آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 بهمن ماه 1398 = 17-02 2020

ایران؛ هشدار جدی درباره وضعیت روانی جامعه

هیات‌مدیره انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در بیانیه‌ای تحلیلی، هشدار داده است که همه نها‌های مسئول کشور باید سلامت روانی-اجتماعی مردم را جدی بگیرند.

بیانیه انجمن علمی روان‌پزشکان ایران می‌افزاید: «بار‌ها مورد پرسش قرار گرفته‌ایم که چگونه می‌توان مردم و به‌ویژه جوانان را امیدوار کرد و افزایش بی‌اعتمادی آنان را مانع شد. از آن‌جا که روان انسان‌ها درهم‌تنیده با بستر زندگی آنان است، پاسخ گفتن به این پرسش دشوار، محتاج برخوردی ریشه‌ای با سرچشمه‌های نومیدی و بی‌اعتمادی است و این مهم رویکردی علمی و همه‌جانبه می‌طلبد.

شوربختانه در این دوران، زندگی برای بیشتر مردم دشوار شده است. سرمایه اجتماعی که بازتاب اعتماد و پیوند‌های متقابل فردی و گروهی مردم با یکدیگر و با مسئولان دانسته شده، رو به افول است. رویداد‌های ناگواری که به اندازه کافی خوب مدیریت نشدند در کنار تحریم‌های فزاینده، در تشدید دشواری‌های اقتصادی و اجتماعی سال‌های اخیر نقش داشته‌اند.

مسئولان بهتر است از گفت‌وگوی آزاد با مردم استقبال کنند و مردم اجازه داشته باشند اعتراض خود را به شکلی مسالمت‌آمیز و در چهارچوب قوانین اجتماع نشان دهند. این اجازه در قانون اساسی تصریح شده است، ولی گاه و بی‌گاه با برخورد‌های حساب‌نشده، معترضان خود را در میان قانون‌شکنان و همراهان جدید و ناخواسته خواهند یافت. خشونت کلامی و تهدیدآمیز برخی مسئولان در تریبون‌های عمومی می‌تواند به تشدید خشونت اجتماعی منجر شود.



c February 17, 2020 03:18 PM

بهتر بود این روانپزشکان شجاعانه در مورد رونپریشی مسسولین که باعث این بدبختی ها در جامعه شده اند بیانیه می دادند

گزارش یا اعتراض به این نظر


... February 17, 2020 03:37 PM

لابد مشاور کاندیداهای انتصابات، مثلاً اونی که روی شونه آواز میخونه! هم هست!

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا February 17, 2020 05:00 PM

اینا مثل اینکه از سیاره دیگری به زمین آمده و مشغول تحقیق شده اند چیزایی که میگن احتیاج به تحقیق نداره و هرکس دور و بر خودش رانگاه کنه پیوسته این موارد را مشاهده می کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو February 17, 2020 08:32 PM

آنچه به روح وروان مردمان ایران صدمه زده است ودرجهنمی که حکومتی برای انها ساخته است زندگی می کنند برتمامی مقامات حکومتی ورهبرملعون ضدایرانی اش بدرستی روشن است ونیازی به تحلیل روان شناس ندارد ولی این روان شناس که انکارازعلوم وفن آنچنانی باخبراست چرا نمی گوید و یا نمی بیند و یا برحسب شغل ومانفعش ازگفتن دلیل اصلی بروزمشکلات روحی وروانی مردم سخنی بگوید؟ اگرمردم رفاه وآزادی و مشکل مالی و سکونتی وشغلی ونگران آینده خود شان وفرزندانشان نبودند همانند دوران پهلوی نداشتند آیا موردی برای ظهوروضعیت روانی درجامعه بود روح وروان جامعه مردم چین با بروزویروس کرونا درهم کوفته شد ودرحقیقت محض بروزویروس اسلام فرانسه وانکلیس درایران باعث وضعیت بحرانی روانی درجامعه مردم ایران شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: