آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 بهمن ماه 1398 = 09-02 2020

مقصد اصلی صادرات نفت خاورمیانه تغییر کرد

تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه درپی افت تقاضای آسیا پس از شیوع ویروس کرونا، بخشی از صادرات نفت خود را به غرب به خصوص پالایشگاه‌های اروپایی تغییر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، چندین منبع آگاه به پلاتس گفتند: تقاضا در آسیا افت زیادی پیدا کرده و نفت بیشتری به اروپا می‌رسد.عمده نفت خاورمیانه معمولا به چین و شرق می‌رود اما اروپا هم خریدار مهمی است.

شیوع ویروس کرونا تقاضای چینی‌ها برای نفت را ضعیف کرده و کاربران نهایی می‌گویند با کاهش فعالیت پالایشگاهی، خریدشان را کمتر کرده‌اند.معامله گران اروپایی همچنین اظهار کردند که با وجود انتظار برای افزایش قیمت فروش رسمی بعضی از گریدهای نفتی خاورمیانه، این گریدها نسبت به اورال روسیه که کیفیت مشابهی دارد، اقتصادی‌تر مانده‌اند.

یک ترند مشابه در میان تولیدکنندگان آمریکای لاتین هم که به تقاضای بازار چین متکی هستند، دیده می‌شود. فروشندگان نفت برزیل محموله‌هایی که به مقصد چین بود را به اروپا یا نقاط دیگر در آمریکای لاتین تغییر داده‌اند.

بر اساس گزارش پلاتس، وزیر نفت و گاز عمان این اتفاق را پیش بینی و اظهار کرده بود انتظار دارد فروش نفت در صورت کندی اقتصادی چین به نقاط دیگر تغییر مسیر دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: