آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 آذر ماه 1399 = 06-12 2020

نخستین رزمایش ناتوی آسیایی علیه چین برگزار می‌شود

یک روزنامه ژاپنی از برگزاری رزمایش مشترک ژاپن، فرانسه و آمریکا در ماه می سال آینده خبر داده است.

به گزار رویترز، روزنامه سانکی امروز یکشنبه نوشت: ژاپن، فرانسه و آمریکا در ماه می سال آینده نخستین رزمایش مشترک زمینی و دریایی را در حالی برگزار خواهند کرد که چین فعالیت‌های خود در منطقه را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه سانکی افزود: این رزمایش‌ها که در نزدیکی جزایر ژاپن برگزار خواهد شد، متمرکز بر تلاش‌های امداد و نجات در هنگام وقوع بلایای طبیعی خواهد بود، ولی بخشی از این رزمایش شامل دفاع در برابر حمله نظامی خواهد شد.

وزارت دفاع ژاپن حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است. این رزمایش‌های مشترک با هدف مقابله با چین خواهد بود که مدعی مالکیت جزایر تحت کنترل ژاپن در دریای شرقی چین شده است.

دریاسالار پیر واندیر رئیس ستاد مشترک نیروی دریایی فرانسه در این زمینه گفت: قصد داریم حضور خود را در منطقه نشان دهیم و پیامی را درباره همکاری مشترک فرانسه - ژاپن ارسال کنیم.

وی افزود: این یک پیام برای چین خواهد بود. این یک پیام درباره شراکت و همکاری چندجانبه و آزادی عبور و دریانوردی است.

چین بارها اعلام کرده است که هدف اصلی از اقداماتش در منطقه، مسالمت‌آمیز و صلح‌جویانه است. ولی ژاپن بارها نگرانی خود را نسبت به افزایش فعالیت‌های دریانوردی چین در منطقه اعلام کرده است.


مقام دولتی: آمریکا در پی ایجاد ناتوی آسیایی است

معاون وزیر امور خارجه آمریک پیش تر از تصمیم این کشور برای ایجاد ساختاری نظامی در آسیا شبیه به «ناتو» خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، «استفان بیگون» معاون وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی از برنامه واشنگتن برای ایجاد ناتوی آسیایی خبر داد.

به گفته بیگون، دیپلمات های آمریکایی در حال رایزنی با طرف های مختلف برای آماده سازی مقدمات تشکیل این ائتلاف نظامی هستند.

معاون وزر خارجه آمریکا در امور آسیا که در مجمع «مشارکت استراتژیک هند-آمریکا» سخن می گفت با اشاره به اینکه منطقه ایندو-پاسیفیک (دو اقیانوس هند و آرام) از اهمیت ویژه ای برای آمریکا برخوردار است از لزوم تشکیل اتحادی نظامی همانند ناتو برای این منطقه صحبت به میان آورد.

به گفته وی، ناتوی آسیایی می تواند در مرحله اول شامل کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند شده و در مراحل بعدی کشورهایی همچون کره جنوبی، ویتنام و نیوزیلند را نیز در بر بگیرد.

به گفته بیگون، دیپلمات های آمریکایی در حال رایزنی با کشورهای اعلام شده برای از بین بردن تردیدهای آنها در این رابطه هستند.


اظهارات بی سابقه وزیر دفاع آمریکا علیه چین

این در حالیست که وزیر دفاع آمریکا با اعلام رهبری این کشور در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک هشدار داد: حتی یک اینچ از آن را به چین واگذار نمی‌کنیم.

به گفته این مقام آمریکايی، چین به دنبال بسط قدرت در سطح جهانی است و می‌خواهد تا نیمه قرن به برتری نظامی دست پیدا کند.

وزیر دفاع آمریکا از ایندوپاسیفیک (دو اقیانوس هند و آرام) به عنوان مرکز منازعه قدرت با چین نام برد و گفت که حضور چین رنگ و بوی جهانی به خود گرفته و واشنگتن باید توانایی رویارویی با آنها را در سطح جهانی داشته باشد.


نگرانی چین از احتمال درگيری نظامی با آمریکا

سخنگوی ارتش چین نسبت به وقوع حوادث احتمالی نظامی بین چین و ایالات متحده در دریای جنوبی هشدار داد و از آمریکا خواست به بهانه آزادی ناوبری وارد آب‌های سرزمینی آن کشور نشود.

این سخنگوی چینی ادعا کرد: ارتش چین روز پنجشنبه یک ناو جنگی آمریکایی را در آب‌های سرزمینی چین در جزایر شیشا واقع در دریای جنوبی بیرون کرده است.

سخنگوی ارتش چین افزود: ارتش چین برای اخراج ناوشکن آمریکایی «یواس اس موستین» که بدون اجازه وارد آب‌های سرزمینی چین شده بود نیروی دریایی و هوایی اعزام کرد.

این مقام ارتش چین از آمریکا خواست اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف، عملیات دریایی و هوایی را در این منطقه مدیریت و سربازان خود را مهار کند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.



شهنام March 25, 2020 10:48 AM

هانتاویروس معمولًا زمانی منتشر میشود که فضله ها ادرار
بزاق یا محتویات لانه ی "موش آهویی" به هم میخورد و ذرات
ویروسی در "هوا" منتشر میشود که ممکن است از "راه تنفس" وارد
بدن شوند در "موارد نادر" ممکن است ویروس از طریق
خراشهای ایجاد شده روی پوست به هنگام حمل یک موش
وحشی، یا از طریق گازگرفتگی موش منتقل شود این ویروس از طریق هوا منتقل میشود لطفا اطلاع رسانی کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


ناشناس March 27, 2020 08:16 PM

به نظر من تمام دنيا بايد چين را تحريم اقتصادي كنند تا زماني كه مردم چين سيستم غذا خوردن خود را عوض كنند حال ديگه دودش به چشم خودشون نميره داره كل دنيا را فلج نابود ميكنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام March 31, 2020 02:29 PM

خبری از داخل چین به خارج درز کرده مبنی بر ابنکه از ابتدای شروع کرونا در چین حدود ۲۱ میلیون مشترک تلفن همراه به کلی ارتباط خودشان را با شبکه قطع کرده اند با توجه به اینکه تلفن همراه برای مردم چین در واقع یعنی زندگی و شناسنامه و کیف پول و حتی پلیس ناظر و دستگاه کنترل شهروندان توسط دولت کمونیست این خبر تنها یک معنی دارد و آنهم مرگ مسلم ۲۱ میلیون شهروند چینی است تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار March 31, 2020 03:21 PM

در ارتباط با روسیه چیزی که توجه مرا به خود جلب کرده این است که از روز اول مهمترین خبرگزاری‌های جهان کماکان پی در پی یک گزارشی می دهند در ارتباط با کرونا و چین، آمریکا، ایران، و اصولا آسیا، استرالیا، و اروپا و حتی آفریقا اما از روز اول آغاز این جریان برای اطلاعات در مورد اوضاع کرونا در روسیه میبایستی خودمان در اینجا و آنجا تحقیق کنیم تا یک خبر در ارتباط با اوضاع کرونا در روسیه پیدا کنیم *
یعنی اینگونه بنظر می رسد خبرگزاری‌های جهان یک سیاست خود سانسوری نسبت به درج اطلاعات در مورد اوضاع و تاثیر کرونا در روسیه دارند * شاید من اینطور فکر می کنم اما آن حساسیتی را که در خبرگزاری‌ها نسبت به دیگر کشور‌ها در ارتباط با کرونا می بینم در ارتباط با روسیه و کرونا نمی بینم * که برای من باعث پرسش‌های فراوان شده *

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور March 31, 2020 09:49 PM

چون انسان قسمتی از طبیعت و با نفس کشیدن تابع طبیعت هست طبیعت با قدرتی صدها هزار برابر انسان به سرنوشت تسلط دارد امروز یا فردا زمانی را می بینم که عاملی باعث شود بیش از نیمی از جمعیت ادمیان کم شود در یک سناریوی دیگر ، شاید در هزاران سال دیگر،اثری از وجود انسان باقی نخواهد ماند بدون خواسته های ما هم دنیا به حیات خود ادامه میدهد ممکن هست یک ویروس جهشی از دل همین کرونا بیرون امده و همه جا جمعیت را نصف کند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Bijan April 2, 2020 06:36 AM

این دوستان چینی با جمعیت بالای یک ملیاردو نیم، بعد از خوردن و تمام کردن هر چه که روی زمین مجببید، شروع به خوردن همدیگر خواهند کرد ! انوقت باید منتظر ویروس مخرب تری از کرونا بود بابا دنیا باید یک چیزی درست کنه و بده به این دوستان چینی بخورند تا شاید اینقدر الکی بچه نندازند بیرون !

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو April 2, 2020 01:00 PM

دوستان عزیز من میخواهم به نکته ای اشاره کنم که کمتر به آن پرداخته میشود ببینید بشر هیچگاه قدرت مقابله با طبیعت را ندارد طبیعت دارای شعور است این را میتوان در بحث جداگانه ای اثبات کرد وقتی جمعیت دنیا بیش از ظرفیت آن در کره زمین میرسد طبیعت با ابزارهای مختلف مانند سیل و زلزله و طوفانهای سهمگین و سایر ابزارها شروع به کاهش جمعیت میکند در این تقابل طبیعت، کرونا را میتوان یکی از این راهها دانست که طبیعت شروع به کاهش جمعیت در تمام نقاط کره زمین کرده بنا بر این بعید نیست که نهایتا کرونا جان بیشتر از 2 میلیارد مردم را برای تنظیم جمعیت دنیا بگیرد من این مطلب را بطور خلاصه مطرح کردم ولی میتوان بطور مفصل آنرا شرح داد (بسیار وحشتناک است )

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 2, 2020 08:14 PM

باید صدها وهزارها مرتبه به روان مخترعان اینترنت وشبکه های نقل وانتقالات اخبار دنیای مجازی درود فرستاد که اگرچنین موهبتی برمردمان کره زمین ظاهرنشده بود اصلا" امکان شفافیت وهشدارو اطلاع رسانی همگانی درمورد ظهوروبروزویروس کرونا وجود نداشت حکومت چین طبق ماهیت کمونیستی اش مدت ها بروز ویروس را ازدید کشورهای دیگرمخفی نگه می داشت دردوران فاجعه انفجارراکتوراتمی چنوبیل هم حکومت شوروی کمونیستی تا توانست فاجعه را هم برمردمان شوروی وهم دیگرکشورها مخفی نگه داشت تا اینکه امریکا وکشورهای مجاورشوروی متوجه تشعشات بسباری قوی اتمی ازشوروی شدند ؤزیم چین دانسته که علاوه برخسارات جانی مردمان چین درحقیقت منبع درآمدهای هیولائی صادراتی را درکره زمین ازدست میدهد وبهمین دلیل هم بوده که آمارهای ساختگی وخلاف واقعیت را انتشارداده ومیدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


setareh April 3, 2020 12:24 PM

چه با سیاستهای چین موافق باشیم وچه نباشیم، اجرای چنین مراسمی بسیار زیبا و تحسین برانگیز است، و مردم را در رنج و عشق و احترام به "حیات" یکدیگر، شریک و همدم کرده و پیوند عاطفی و انسانی ـ اجتماعی آنها را هرچه مستحکم تر میکند،

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 3, 2020 05:13 PM

واقغا این کار چین تحسین بر انگیز است؟ در فکر شما حقیقتا چه میگذرد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 4, 2020 09:19 PM

درحقیقت محض این عزای عمومی برای فوت های چینی باید به عزای عمومی بین المللی تبدیل شود برعلیه استبداد وخفقان اطلاعاتی حکومت گران چینی حکومت چین تا بهال ازآنچه برکشورهای جهان بروزداده و هزاران انسان جانشان را ازدست داده اند پوزش ومعذرت خواهی نکرده است انکارفقط چینی ها انسان بودند که حکومت چین چنین عزادری برای آنها اجرا می کند اتحادیه اروپا با موجودیت ویروس چینی دچارضعف مالی و جبران خسارت های ویروس کرونا ودچارتنش وازهم پاشیدگی شده است چرا حکومت چین درقبال جبران خسارت های مالی کشورها سخنی نمی گوید؟ بدون هیچ شک وشبهی ترامپ درصدد جبران خسارت امریکا ازچین خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 7, 2020 09:11 PM

جهان باید برای یک تنبیه گسنرده اقتصادی و سیاسی و علیه چین کمونیست بدلیل لاپوشانی ودروغگوئی وارسال ویروس مرگ به سراسر جهان خودش راآماده کنند پرونده جنایتکارانه چین کمونیست بایدبخاطر دروغگوئی وفرستادن ویروس کرونا بسراسر جهان در سازمان ملل وشورای امنیت این سازمان بدون اغماض ملاحظات سیاسی مورد بحث قرار بگیرد تا درسی شود برای آینده و رژیمهائی که با چنین حربه ای بشریت را با چنین مخاطرات هولناکی مواجه سازند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 14, 2020 09:14 AM

کمونیستهای چینی زورشان به آمریکایی ها نمیرسد به چند آفریقایی گرسنه گیر داده اند روزی میرسد که شما هم از آفریقا با لگد به بیرون پرت شوید آمریکا که دارد آماده میشود پوستتان را زنده زنده بکند دست کم آفریقا را راضی نگه میداشتید ای چشم تنگان بخیل

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 14, 2020 09:59 PM

اگرسیاه پوستان مهاجر درقم هم بروزویروس کرونا درایران به خارج ازکشورگزارش میکردند با همان شکل وفرمی که درچین با آن گریبانگیر هستند بدون شک درایران هم با آن گریبانگیر بودند ودرحقیقت محض سیاه پوستان درچین بعنوان جاسوسان خارجی محسوب میشوند ونزادپرستی و مهاجرستیزی چینی ها هم دراین رابطه است درایران افرادبسیاری طهورویروس کرونا را درقم گزارش کردند دستگیر وهمچنین درزندان هستند حکومت چین و حکومت اخوندی درپنهان کردن و انکارکردن و ایجاد خفقان یکسان هستند چرا ماقبل بروزویروس کرونا با نهاجران سیاه پوست چنین بدرفتاری ها نژادپرستانه نمی شده است؟؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک د.د. April 21, 2020 05:50 PM

حالا اگر این رنگ پوست سیاه کرونائی به اروپا برسد و افریقاهم پوستشان برای این بیماری سفید بشود ، حتماء اروپائیان باز فریاد و جنجال راه می اندازند که سیاه پوستان اروپائی از نژاد بر تر جهان هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کمبوجیه April 28, 2020 02:34 PM

یا این دانشمندان جان هاپکینگز خر تشریف دارند یا جیبشان پر از دلارهای چینی است، چین کمونیست مثل جمهوری پلید آخوندها استاد فریب است آنوقت جان هاپ کینگز از اسناد چینی بعنوان علم سخن میگه، همین جان هاپکینگز شارلاتان با استناد به آمارهای دروغ میگفت ۲ میلیون نفر در آمریکا از کرونا خواهند مرد و با همین شامورتی بازی ۲۶ میلیون آمریکایی کار خود را از دست دادند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 10, 2020 07:36 PM

کار شی جین پینگ عقب مانده با این افشاگری تمام است آلمان آمریکا و مابقی کشورهای دنیا به جهت جبران خسارت بدهی‌های خود را به چین کمونیست نخواهند پرداخت و چین با یک میلیارد و سیصد میلیون گرسنه یک شبه ورشکست خواهد شد درود به نیاکان خردمند ما ایرانیان که گفته ا‌ند بار کج به منزل نمیرسد و بار چین کمونیست هم اینگونه به منزل نرسید باشد که عبرت نابخردان نادان کمونیست و توده ای شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


کارل مارکس May 29, 2020 06:55 PM

قابل تاسف بسیاری هست که هیستری ضدیت کور کورانه آمریکایی ها علیه چین و شوروی به ما ایرانیها هم بشدت سرایت کرده است
بس کنید بابا بس کنید
ببینید الان تو آمریکا چه خبر هست که با این اوضاع پیش آمده ترامپ مجددا انتخاب خواهد شد؟! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 30, 2020 02:24 AM

خطاب به کارل مارکس اولا کدام شوروی شوروی دهه هاست که به گورستان تاریخ پیوسته ثانیا شما کشتار هزاران بلکه میلیونها انسان روس و چینی را به دست همین حکومتهای کمونیستی نمیبینید ولی تا مشتی فرصت طلب به خیابانهای آمریکا میریزند تا اماکن عمومی را آتش بزنند از شادی دلتان غنج میرود و فکر میکنید که کار آمریکا تمام شد؟ پس بنشیند و سرنگونی چین کمونیست را هم ببینید

گزارش یا اعتراض به این نظر


اریان July 8, 2020 02:02 PM

من بااین بی شرف چینی ها برخورد داشتم حتی اینها ارتباط اولیه که مثلا سلام و یا ممنون را نمیدانند من به نظرم این مگس ها از تمام دنیا باید بیرون کنند اینها واقعا میگویم آدم را درسته می‌توانند بخورند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 16, 2020 11:30 AM

درود بر پرزیدنت ترامپ ایرانیان باید کارزاری اینترنتی در حمایت از پرزیدنت ترامپ راه بیاندازند و همچون مردم هنگ کنگ شجاعانه پرچم آمریکا را در کنار پرچم رسمی ایران در دست بگیرند و یکصدا حمایت آمریکا و پرزیدنت ترامپ را خواستار شوند در عین حال ضربه به پایه های رژیم و کشتار آخوندها و بسیجی ها هم باید در راس امور قرار بگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو July 16, 2020 10:45 PM

درتعجب و انگشت به دهان حیرانم که هیچ ندائی برعلیه چین و هنگ گنگ وصدمات وخسارات آنچنانی ویروس کرونا وهمچنین اطراق ککردن هزاران چینی حزب کمونیست دراروپا ازجانب اتحادیه اروپا وجود نداشته وندارد وانکاربا اعمال وکردارحکومت چین هم موافقت داشته ودارند و تنها ترامپ یک تنه درمقابل چین قدعلم کرده است ! !اتحادیه اروپا برجام را حفظ می کند هرچند آخوندها سرگرم ساخت وسازبمب اتمی هستند بازهم با فشارامریکا واسرائیل بوده است که سازمان اتمی بین المللی درصدد تحقیق پنهان گری امورغنی کردن اورانیوم وبمب اتم سازی آخوندی برآمده است! درحقیقت محض می گویند اگردوستت با دشمنت رفیق است پس دوست تو نیست ! هرچه امریکا درصدد تحریم چین برآمده است اروپائی بلعکس قاقالی ها به حکومت چین میدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 17, 2020 06:45 AM

دوستان فراموش نکنید که آنگلا مرکل رشد یافته در سیستم آلمان شرقیست و البته که با چین کمونیست هیچ مشکلی ندارد دل میدهد و قلوه میگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو July 22, 2020 03:15 PM

دوستان عزیز تاریخ این روزهای پرمشکل دنیا را بخاطر بسپارید کسی پیش بینی کرده که بسیار دهشتناکی میباشد که امیدوارم رخ ندهد: با عمیق شدن مشکلات چین با آمریکا بر سر مسائل اقتصادی و مسئله کرونا و همچنین با اروپا بر سر توسعه طلبی چین بخصوص با بریتانیا بر سر مساله هنگ کنگ بزودی تحولات بزرگی پیش خواهد آمد اولا چین بزرگترین و عظیم ترین ارتش جهان را برای مقابله و تسخیر جهان بوجود خواهند آورد چینیها در حال انجام کارهای مخفیانه ای برای تضعیف نیروی اقتصادی و جنگی آمریکا هستند، اگر موفق شوند شروع به تغرض به تمام کشورهای جهان خواهند کرد و جنگ جهانی سوم آغاز میگردد که پایان آن با انقراض بشریت همراه خواهد شد علت انقراض هم بیشتر از خود جنگ بیماری و قحطی خواهد بود نهایتا اینکه چینیها بسیار خطرناکند و قبل از وقوع حادثه باید جلوی آنها را گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو July 22, 2020 09:03 PM

آمریکا درحقیقت دارد به چین اخطاروهشدارمیدهد که ازتصاحب ایران وخاورمیانه دست بردارد وگرنه اوضاع روابط امریکا به چین بشدت بهرانی ترخواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان July 23, 2020 02:13 PM

به عقیده من چین باید تمام دیپلماتهای امریکایی را بیرون بریزد چ ن عامل ویروس کرونا بودند بعد هم باید تمام خط تولیدهای محصولات امریکایی را تعطیل کند تا ببینیم امریکایی که از تولید یک ماسک عاجز بود به چه روزی خواهد افتاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کارل مارکس July 25, 2020 02:57 PM

آمریکایی ها در سیاست داخلی و خارجی خود شکست جبران نا پذیری خورده اند و حالا میخواهند مانند سالهای قبل یک جنگ بزرگ دیگری براه بیندازند

اقتصاد چین، تکنولوژی و مدیریت کشور از آمریکا جلو تر افتاده و برای آمریکایی ها تحمل نا پذیر است و فقط یک جنگ تمام عیار میتواند چین را بزانو در آورد

اما اگر محاسبات طرفین در گیر درست نباشد و وارد جنگ هسته ای شوندامکان نابودی کامل بشریت وجود دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام August 28, 2020 10:01 AM

ارتش آمریکا اراده کند اسباب بازیهای چینی و موشهای حقیر سوار بر آن قایقهای پلاستیکی را در کمتر از یک ساعت به کف اقیانوس خواهد فرستاد تا اینبار آنها خوراک جانوران دریای شوند گویا چینیهای گرسنه و کپی کار واقعا تنشان میخارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 2, 2020 03:49 PM

تنهاکشوری که دردوران 40 ساله گلوبالیزه شدن تجارت توانست شرایط اقتتصادی خودش را بنحو چشمگیری ارتقاء ببخشدوبیک اقتصاد قدرتمند درعرصه بین المللی بدل گردد "چین کمونیست"بودکه ازهمه ابزارهای لازم برای شکوفائی اقتصادی خودش بهره برد از سرمایه گذاران بزرگ بین المللی وشرکتهای بزرگ تولیدی درعرصه تکنولوژی ودرمجموعه صنایع حداکثر استفاده رابرد وحالا هم درعرصه اقتصاد و تکنولوژی کپی برداری شده حرف اول رامیزند اینکه ترامپ با تمام قدرت درمقابل زیادی خواهی چین قدرتمندانه ایستاده است دلیل انهم بسیار روشن است چینی ها با بهره گیری ازسرمایه های آمریکائی وایجاد امکان برای شرکتهای بزرگ آمریکائی بنقطه ای رسیده است که میتواند درآینده نزدیک برای اقتصاد آمریکا هم گربه رقصانی کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 2, 2020 06:57 PM

باز هم یک فیک نیوز از یک مشت کمونیست متوهم برای بزرگ نشان دادن قدرت پوشالی چین کمونیست طبق داده‌های نظامی دست کم صد فروند از این شناور‌ها قایق‌های گشتی و ناوچه‌های کوچک هستند به عبارتی صد تا از آنها در مقابل یک ناو آمریکایی قدرت دفاعی و یا تهاجمی ندارند زیر دریایی‌های چینی اکثرا دیزلی و ناکارامد هستند و در کل هنوز چین یک نیروی دریای محسوب نمیشود و مانند همه چیز چین فیک قلابی و کپی شده‌های بی‌خاصیتی هستند که در یک نبرد واقعی ظرف یک روز به اعماق اقیانوس هدایت میشوند!دلیل میخواهید؟ تایوان! یک جزیره ی کوچک که چین ادعای مالکیت آن را دارد ولی قدرت و توان اینکار را ندارد و در مقابل ارتش مجهز به تکنولوژی آمریکایی تایوان شانسی برای عرض اندام ندارد چین یک کشور گرسنه و بدبخت است و به زودی به خاک سیاه خواهند نشست

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 8, 2020 06:20 PM

بانو "تسای اینگ وون" رییس اجرایی تایوان نیست بلکه رییس جمهور تایوان و البته در حقیقت رییس جمهور قانونی کل کشور چین است کمونیست‌های جینی در واقع چین را اشغال کرده ا‌ند و اگر تاریخ را بخوانید می‌بینید که تایوان روح زنده ی دمکراسی چینی است ایشان مانند دست نشانده چین در هنگ کنگ " کری لم " نیست که عنوانش رییس اجرایی باشد لطفا از رئیس جمهور قانونی کشور چین با احترام یاد کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 15, 2020 01:56 PM

چین تکنولوژی لازم و پول و از همه مهمتر جربزه ی حمله به تایوان را ندارد و با کشتی های حلبی در پیت و هواپیماهای عهد بوقش فقط اهدافی تفننی برای ارتش مجهز و پیشرفته ی تایوان خواهند بود یادمان نرود شوروی با آن عظمتش در افغانستان بوسیله ی مشتی پاپتی طالبان که مجهز به موشکهای آمریکایی و کوچک استینگر شدند با خفت شکست خورد چین که دیگر جای خود دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: