آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 اسفند ماه 1398 = 22-02 2020

سه فعال کارگری به حبس و شلاق محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس و شلاق محکوم شدند. طی حکم صادره هر سه این شهروندان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شدند. علاوه بر این رهام یگانه و فرید لطف آبادی هرکدام به تحمل ۷۴ ضربه شلاق نیز محکوم شدند. احکام صادره علیه آقای یگانه و آقای لطف آبادی به مدت ۴ سال به حالت تعلیق در آمده است. جلسه دادگاه این سه فعال کارگری در تاریخ ۲۰ بهمن ماه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، سه فعال کارگری به نام های هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس و شلاق محکوم شدند.

بر اساس حکم صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، هیراد پیربداقی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. همچنین رهام یگانه و فرید لطف آبادی از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به تحمل ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند. حکم صادره علیه آقایان یگانه و لطف آبادی به مدت ۴ سال به حالت تعلیق با اقدامات مراقبتی درآمده است.

روز یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

این شهروندان پیشتر در تاریخ ۱۲ مردادماه، در پی حضور در تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد، پس از تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی” و صدور قرار بازداشت موقت در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شده بودند.

این فعالان کارگری نهایتا روز سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شدند.

لازم به ذکر است، هیراد پیربداقی، روز شنبه ۳۰ شهریورماه، پس از مراجعه به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین به جهت تحویل گرفتن لوازم شخصی ضبط شده، به علت افزایش قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی با دستور بازپرس پرونده مجدد بازداشت شده بود. وی نهایتا روز شنبه ۶ مهرماه، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: