آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 بهمن ماه 1398 = 09-02 2020

بیانیه در باره بازداشت کانون صنفی معلمان ایران

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به بازداشت محمدتقی فلاحی

خبرگزاری هرانا – کانون صنفی معلمان ایران طی انتشار بیانیه ای در خصوص بازداشت محمدتقی فلاحی، دبیر این کانون، اعتراض خود را نسبت به رویه فشار مضاعف بر معلمان و فعالان صنفی ابراز کرده و خواهان آزادی بدون قید و شرط وی شده است. کانون صنفی معلمان ایران در این بیانیه، ضمن حمایت از معلمان دربند از جمله محمود بهشتی لنگرودی، محمد حبیبی و اسماعیل عبدی و ظالمانه خواندن احکام صادره علیه آنان نوشته است: “این بار اول نیست که کانونی‌ ها با این سطح از سرکوب روبرو شده اند و مانند گذشته در سایه حمایت فرهنگیان و مردم شریف ایران و دانش‌آموزان، سربلند و پیروز از این شرایط دشوار عبور خواهند کرد”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، کانون صنفی معلمان ایران طی انتشار بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به بازداشت دبیر این شورا، محمدتقی فلاحی ابراز کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: “کانون صنفی معلمان ایران ضمن محکوم کردن بازداشت آقای فلاحی خواهان آزادی بدون قید و شرط وی است و از تمام توان و پتانسیل خود برای آزادی وی استفاده خواهد کرد”.

کانون صنفی معلمان در بیانیه خود ضمن اشاره به معلمان دربند از جمله محمود بهشتی لنگرودی، محمد حبیبی و اسماعیل عبدی، بازداشت آقای فلاحی را ادامه روند فشار بر معلمان دانسته و در این باره نوشته است: “بازداشت وی خللی در حرکت صنفی ایجاد نخواهد کرد چرا که امروز جنبش معلمان ایران به صوت عام و تشکلهای صنفی به صورت خاص قائم به افراد نیستند و ستاره های پر فروغی در سپهر جنبش می‌درخشند و به همین دلیل است که در دو دهه اخیر علیرغم دستگیری، اخراج و تبعید مکرر فعالان صنفی مطالبه‌گری فرهنگیان متوقف نشده‌است”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: