آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 اسفند ماه 1398 = 02-03 2020

کرونا؛ خارج کردن شهروندان اماراتی از ایران

امارات شروع به خارج کردن شهروندانش از ایران می کند

کشور امارات شهروندانش را از کشورهایی که در آنجا کرونا ویروس شیوع دارد، فرا می خواند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی امارات روز دوشنبه اطلاع داد که امارات متحده عربی شهروندان خود را از ایران خارج می کند.

خبرگزاری افزود: این تصمیم بخاطر شیوع کرونا ویروس در تعدادی از کشورها گرفته شده است و همه افراد برگشتی از این کشورها قرنطینه و بررسی می شوند.


امارات ارتباط هوایی با ایران را قطع کرد

خبرگزاری رسمی امارات متحد عرب (WAM) اعلام کرد که تمامی پروازها از ایران به امارات و همچنین به مقصد ایران را برای یک هفته متوقف می‌کند. این مدت می‌تواند تجدید شود. یک روز قبل، وزارت امور خارجۀ امارات رسماً سفر اتباعش به ایران و تایلند را ممنوع کرده بود. دلیل این تصمیم، مقابله با شیوع اپیدمی اعلام شده است.

به گزارش رادیو فرانسه، روز سه‌شنبه ٢۵ فوریه/۶ اسفند، مسئولان هواپیمایی کشوری امارات متحد عرب اعلام کردند که تعلیق ارتباط هوایی با ایران "درچارچوب اقدامات احتیاطی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد". این تصمیم علاوه بر خطوط مسافربری، هواپیماهای باری را هم شامل می‌شود.

کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس تاکنون ٣١ مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده‌اند. در این میان تنها قطر و عربستان هستند که حتی یک مورد را تأیید نکرده‌اند.

در حالی که پروازهای بین‌المللی در ایران به دلیل تشدید تحریم‌ها بسیار کاهش یافته، قطع ارتباط با امارات، انزوای کشور بیشتر خواهد کرد. به رغم روابط پرتنش ایران با امارات، داد و ستد اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور، به ویژه برای ایران دارای اهمیت زیادی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: