آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 اسفند ماه 1398 = 10-03 2020

پزشکی که طاعون و وبا را در ایران ریشه‌ کن کرد

وقتی حرف از بیماری‌های همه‌گیر در ایران می‌شود، بی‌انصافی است اگر از دکتر مارسل بالتازار، اپیدمیولوژیست فرانسوی یاد نکنیم، کسی که در فاصله سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۳۷ خورشیدی ریاست انستیتوپاستور ایران را بر عهده داشت و پس از ترک ایران نیز تا سال ۴۵ مشاور علمی این موسسه بود.

دکتر بالتازار در طی سال‌ها فعالیت خود در ایران توانست به کمک همکاران ایرانی – فرانسوی‌اش همچون دکتر محمود بهمنیار و... از این موسسه واافتاده که وجودش نه به درد دنیای ایرانیان می‌خورد و نه آخرت‌شان، سازمانی را برآورد که ریشه‌کنی طاعون و وبا تنها بخشی از کارنامه درخشان آن باشد.

او در آخرین دست‌نوشته‌هایش در ایران نوشته است: روزهای آخر کاری‌ام در ایران چه زیبا و پویا می‌گذرد؛ علاوه بر تولید، باید در پی بهبود کیفیت واکسن وبا هم باشم. مرحله خشک کردن از طریق انجماد (لیوفیلیزاسیون) در آخرین مرحله ساخت واکسن وبا را تمام کرده‌ام. ساعت یک بامداد است و حالا می‌توانم بروم و راحت بخوابم.




حقیقتگو March 1, 2020 07:34 PM

واقعا" چه سرنوشت دردناک وسیاه وجهنم واری نصیب مردم ایران شده است - دردوران حکومت پهلوی با آنچه که این خاندان درجهت تمدن وهرفاه وهویت و ارزش داشتن مردم ایران درسطح جهانی انجام دادند و بسیاری ازکشورها با کمال میل ایرانی ها را می پذیرفتند ولی چه شد که عاقبت ایرانی ها انهم بعد ازگذشت چهل سال چنین شد؟ کشتارها واعدام ها زندان های مملواززندانی - شکنجه وضرب وشتم ایرانی هادرزندان ها -چپاولهای نجومی انهم درجهت خارجی ها و تازی ها فاجعه ها یکی بعد ازدیگری فقروزجروماتم وآواره گی ها و بیکاری ومعتادی وتن فروشی -کارتن خوابی وگدائی وذباله گردی -کودکان ونوجوانان دستفروش بی اینده -حالا هم همچون جذام زده گان چه درداخل و چه درخارج ازکشوربا ویروس کرونا توهین و بی حرمتی که ایرانی وآلوده به کرونا هستند ! چهل سال ویروس اسلام واسلام زاده شده ویروس کرونا

گزارش یا اعتراض به این نظر


... March 2, 2020 01:13 PM

تا آخـــــوند کفـــــن نشـــــود ـ این وطـــن وطـــن نشـــود
خامنه ای منحوسه، باکتری و ویروسه

گزارش یا اعتراض به این نظر


s March 2, 2020 05:58 PM

سخنگویان رسمی دولت و وزارت خارجه یک از یک بدتر بودند اما مزخرفتر از این موسوی تا بحال در هیچ دوره ای سرکار نبوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria March 2, 2020 06:37 PM

یک زمانی خمینی ملعون جنگ را برای بقای خودش نعمت میدانست و الان هم خامنه ای ویروس کرونا را برای بقای رژیم یک نعمت میداند و از ان استقبال میکند ! چون الان یکسال است که رژیم با موشک پرانی و زدن کشتیها و پالایشگاه عربستان و تحریک امریکا میخواست یک جنگ منطقه ای درست کند تا مخالفان خود را سرکوب کند ! الان هم کشور مثل زمان جنگ شده که مردم به پناهگاه میرفتند حالا از ترس ویروس مردم مجبورند در خانه بمانند و فعلا کسی علیه رژیم تظاهرات نمیکند و رژیم میتواند وقت بخرد !

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک March 4, 2020 04:20 PM

خامنه ای درخت کاری میکند بیشتر جنگل هار ایران را ازبین بردند اقاشون با 600 بادی گارد دورو برش چند تا فیلم بردارو چاله کن خاک الکن و دنگ و فنگ های دیگر داره درخت مبکاره !

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام March 4, 2020 05:48 PM

اگر کسی کرونا گرفته باشد و چند سرفه در صورت اولین آخوند یا بسیجی که میبیند نکند باید دوبرابر به حالش تاسف خورد ای ایرانیان حال که از صدقه سر مدیریت امام زمانی دست کم به ویروس کرونا مسلح شده اید در استفاده از آن بر علیه عوامل رژیم تردید نکنید به امید نابودی تمامی این اشغالگران تازی پرست و رهایی ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی March 5, 2020 08:38 AM

بدون شک آمار تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بسیار بیشتر از آمارهائی است که نهادها وارگانهای دولتی وبیمارستانی اعلام میدارند وداشته اند وقتی در گورستان بهشت معصومه قم بیش از 80 نفر بصورت مخفیانه دفن میشوند و ارسال کننده کلیپ این واقعیت از سوی منابع امنیتی بازداشت میشود میتوان دریافت که آمار تلفات کرونا در دهات وقصبات و روستاها وشهرهای بزرگ وکوچک بایدآماری تکاندهنده باشد جمهوری اسلامی هنوز از اعلام آمار کشته شدگان آبان ماه طفره میرود وبرسر جعبه سیاه هواپیما و موضوعات هسته ای دارد به جامعه جهانی دروغ میگوید چگونه میتوان پذیرفت که آمار تلفات کرونا درایران 92 نفر باشد؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو March 5, 2020 09:16 AM

نیاز به آگاهی‌ مردم نسبت به خطر نیست

باور کنید کرونا شاید ۸۰ بار کم خطر تر از حکومت اسلامی در ایران باشد

ما ۴۰،سال با ویروس آخوند مبارزه کردیم خیلی‌ کشته دادیم با یک حساب سر انگشتی آمار به دست میاد

کشتار ده شصت با ماشین‌های کانتنیر یخچال دار اجساد میبردن خاوران اعدام‌های هر روز زندانها

دریای خزر راا از نقشه ایران پاک کردند منابع را و ذخیره‌های طبیعی‌ را که برای فرزندان فردا جهان ضروری بود نابود کردند

کرونا بهتر از اسلام است دست کم از وزیر وکیل انتقام ما را میگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


taktirandaz March 5, 2020 09:57 AM

پس این امام زمانتان که دم به ساعت باهاش ملاقات دارید کجاست ؟؟
کی میخواهید از این خواب توهم بیدار شوید ؟
مرگ دست جمعی شروع و به سرعت پیش میرود ؟؟
مقدساتی که چهل سال تمام مردم را با آنها مشغول کرده و می چاپید چرا بدادتان نمیرسند ؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Taktirandaz March 5, 2020 11:00 AM

تا زمانی که ویروس کرونا یقه علم القد قدا (بابا نوئل مشهد ) را گرفته کله پوک ایشان عمق فاجعه را نمیفهمد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 6, 2020 09:59 PM

سازمان بهداشت جهانی که وظیفه اش نظارت بربهداشت جهانی وزنده نگه داشتن مردمان کره زمین است نباید به هشدارها و اعلامیه ها پسنده کند وحتی با توصل به امکانات نظامی فرای حکومت کشورها عمل کرده وبرای نظارت و پیشگری بطورمستقل دراین کشورها عمل کند اگرچنین بود هرگزهواپیمای ماهان اجازه پروازبه چین نداشت و مخفی گری حکومت اخوندی همان اوابل افشا میشد و تمامی لانه های ظهور ومبتلا کردن مردم همچون زیارتگاه ها ومساجد و امام زاده ها و غیره تعطیل میشد زیراکه این فاجعه تنها به یک کشورختم نمیشود و مردمان زنده کشورهای جهان را تهدید می کند اگرزمین افتاده درمجاورت منزلتان وهمسایه گان تان به انبارذباله تبدیل ومحل ظهوروپرورش وتردد حیوانات موذی وسمی تبدیل شود مسلم است که باید درجهت حفظ سلامتی وامنیت خانوده تان اقدام عملی انچنانی صورت دهید

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک March 10, 2020 03:14 PM

در زمان شاه سلطان حسین که سپاهیان میخواستند جلو محمود افغان پایداری کنند آخوندان با آش نخود نگذاشتند و گفتند بهر نخود دعائی میخوانند که افغان ها گریزانشوند !
در زمان فتحعلی شاه قاجار عباس میر زا شجاع با سپاه روس میجنگید باز آخوندا نگذاشتند سلاح و مهمات باو برسه شیخ فضل اله گفت با دعا و زیارت عاشورا شکستشون میدهیم
در زمان کرونا هم آخوندان مخصوصا آخوند نماز جمعه نگذاشت قم قرنتینه شود و این کشور را به این روز سیاه نشاند تا کنون جز ضرر و زیان در این کشور هیچ منفعتی کسی ندیده !

گزارش یا اعتراض به این نظر


کارل مارکس March 10, 2020 07:22 PM

بد ترین ویروس کره زمین مذهب اسلام قریشی می باشد
این ویروس در حاد ترین شکل ممکن و در عقاید بت تراشان و بت پرستان شیعه حلول کرده و پرچمدار خلف این ویروس مرگبار کرونای آخوندیسم مفتخور کثیف میباشد
پس از دفع کرونا نوبت دفن این زالو هاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: