آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 بهمن ماه 1398 = 29-01 2020

ضرب و شتم یک درویش دربند در زندان بروجرد

خبرگزاری هرانا – شهرام مقدسی، درویش گنابادی محبوس در زندان بروجرد، امروز سه شنبه ۸ بهمن ماه توسط زندانیان جرائم عمومی و با تحریک یکی از ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آقای مقدسی نزدیک به دو ماه قبل از زندان تهران بزرگ به زندان بروجرد منتقل شده و از آن زمان در بند قرنطینه این زندان بسر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸، شهرام مقدسی، معروف به محسن، درویش گنابادی محبوس در زندان بروجرد، توسط زندانیان جرائم عمومی و با تحریک یکی از ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده مقدسی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “امروز خانواده آقای مقدسی پس از اطلاع از ماجرا فورا به زندان مراجعه کرده و موفق به ملاقات حضوری با وی شدند. او با دستی باندپیچی شده به سالن ملاقات آمده و جزئیات حادثه را توضیح داده است. آقای مقدسی در پی دندان درد از یکی از ماموران زندان به نام سمایی درخواست قرص مسکن کرده بود که مامور هم به او توهین می‌کند و از بند خارج می‌شود؛ اما بلافاصله پس از خروج وی، هشت تن از زندانیان به شهرام حمله کرده و با مشت و لگد و اجسام تیز به شدت وی را کتک زده‌اند. شهرام هم به دلیل پرت شدن از تخت به زمین و برخورد سر با زمین، دچار سردرد شده و با گذشت چند ساعت با وجود جراحات ناشی از این درگیری، بدون هیچ معالجه‌ای در همان بند بسر می‌برد. با این حال جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستان منتقل نشده است.”.
به گفته این منبع مطلع، چندی پیش خانواده آقای مقدسی ضمن ملاقات با رئیس زندان درخواست انتقال وی به یکی از بندهای زندان را داشته‌اند. اما رئیس زندان، آقای ملکشاهی با تکذیب احتمال هرگونه خطر جانی علیه شهرام (محسن) مقدسی، بند قرنطینه را بند ویژه سلامت معرفی کرده بود.

در پی این حادثه، خانواده مقدسی، علیرغم درخواست‌های مکرر موفق با ملاقات با رئیس زندان نشده‌اند.

شهرام مقدسی نزدیک به دو ماه قبل، در حین اعتصاب غذا از زندان تهران بزرگ به زندان بروجرد منتقل شد. او پس از فوت دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی به اعتصاب غذای خود پایان داد. آقای مقدسی از زمان انتقال تاکنون در قرنطینه زندان بروجرد بسر می‌برد.

شهرام مقدسی معروف به محسن یکی از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم است. او پس از بازداشت نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد و در جریان آن صدها تن از دراویش زخمی و بازداشت شدند.

در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه ۹۷ هرانا در گزارشی جامع ضمن بررسی واقعه گلستان هفتم، هویت ۳۸۲ تن از دستگیر شدگان را منتشر کرده بود. بر اساس اطلاعات قابل دستیابی ۲۰۲ تن از این دراویش گنابادی توسط دادگاه انقلاب تهران جمعاً به ۱ اعدام، ۱۰۸۰ سال و ۲ ماه حبس تعزیری، ۵۹۹۵ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوع‌الخروجی، ۱۱۴ سال تبعید و ۷۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند، از سرنوشت و جزئیات پرونده ۱۸۰ تن دیگر کماکان اطلاعی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: