آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 فروردین ماه 1399 = 11-04 2020

بحران درون رژیم بر سر حمایت برخی نهادها از چین

حمایت سپاه پاسداران و وزارت‌ خارجه جمهوری اسلامی از چین برای سرپوش گذاشتن بر نقش مجرمانه هواپیمایی ماهان در انتقال ویروس چینی کرونا به ایران، به بحرانی در درون رژیم تبدیل شده، است.

برخی منابع در درون حکومت با تائید مواضع دولت آمریکا می گویند: پنهان‌کاری چینی‌ها در ارائه‌ٔ اطلاعات در باره ویروس کرونا، موجب گمراه‌ سازی کشورها در شناسایی و مواجهه با این ویروس شده است.

محمود صادقی نماینده مجلس، موضع‌گیری سپاه پاسداران در حمایت از سفیر چین را بی‌جا و نادرست توصیف کرد و نوشت: لحن تهدیدآمیز بعضی از نهادهای نظامی در این‌باره مایه شگفتی و تأسف است.

شانزده تن از اعضای مجلس شورای اسلامی نیز در یک تذکر کتبی به ظریف نوشتند: باید نظارت بیشتری بر موضع‌گیری سخنگوی وزارت‌ خارجه اعمال شود.

روزنانمه شرق امروز در این باره نوشت: درباره این ماجرا احتمالا روز‌های گذشته خوانده‌اید. سخنگوی وزارت بهداشت در نشستی خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگار رسانه‌ای ترکیه‌ای، آمار‌های چین درباره ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کووید ۱۹ را یک «شوخی تلخ» خواند و گفت: این آمار‌ها مقامات کشور‌های مختلف را در این زمینه گمراه کرده است.

سفیر چین به‌عنوان نماینده کشوری که از سوی مقامات و رسانه‌های کشور‌های مختلف و به‌طور خاص آمریکا، دراین‌باره به پنهان‌کاری و ضعف مدیریت متهم شده است، بلافاصله واکنش نشان داد و جهانپور را به پیگیری نشست‌های خبری دولتش دراین‌باره برای کسب اطلاعات واقعی فراخواند. این بحث توییتری بین هوا و جهانپور ادامه یافت؛ اما کمی بعد از پایان آن، سخنگوی وزارت خارجه وارد شد و بر همکاری و همراهی جمهوری اسلامی و چین و کمک‌های این کشور تأکید کرد تا سفیر چین در پاسخ به او «شایعات» را در این روابط بی‌اثر بخواند.

شخص سخنگوی وزارت بهداشت نیز یک روز بعد با عقب‌نشستن از موضع پیشین خود از اقدامات چینی‌ها تمجید کرد تا «بیگانگان ذوق‌زده» نشوند.

سفیر چین در ایران این با نقل این توییت نوشت: «دوستان باید به یکدیگر کمک کنند. ما با هم می‌جنگیم».

با این توییت سفیر چین به نظر می‌رسید ماجرا تمام شده است. سفیر چین البته در خبرگزاری ایرنا یادداشتی هم نوشت و بدون اشاره به نام سخنگوی وزارت بهداشت، با گزارش عملکرد دولتش در زمینه کرونا، به اخبار و ادعا‌ها در این زمینه، به‌طور خاص از سوی مقامات ایالات متحده، واکنش نشان داد؛ اما ورود بعضی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها علاوه بر وزارت خارجه به ماجرا نشان می‌دهد پیامد‌های دعوای توییتری این دو مقام ادامه دارد.

فیلم زیر: دکتر موید علویان فوق تخصص بیماری های گوارش در شبکه سلامت سیما گفت: ما اجازه نمی دهیم سفیر یک کشوری مثل چین به مسئولین ما توهین کند. وی همچنین اظهار کرد: چین با خودش صادق بود ولی با دنیا خیر.




www.youtube.com/watch?v=RItyIiYyzBk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



سفیر April 7, 2020 08:15 PM

درودما مردم ایران به پرزیدنت امریکا ووزیر امور خارجه باهوش امریکا جناب مایک پومپیو ملت شریف ایران نهایت قدردانی رو ازشما خواهند داشت ،

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی April 8, 2020 04:29 AM

تدروس ادهانوم متاسفانه زمانی که در اتیوپی وزیر بهداشت بود به فساد متهم شد و حضورش به عنوان رییس این نهاد بین‌المللی شبه بر انگیز است و این با توجه به حساسیت این پست میتواند فاجعه آفرین باشد کلا به عقیده من نباید پستهای حساس جهانی را به افراد جهان سومی داد چون در بسیاری از موارد نتیجه جالبی بدست نیامده برای مثال دوران کوفی عنان در سازمان ملل و یا حضور شوم البرادعی در سازمان انرژی هسته‌ای که موجب شد آخوندها موفق به پنهان کردن فعالیت های هسته‌ ای خود بشوند و البرادعی هم جیب پر کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


setareh- یکی از ملت و مردم ایران April 8, 2020 09:58 AM

جناب "سفیر"!
میشه نظرت رو به اسم خودت بدی؟! ملت و مردم ایران وکالتش رو بتو داده؟! من یکی که ندادم(مستقل از اینکه آیا با محتوای نظرت موافق یا مخالف باشم)! میدانی؛ نه من، و نه همۀ آندسته از مردم و ملت ایران که میشناسم، نه ذلیل اند و نه علیل،و خیلی خوب توان بیان نظرشان را با قلم و زبان خود دارند!
البته خیلی خوب میتوانی برای نظراتت امضا جمع آوری کنی ونتیجه را برای مراکز بین المللی مربوطه بفرستی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 8, 2020 01:07 PM

سازمان فاسد ملل حتی یک مسئول صادق و انسان ندارد تاکید میکنم حتی یک نفر! همه دزد و خیانتکار و دروغگو درست مثل اربابشان چین

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان April 11, 2020 03:28 AM

وزیر بهداشتی که تنها روغن بنفشه و دعای موسی کاظم یاد گرفته است آمار و اطلاعات پزشکی که در اختیارش قرار میگیرد را مانند سوره یاسین تلقی میکند در کشوری که دکترش با پول و دزدی مقالات علمی مدرک میگیرد وضع بهتر از این نمیشود عربده گوساله های سامری مانند مطهری این ثمره بلاهت پدری خرفت نشانه بلاهت این جماعت است گیرم که آمار و اطلاعات غلط بشما داده اند اگر شما سواد و اطلاعات کافی داشتید باید قبل از هر چیز توان تحلیل این اطلاعات را میداشتید من در بحبوحه کرونا در کشورهای جنوب آسیا در سفر بودم ویک هفته هم در چین اقامت داشتم و از نزدیک شاهد متد ها و سیستم مبارزه با بیماری کرونای چین بودم واقعا باید به چینی ها بالا ترین مدال سیستم مبارزه با پاندومی را داد البته این همان نتیجه متدهای مقابله با جنک بیولوژیکی بود که نتیجه بخش بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان April 11, 2020 04:07 AM

بیماری کرونا حاصل بن بست سرمایه داری بعد از فروپاشی بلوک کمونیستی به دست جنایتکارانی مانند گروباچوف است جهان چند یالی شاهد عربده های اقتصادی ترامپ بر علیه اقتصاد چین بود با عقیم ماندن این تهدیدات و بحرانهای درون سیستم سرمایه داری که نیولیبرالیسم یعنی برده داری مدرن اوچ بربریت آن بود امپریالیسم به جنگ ناجوانمردانه بیولوژیکی روی آورد اما خبر نداشت انعکاس این عمل گربیان خوش را خواهد گرفت چین با همان شیوه آمادگی دوران جنگ سرد چاره این سلاح بیولوژیکی امپریالیسم را کرد اما باید دید این ویروس در کشورهای سرمایه داری چگونه عمل میکند و سیستم سرمایهداری آیا خود توان مقابله با سلاح خود را دارد در شرایطی که برده داری مدرن نیولیبرالیسم حتی خدمات درمانی را از طبقه کارکر و مجرمان امریکایی دریع میکند مکین عربده میکشید که بیمه درمانی کمونیست است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: