آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 بهمن ماه 1398 = 16-02 2020

ایران؛ سگ‌های ولگرد کودک زباله گرد را خوردند

باید چند دپوی زباله دیگر را هم زیرورو می‌کردند تا شاید چند بطری ‏پلاستیکی دیگر هم پیدا کنند. امیر و رضا مثل هر روز لابه‌لای زباله‌ها دنبال پلاستیک بودند. هنوز ‏کیسه‌شان پر نشده بود. هوا داشت کم‌کم تاریک می‌شد که صدای پارس سگ آن دو را میخکوب ‏کرد.

به گزارش شهروند، امیر که چند سالی کوچک‌تر بود از ترس چند قدمی به رضا نزدیک شد. یک گله سگ گرسنه و ‏دو پسربچه بی‌پناه که حسابی ترسیده بودند، آن‌ها چاره‌ای جز فرار نداشتند. کیسه‌هایشان را ‏آهسته بر زمین گذاشتند تا سرعت بیشتری داشته باشند. امیر با اینکه ٩‌سال بیشتر نداشت، اما سریع ‏بود. رضا هم با همان هیکل لاغر و ترکه‌ای دست امیر را گرفت و با هم پا به فرار گذاشتند.

آن طور که ‏رضا می‌گوید آن‌ها با تمام وجود می‌دویدند تا به جاده برسند. صدای پارس سگ‌های وحشی هم پس از آن‌ها می‌آمد: «نمی‌دانم کجا امیر از من جدا شد، اما وقتی به جاده رسیدم، دیدم او با من نیست.»

پیکر امیر ١٢ساعت بعد در میان خرابه‌ها پیدا شد. نیرو‌های امدادی وقتی ‏به پیکر بی‌جان این پسربچه زابلی رسیدند که سگ‌های وحشی بخش‌هایی از بدن این کودک را ‏خورده بودند. ‏ این حادثه دلخراش جمعه شب در یکی از محله‌های شرقی میبد رخ داد. منطقه‌ای به نام کاشف ‏آباد که چند سالی است به محل دپوی زباله‌های شهر تبدیل شده. مسئولان شهری می‌گویند این ‏منطقه خارج از محدوده شهری است و این بچه‌ها هم کودکان کاری هستند که چند سالی است از ‏سیستان‌وبلوچستان به یزد مهاجرت کرده‌اند. اما زباله‌های کاشف آباد و مزرعه کلانتر محصول همان ‏شهری است که امیر و خانواده‌اش در حاشیه آن پناه گرفته بودند و برای گذران زندگی مجبورند ‏میان زباله پرسه بزنند تا شاید پول بخور و نمیری دست‌شان را بگیرد. اما این بار به جای پول، بدن ‏تکه و پاره امیر ٩ساله قسمت‌شان شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: