آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 بهمن ماه 1398 = 11-02 2020

برخورد امنیتی با روزنامه‌ نگاران را متوقف کنید

بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد تهران «برخورد امنیتی با روزنامه‌نگاران را متوقف کنید»

خبرگزاری هرانا – انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد استان تهران با انتشار بیانیه‌ای خواهان پایان دادن به برخورد امنیتی با روزنامه‌نگاران شد. در بخشی از این بیانیه آمده است “از جمله این روزنامه‌نگاران مازیار خسروی، مولود حاجی‌زاده، یغما فشخامی و یاسمن خالقیان بودند که با ورود به منزل و توقیف وسایل شخصی و اسناد و ابزار کارشان”، “مورد فشار و خشونت قرار گرفتند”.

در این بیانیه همچنین از احسان بداغی، پژمان موسوی، امیر بابایی و مهدی محمودیان نیز که توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده‌‌اند یاد کرده و حکم ۸ سال زندان خسرو صادقی بروجنی از اعضاء این انجمن را ناعادلانه‌ عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد استان تهران، طی بیانیه ای در واکنش به فشار های امنیتی بر روزنامه نگاران و احکام صادره برای خسرو صادقی‌بروجنی، اعتراض کرد.

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:

“برخورد امنیتی با روزنامه‌نگاران را متوقف کنید

صنف روزنامه‌نگاران سال‌هاست مانند دیگر اصناف کارگری و نیز آزادی‌خواهان، آماج سرکوب‌ها، تعقیب، دستگیری و زندان بوده است. جرم آنان انجام وظیفه‌ی رسانه‌ای، کوشش برای حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، افشای حقیقت و بیان آرای شفاف مردم است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران نیز مانند دیگر تشکل‌های آزاد، همواره تحت فشارهایی از آن‌گونه که نام برده شد، بوده و پیوسته کوشیده است با تاکید و تکیه بر هدف و وظیفه‌ی حقیقی انجمن از حقوق صنفی روزنامه‌نگاران و بالطبع مردمی که موکلان ما محسوب می‌شوند، دفاع کند.

این‌ بار در بهمن‌ماه سال‌جاری، روزنامه‌نگاران باز هم هدف سرکوب‌های امنیتی و قضایی قرار گرفتند؛ از جمله این روزنامه‌نگاران مازیار خسروی، مولود حاجی‌زاده، یغما فشخامی و یاسمن خالقیان بودند که با ورود به منزل و توقیف وسایل شخصی و اسناد و ابزار کارشان نه‌تنها مورد فشار و خشونت قرار گرفتند، بلکه ادامه‌ فعالیت آن‌ها در نبود ابزار توقیفی، کارشان به‌شدت مختل شد. همچنین احسان بداغی، پژمان موسوی، امیر بابایی و مهدی محمودیان نیز گرفتار تندباد امنیتی شدند.

در این میان اما «خسرو صادقی‌بروجنی» عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران با حکم بدوی و ناعادلانه‌ و با اتهامات کلی به تحمل ۸ سال زندان محکوم شد که از این میزان ۵ سال آن لازم‌الاجرا اعلام شده است.

«خسرو صادقی‌بروجنی» روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه کار و رفاه اجتماعی، از اعضای دیرپای «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران» است که طی یک سال اخیر با احضار، بازداشت، دادگاه و برخورد امنیتی روبه‌رو بوده است.

بدیهی است که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران خود را موظف به پیگیری و دفاع از حقوق صنفی روزنامه‌نگاران به‌ویژه عضو خود می‌داند و با اصرار بر حق مسلم آزادی بیان، به‌ویژه در این صنف، خواهان رعایت و احترام به حقوق صنفی روزنامه‌نگاران بوده و هرگونه سرکوب و برخورد ناعادلانه و قهری با روزنامه‌نگاران را به‌شدت محکوم می‌کند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران در این میان و با تاکید بر انجام وظیفه‌ی حرفه‌ای عضو خود «خسرو صادقی‌بروجنی» در خدمت به مردم، خواستار جدی توقف هرگونه پیگرد و صدور حکم قهری علیه این روزنامه‌نگار است و بر آن اصرار دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: