آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه 1400 = 28-04 2021

دستکاری در بودجه؛ بشتابید مفت خورها: خدا بده برکت!

اتفاقاتی که در نظام ولایت فقیه رخ می‌دهد چنان بهت‌آور و بی‌نظیر است که آدمی برای فرار از پذیرش آن به ناباوری روی می‌آورد. اما واقعیت های تلخی که هر روز در حکومت خامنه ای صورت می‌گیرد چنان بوی تعفنی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت چرا که مشام هر وجدانی را می‌آزارد.

قالیباف و همراهانش آگاهانه لایحه‌ ای را به رأی گذاشتند که جداول مربوطه همراه آن نبود تا بتوانند آن کار دیگر را در خفا انجام دهند اما از آنجا که در این نظام سگ صاحبش را نمی‌شناسد گند قضیه از جانب خود نمایندگان برملا شد. آنطور که محمد مهاجری از اعضای تیم رسانه‌ای روحانی گفته است تغییرات صورت گرفته در مصوبات مجلس حدود ۲۰۰مورد می‌شود!

دستکاری در جداول بودجه آن هم پس از تصویب در صحن علنی» را علی خضریان، نماینده تهران در مجلس در توییت خود علنی کرد؛ او در این توییت مستقیما محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ را مخاطب نقد تند خود قرار داد و این دو را متهم به «تغییرات گسترده در ارقام و اعداد بودجه پس از رای‌گیری و تصویب آن در مجلس» کرد و نوشت: «این تغییرات گسترده با اطلاع و تایید شما است».

بنابر همین گزارش نهادها و یا سازمان هایی که بودجه آنها توسط مجلس انقلابی افزایش پیدا کرده است به شرح زیر می باشد:
*بودجه مجلس؛ ۳۵۹میلیاردتومان بیش‌تر شده.
*بودجه بسیج ۲۰۴۶میلیاردتومان بیش‌تر شده.
*بودجه شورای‌عالی حوزه‌های علمیه ۱۰۲میلیاردتومان بیش‌تر شده.
*بودجه دانش‌گاه امام‌حسین سپاه، ۳۶۱میلیاردتومان بیش‌تر شده.
*بودجه سازمان تبلیغات اسلامی، ۲۰۰میلیاردتومان بیش‌تر شده.
*بودجه دفتر طب سنتی در وزارت‌بهداشت، ۵۰میلیاردتومان بیش‌تر شده و ...
*۱۵۰۰میلیاردتومان هم به ردیف بودجه‌ای به نام «فعالان فضای مجازی صداوسیما»، افزوده شده است.

روزنامه سازندگی خبر داده‌ که: «محل تامین این پول‌های افزوده‌شده به بودجه این‌نهادها، مازاد درآمدی بوده که مجلس در بودجه برای دولت ایجاد کرده بود.
البته استدلال کسانی که جدول بودجه را دستکاری کرده اند این بوده که "وقتی ما درآمد جدید برای دولت ایجاد می‌کنیم خودمان هم باید محل هزینه‌کردش آن را تعریف کنیم."

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا هم شب گذشته با انتشار تصویری از یکی از جداول بودجه نوشته بود: ‌"یک مورد که در قانون ‎بودجه، در تغییرات ابلاغی از سوی آقای ‎قالیباف اضافه شده، 3هزارمیلیاردتومان اعتبار است که عملا در اختیارنمایندگان قرارگرفته تا در شهرشان هزینه شود. یعنی برای هر نماینده 10میلیاردتومان در یکسال. خدا بده برکت."

گفتنی است سایت دیده بان ایران چندی قبل با انتشار گزارشی درباره همین موضوع از نقش سردار آبرومند در دستکاری بودجه 1400 خبر داده بود. در بخشی از این گزارش آمده : " یک رسانه نزدیک به جبهه پایداری که طی ماه های اخیر اختلاف آنها با اصولگرایان شدت پیدا کرده است درباره همین موضوع می نویسد: «جمال الدین آبرومند» دستیار ریاست مجلس در امور آبادانی و پیشرفت و الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق عضو تیمی هستند که بدون اطلاع نمایندگان د بودجه دست برده اند تغییرات صدها میلیارد تومانی را در ردیف های بودجه 1400 اعمتال کرده اند."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: