آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 خرداد ماه 1399 = 02-06 2020

شیوع کرونا؛ ژاپن ورود اتباع ایرانی را ممنوع کرد

دبیر کنسرسیوم تور‌های ورودی کره و ژاپن، از ممنوعیت ورود اتباع یرانی به ژاپن خبر داد.

عباسعلی امامیه به ایسنا گفت: بر اساس دستورالعمل دولت ژاپن، ورود اتباع ایرانی به ژاپن ممنوع شده است.

وی افزود: این ممنوعیت برای کنترل ویروس کرونا در ژاپن اعمال شده است و تا لغو آن، اتباع ایرانی حق ورود به ژاپن را ندارند.

امامیه گفت: این دستور شامل تمام خطوط هوایی می‌شود و اجازه ورود مسافر از ایران به کشور ژاپن، از ایرلاین‌ها سلب شده است.

دبیر کنسرسیوم تور‌های ورودی کره و ژاپن در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با بیان این که در نقشه امنیت بهداشتی، سطح ایران سه و در نقشه امنیت سیاسی این سطح دو تعیین شده است، افزود: نقشه سطح امنیتی ایران در ژاپن، بعد از هلاکت قاسم سلیمانی به سه رسید، البته بعد از مهندسی حمله اسپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا، سطح ایران در نقشه امنیتی به دو تغییر کرد. متاسفانه در این سطح برای شرکت‌های گردشگری امکان طراحی پکیج و تور گردشگری به آن مقصد (ایران) ممکن نیست.

امامیه گفت: علاوه بر ملاحظات امنیتی، نقشه امنیت بهداشتی در ژاپن دارای چهار سطح است، دقیقا معادل ملاحظات امنیتی که در حال حاضر با توجه به آمار مبتلایان و گزارش‌های رسمی و غیر رسمی، متاسفانه ایران در آن نقشه، در سطح ۳ طبقه بندی شده، بنابراین تردد بین ایران و ژاپن ممنوع است.


هشدار جهانی درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که کشور‌هایی که با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا روبه‌رو شده‌اند، هنوز با خطر شیوع فوری موج دوم این بیماری مواجه هستند.

به گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: کشور‌هایی که با کاهش آلودگی ناشی از ویروس کرونا روبه‌رو هستند هنوز در معرض خطر شیوع موج دوم این ویروس قرار دارند، اگر اجازه دهند تدابیر محدودکننده و قرنطینه‌ای زودتر از موعد متوقف شود.

مایک رایان رئیس بخش فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: جهان هنوز در وسط موج نخست شیوع ویروس کرونا قرار دارد. گرچه تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌ها رو به کاهش است، ولی هنوز با افزایش مبتلایان به این ویروس در آمریکای جنوبی، جنوب آسیا و آفریقا روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه افزود: بیماری‌های اپیدمی غالباً با موج‌های مختلفی همراه می‌شود و این بدان معناست که شیوع ویروس می‌تواند مجدداً طی ماه‌های آینده همه‌گیر شود، در مناطقی که نخستین موج این ویروس آغاز شده است. این احتمال وجود دارد که اگر تدابیری که برای متوقف کردن موج نخست ویروس کرونا اتخاذ شده است، زودتر از موعد لغو شود، موج دوم با سرعت زیادی مجدداً آغاز گردد.


اما شاید کرونا تنها آغاز ماجرا باشد!

دانشمندان هشدار دادند: ریشه شیوع کرونا تخریب طبیعت است

دانشمندان برجسته جهان هشدار داده اند که اگر تخریب طبیعت متوقف نشود، مردم دنیا از شیوع همه گیری‌هایی بدتر از کرونا رنج خواهند برد.

به نوشته روزنامه گاردین، تعدادی از دانشمندان برجسته جهان هشدار داده اند که اگر تخریب طبیعت متوقف نشود، مردم دنیا از شیوع همه گیری‌هایی بدتر از کرونا رنج خواهند برد.

کارشناسان برجسته محیط زیست هشدار داده اند که اگر ریشه شیوع بیماری‌های مرگبار و نابودکننده که همان تخریب طبیعت است، هرچه سریعتر متوقف نشود، پس از کرونا احتمالا شاهد شیوع بیماری‌های خطرناک دیگری خواهیم بود.

به گفته آن‌ها تنها یک موجود مسئول شیوع کووید ۱۹ شناخته می‌شود و آن انسان است.

"همه گیری‌های اخیر نتیجه مستقیم فعالیت‌های بشر هستند به ویژه نظام‌های مالی و اقتصادی جهانی که تنها به دنبال رشد اقتصادی هستند، آن هم به هر قیمت ممکن. ما فرصت محدودی برای غلبه بر چالش‌های ناشی از بحران کنونی و جلوگیری از بروز بحران‌های آتی، در اختیار داریم. "

استادان جوزف ستله، ساندرا دیاز و ادواردو بروندیزیو، سرپرستی جامع‌ترین بررسی سلامت کره زمین که تاکنون انجام شده است را برعهده داشتند. سازمان بین دولتی خط مشی علمی-سیاسی برای تحقیق درباره تنوع زیستی و خدمات اکوسیستمی، در سال ۲۰۱۹ این تحقیق را انجام داد.

آن‌ها به همراه دکتر پیتر دازاک در مقاله‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، نوشتند: جنگل زدایی گسترده، توسعه کنترل نشده کشاورزی، معدن داری و توسعه زیرساخت ها، همچنین بهره برداری از حیات وحش زمینه را برای افزایش سرایت بیماری‌ها فراهم کرده است.

به گفته آن‌ها، این فعالیت‌ها با ایجاد تماس و درگیری بیشتر بین انسان‌ها و حیوانات که ۷۰ درصد بیماری‌های کنونی انسان‌ها از آن‌ها ناشی می‌شود، موجب بروز همه گیری‌ها می‌شوند. این مسئله در کنار گسترش شهرنشینی و افزایش سرسام آور سفر‌های هوایی در جهان باعث می‌شود یک ویروس بی آزار در خفاش‌های آسیایی، رنج وصف ناپذیری برای انسان‌ها ایجاد و فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان را متوقف کند. دست انسان در بروز همه گیری مشهود است. اما شاید کووید ۱۹ تنها آغاز ماجرا باشد.

آن‌ها افزودند: اگر مراقب عواقب احتمالی آنچه امروز انجام می‌دهیم، نباشیم، شیوع همه گیری‌ها در آینده احتمالا بیشتر و سرعت گسترش آن‌ها سریعتر خواهد بود و می‌توانند پیامد‌های اقتصادی گسترده تری برجای بگذارند و جان تعداد بیشتری از مردم را بگیرند.

این دانشمندان تاکید کردند بسته‌های احیای اقتصادی چند تریلیون دلاری که دولت‌ها ارائه می‌کنند، باید صرف تقویت و حمایت از محیط زیست شود.

آن‌ها همچنین تصریح کردند که یک رویکرد جهانی "سلامت واحد" باید اتخاذ شود، زیرا سلامت مردم با سلامت حیات وحش، سلامت احشام و سلامت محیط زیست کاملا در ارتباط است.

در این مقاله کارشناسان اعلام کردند اگر مردم جهان تصمیم بگیرند اقداماتی انجام دهند که در راستای حفاظت از طبیعت باشد، طبیعت هم به ما کمک می‌کند از خود حفاظت کنیم و این گونه جهان می‌تواند از بحران کنونی قدرتمندتر و منعطف‌تر از همیشه بیرون آید.



خسرو March 12, 2020 11:47 AM

اولا درود به ترامپ او مدیری مدبر و وطن پرست است دوم اینکه همین اقدامات موضع او را در مبارزات انتخاباتی تقویت خواهد کرد خامنه ای آخوند ابله و بیسواد کمی از پرزیدنت ترامپ بیاموزد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرام March 20, 2020 02:09 PM

اردغان با این همه بیشعوری و تعصبات اسلامیش حرف درستی زده است که البته تاثیر کرونا شاید بروی کشورهای اسلام زده یا تحت حاکمیت اسلام سیاسی بسیار فراتر از جوامع آزاد و دموکراتیک خواهد بود حتی حکومتهائی با پنجه آهنین مانند چین بی نسیب از این تاثیرات نخواهند بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا March 20, 2020 07:43 PM

تغییرات همیشه رخ می دهند تغییرات ریشه ای هم ممکن هستند اما فکر نکنم در ترکیه خبر زیادی باشد با آن کودتای قلابی و سیاست سر در گم در قبال سوریه

گزارش یا اعتراض به این نظر


جهان ما برای همیشه تغییر کرد!!! March 20, 2020 09:46 PM

بدون شک بحران کرونا، مرکز ثقل ثبات و امنیت جهان را برای همیشه تغییر خواهد داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ب.د.د. April 29, 2020 07:23 AM

ویروزس کّرونا یک هدیه از سوی طبیعت برای بیداری مردم زمینیست تا جهانیان را وادار به پندار برای همسازی روش زندگی خود با گیتی بکند و اگرنکنیم ، دیگر با ماسک و بی ماسک هم نمیشود بیرون و حتی نمی توانیم خودمان را از هوای گرم که اکسیژن هوا را خواهد بلغید پنهان و یاسدای ترکش رعد در آسمان که بس بزرگتر از ترکش بمب اتمی خواهد بود به سراغ انسانها خواهد آمد و نخست پرده گوشها پاره و شیشه خانه شکسته و تا انفجار خانه ها و ساختمانها خواهد انجامید به هر حال خطر بس بزرگی در کمین انسانها نشسته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: