو خارج شد. در سال ۹۶ پس از اصلاح ایرادها بار دیگر به فهرست یونسکو بازگشت. اکنون به دلیل تعرض به حریم آثار طبیعی و تاریخی قشم از طریق واگذاری اراضی، خطر خط خوردن از فهرست یونسکو، این گنجینه‌ ملی ایران را تهدید می‌کند.

مسئولان محلی واگذاری اراضی در محدوده‌ غار نمکی با هدف احداث اقامتگاه و مرکز پرورش آبزیان و شهرک‌های صنعتی را تهدیدی بزرگ برای ژئو پارک قشم و اخراج دوباره‌ آن از سوی یونسکو می‌دانند.

امری‌کاظمی، مدیر ژئو پارک جهانی قشم پیشتر گفته است: «به دلیل بی‌توجهی مسئولان ذیربط اکنون کار به جایی رسیده که تخریب گسترده در اصل اثر اتفاق افتاده است. با این وجود پروژه نه تنها متوقف نشده، بلکه با قوت ادامه پیدا کرده است».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: