آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 فروردین ماه 1399 = 18-04 2020

درخواست دهها میلیون نفر برای وام یک میلیون تومانی

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی جمهوری اسلامی از دریافت 31 میلیون پیامک تقاضای وام یک میلیون تومانی کرونا خبر داد.

حسین میرزایی گفت: تا کنون 31 میلیون پیامک از سوی مردم برای تقاضای وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده‌ایم و مهلت ارسال پیامک تا پایان وقت فردا خواهد بود.

میرزایی همچنین گفت:‌ حتی برخی از افراد که اصلاً در لیست یارانه‌بگیران قرار ندارند، باز هم کدملی خود را برای دریافت وام یک میلیونی ارسال کردند، در حالی که شرط دولت برای پرداخت این تسهیلات این است که سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باشد.

وی تأکید کرد:‌ به زودی تعداد متقاضیان نهایی به اطلاع مردم می‌رسد و در مجموع حدود 23 میلیون خانوار یارانه‌بگیر وجود دارند.


روحانی: سود وام یک میلیون تومانی حذف شد!

جمهوری اسلامی بخاطر اقتصاد درهم‌ شکسته و چپاول نجومی سرمایه های کشور فاقد توان تامین معاش مردم محروم است و به همین دلیل می خواهد آنها را با پرداخت وام یک میلیون تومانی فریب داده و در دوران کرونايی روانه خیابان‌ها کند. امری که منجر به افزایش تلفات انسانی خواهد شد.

به گزارش رسانه های حکومتی، روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت که صبح سه‌شنبه برگزار شد، اظهار کرد: جلسات اخیر هیات دولت معطوف به چاره‌اندیشی برای بهبود امور مردم بوده است و این روند ادامه دارد.

وی ادامه دا: همدلی ملت و دولت منجر به پشت سر گذاشتن بحران کرونا خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: قرار شد وام یک میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه به مردم پرداخت شود و سود وام را دولت پرداخت کند.


گرسنگی بخش عظیمی از جامعه

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت وام یک میلیونی درواقع مسخره کردن مردم است، گفت: فقدان مدیریت برای تصمیم‌گیری و نظارت باعث شده تا نظام توزیع دلال محور ما در شرایط خاص مشکلاتی را برای کشور ایجاد و فشارهای زیادی را به مردم تحمیل کند.

به گزارش فارس، حسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا گفت: امروز کشور در وضعیت بغرنجی به سر می‌برد. قیمت جهانی نفت کاهش یافته و فروش نفت ما هم که پایین است و از سوی دیگر درآمدهای مردم پایین آمده و اخذ مالیات نیز مشکل شده و میزانش کاهش یافته و متعاقب آن دولت در تأمین بودجه‌اش با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: موضوع دیگر بحث تولید و توزیع است که بر اثر شیوع ویروس کرونا این بخش نیز دچار مشکل شده و ما شاهد معضلاتی در این بخش نیز هستیم.عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: یک مشکل دیگر در کشور موضوع ضعف مدیریتی در بخش تصمیم گیری و نظارت است که مشکلاتی را به ویژه در حوزه توزیع کالا به وجود آورده است.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: ما بر خلاف بسیاری از کشورها که مشکلات کمبود ارزاق و کالاها را دارند، مشکلی در این زمینه نداریم و فقط در یکی دو هفته اول با مشکل مواجه شدیم. مشکل ما مشکل توزیع است که به دلیل فقدان مدیریت صحیح توزیع کالا در کشور به درستی انجام نمی‌شود و ما شاهد توزیع ناصحیح و هم چنین بالا رفتن قیمت کالاها هستیم.

وی افزود: امروز بیمارستان‌های ما به مرحله‌ای که نتوانند خدمات ارائه دهند نرسیده‌اند اما مشکل در نبود عدالت برای بهره‌مندی از خدمات است و مشکل اساسی ما اینجاست. بیمارستان‌های ما قادر به ارائه خدمات به همه اقشار هستند و ما در زمینه دارو هم با کمبود مواجه نیستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما هر وقت که در موضوعی با بحران مواجه می‌شویم، نظام توزیع دلال محور ما مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد و ما شاهد افزایش غیر منطقی قیمت کالاها در کشور و احتکار آنها هستیم.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: مدیریت بخش پولی در کشور ما با مشکلات جدی مواجه است و ما شاهد سوء استفاده دلالان از این فضا و جا به جایی پول‌های کلان برای اهداف ناصحیح‌شان هستیم که به قصد دلالی و احتکار کالا این پول‌ها جا به جا می‌شود.

وی افزود: در قانون مبارزه با پولشویی آمده که باید پول‌هایی که با حجم بالا جا به جا می‌شوند رهگیری و منشأ و هدف از جا به جایی آنها مشخص شود اما این کار به دلیل ضعف مدیریت پولی در کشور ما محقق نمی‌شود و ما شاهد فعالیت دلالان در شرایط خاص هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به پرداخت وام یک میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد اظهار داشت: پرداخت وام یک میلیونی با سود ۱۲ درصد در واقع مسخره کردن مردم است و اگر بناست تسهیلاتی پرداخت شود، تسهیلات را برای تولید می‌دهند نه برای مصرف. به مردم باید بسته‌های حمایتی پرداخت شود تا بتوانند آن را مصرف کنند.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بانک‌ها حاضر به پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد نیستند و این کار در واقع وعده دادن به مردم و اذیت کردن آنهاست و در نهایت چیزی هم عادی مردم نخواهد شد.

وی افزود: امروز کارگران روزمزد ما در سیر نگه داشتن خود و خانواده‌شان با بحران جدی مواجه شده‌اند و باید حمایت لازم را از آنها به عمل آورد؛ چراکه در شرایط پیش آمده فعلی بیشترین آسیب‌ها متوجه این قشر از جامعه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: باید گروه‌های مختلف بسیج شوند تا ارزاق به در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد و نیازهایشان برطرف شود. امروز مهمترین مسأله گرسنگی بخش عظیمی از جامعه است که باید این مشکل را مرتفع کرد.


دولتی که از جیب مردم به "مردم" وام می‌ دهد

در شرایط کنونی که بسیاری از مردم کسب و کار ندارند و حتی شاید تا ماه ها پس از مهار احتمالی بیماری کرونا پولی نداشته باشند که حتی شکم خود را سیر کنند. دولت در صدد پرداخت وام یک میلیون تومانی به مردم با سود 12 درصد است که علاوه بر سود بالای آن این مبلغ هم کمتر از یکماه تمام می شود.

بنابراین وقتی فعالیت اقتصادی رخ نمی دهد درآمدی هم حاصل نمی شود که از آن درآمد بتوان اقساط بانکی را پرداخت کرد. اما با این وجود این سوال مطرح می شود که ماجرای این وام یک میلیونی که قرار است به مردم پرداخت شود چگونه است؟ زیرا مطابق اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی، مشخص شد که کمک یک میلیونی به خانوارها، اولا بلاعوض نیست و وام است، ثانیا وام قرض‌الحسنه نیست و با سود 12 درصد است.

محاسبات سود تسهیلات بانک‌ها نشان می‌دهد خانوارهایی که یک میلیون تومان وام دولت را دریافت کنند، باید طی دو سال،‌ ماهانه 47هزار و 70 تومان اقساط آن را بازپرداخت کنند و مجموع سود آن نزدیک به 130 هزار تومان می‌شود. از آنجا که کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این کار، 25 هزار میلیارد تومان است، بنابراین دولت در پایان دو سال و دریافت اقساط، حدود 3244 میلیارد تومان سود از کل مبلغ 25هزار میلیارد تومان اعتباری که برای این کار در نظر گرفته، دریافت خواهد کرد.

حال این سوال مطرح می شود که این چه نوع وام است که از جیب مردم یعنی یارانه آنها برداشت می شود و یه جا به نام وام به آنها پرداخت می شود و سپس با سودش پس گرفته می شود؟ مردمی که در شرایط فعلی نه تنها منبع درآمدی ندارند. بلکه در خوشبینانه ترین حالت با این یک میلیون تومان وام تنها می توانند 10 روز خودشان را در خانه قرنطینه کنند و بعدش خطر کارکردن برای پرداخت بدهی خود به دولت را به جان خریده و از خانه بیرون بیایند.


توهین به مردم ایران با وام میلیون تومانی

نظام دزدان؛ از یک میلیون تومان وامی که قراراست برای کرونا به یارانه بگیران بدهند هم سود دریافت میکند!

فیلم زیر، مقام حکومتی با وقاحت می گوید؛ افرادی که یارانه می‌گیرند در صورت موافقت می‌توانند در سایت ثبت‌نام بکنند تا به آنها یک میلیون تومان وام با سود ۱۲% بدهیم

آیا کمک هایی هم که به تروریستهای منطقه ای می کنید با سود بانکی است؟!


حمایت مالی از مردم یا خالی کردن جیب مردم؟
حمایتی در کار نیست

هنوز چند ساعت از اعلام این خبر که قرار است برای جبران خسارت‌هایی که کرونا به معیشت شهروندان زده وامی یک میلیونی به یارانه‌بگیران اعطا شود، نگذشته بود که موجی از انتقاد‌ها نسبت به شیوه حمایت‌های دولتی به راه افتاد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حیدری (کارشناس اقتصادی و فعال کارگری) در ارتباط با وام یک میلیونی وعده داده شده، می‌گوید: در اصل اینکه باید دولت از شهروندان حمایت کند تردیدی نیست. از زمان شیوع کرونا کارشناسان بر ضرورت ارائه بسته حمایتی تاکید کرده‌اند، چراکه شیوع کووید ۱۹ به شدت به اقتصاد و معیشت شهروندان ضرر زده و باعث شده است آنها با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو شوند، اما میزان کمک و شکل آن درست نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد.دولت‌ها در مقاطعی می‌بینند که قدرت خرید پایین باعث رکورد شده و اقتصاد و تولید را تهدید می‌کنند. آنها اقدام به اعطای وام‌هایی می‌کنند که نرخ سود صفر درصد یا بسیار پایین دارد. اقدامی که در کشور‌های دیگر در شرایط عادی اجرا می‌شود، در ایران در اوج بحران کرونا قرار است اجرا شود، حال آنکه سودی که طلب شده بسیار بالاتر از سودی است که در کشور‌های دیگر طلب می‌شود

او با بیان اینکه بر اساس حداقلی‌ترین سبد معاش، خوراک یک خانواده در یک ماه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج برمی‌دارد، عنوان می‌کند: بر این اساس یک میلیون تومان رقم ناچیزی است که حتی هزینه‌های خوراک حداقلی خانواده‌ها را هم جبران نمی‌کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه می‌دهد: حال در نظر بگیرید که قرار است همین رقم اندک نه به صورت بلاعوض که در قالب وامی که باید بازپرداخت شود، در اختیار خانوار‌ها قرار گیرد، آن هم وامی با نرخ سود دو رقمی.




www.youtube.com/watch?v=lQzd0XvxHTI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان April 4, 2020 10:57 AM

بسیاری از سران رژیم برای فرار از مبتلا شدن به کرونا به دروغ و فریب متوسل میشوند!
علی لاریجانی از آن دسته کسانی ست که تا کسی جنازه او را ندیده نباید باور بدارد که مبتلا شده باشد!
چراکه حقه بازتر از لاریجانیها در هیچ نقطه ای از این کره خاکی تا کنون کشف نشده است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 4, 2020 02:08 PM

سلام خدمت دوستان
به احتمال زیاد برای جلوگیری از سقوط اقتصاد و ورشکستگی کامل دولت از تاریخ ۱۵فروردین خبرها معکوس میشه و اعلام میکنن که شیوع کرونا کنترل شده تنها به این دلیل که از ۲۲ فروردین کلیه کارمندان در محل کار خود حاضر بشن و مدارس هم باز بشه من به شخصه درصورت وقوع چهار مورد زیر حاضر میشم فرزندم را به مدرسه بفرستم:
1-صحن علنی مجلس با تمام نمایندگان شروع به فعالیت کنه
2-تمام حوزه های علمیه شروع به کار کنند و جلسات درس خارج فقه رهبری با حضور روحانیون تشکیل بشه
3-آقای روحانی در جلسات حضوری هیات دولت با حضور همه وزیران شرکت کنه
4-مراسم نماز جمعه تهران و شهرستانها با حضور کلیه مقامات کشوری و لشکری برگزار بشه
در غیر اینصورت بهتره فرزندم بجای ابتلا یا انتقال کرونا به خانواده یکسال مردود بشه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 4, 2020 04:33 PM

وقتی سدی علی خامنه ای رهبرنظام فاسد الهی وامام زمانی زندگی اکواریومی را برمیگزیند ودرلواسانات ودرحاشیه سد لتیان دربرج عاج فوق اشرافی زندگی خود وخانواده اش را دراطاقهای کریستالی قرنطینه میکند تا از شر کرونا مصون بماند، حکایت ازاین واقعیت دارد که همه ادعاهای آقایان علمای دینی، شفاعت امامان شان که درتمامی قرون اعصارازمحراب ومنبروشبستانها ومساجد بخورد مردمان میدادند افسانه ومزخرفاتی بیش نبوده است زندگی اکواریومی علی خامنه ای ومبتلا شدن دروغین یاراستین علی لاریجانی ودیگر سردمداران رژیم اسلامی را باید خط بطلانی برهمه داستان پردازیهای از جنس توسل به امامان وپیامبر وضریح وشفاعت طلبیدن ازیک مشت آهن وطلا ونقره و برشمردوچنین اتقاقی راباهمه تبعات ویرانگرش باید بفال نیک بگیریم که اثبات نمود فرنگ ملائی یکباربرای همیشه بایداز پیکراین کشور برچیده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 9, 2020 10:24 PM

اگرکورها و نابینایانی انتقاد کنند که دزدان جیب های مارازدند وما ندیم که دزدهائی وجود دارند وگرنه دزدان را می دیدیم ومواظب جیب مان هم بودیم واین انتقاد که به سبب کورونابینا بودن است صحیح است ولی هشتادمیلیون مردم که همگی کور ونابینا نبوده ونیستند که اجازه بدهند حکومت تازی ها جیب شان رابزند و اقدام اساسی هم برعلیه چنین دزدهائی انجام ندهند وفقط به انتقاد کردن بپردازند ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو(آئینه) April 10, 2020 12:14 PM

رهبر دزدی که بر ملت خدائی میکند
دولتی دارد که از دنیا گدائی میکند
پاسدار بیوطن با زور و با زندان و زر
با ضعیف و بینوا زور آزمائی میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهناب April 10, 2020 04:07 PM

اين جنايتكاراي دزد اين مبلغ ناچيري را بعنوان مقابله با كرونا از كيسه خود كه همان پولي است كه از ملت و ثروت مردم دزديدن را قصد دارن به مردم وام يك ميليون توماني بدن كه هم پولوشون كه در واقع متعلق به مردم هست برگرده به كيسه شون و هم يه كاسبي كرده باشند با سود دوازده درصد و هم يه منتي هم گذاشته باشن سر مردم اي لعنت بر تو علي دزده و روحاني كثافت دروغگو و مزدوران ابلهتان، شك نكنيد كه سرنگونيتون نزديكه

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی اصل April 10, 2020 09:15 PM

حیوون های بیناموسی مثل علی چلاق و حسن شپشو فهم و شعور ندارند ملت باید به هوش باشند که با چه جانورانی طرف هستند و تصمیم اساسی بگیرند و کار این رژیم دجال و ادم کش را یکسره کنند که میخواهد قطره ای از پول خود ملت رااستفراغ کنندو برای انهم سود میخواهند واقعا که خیلی بیناموند و بیشرف رژیمی کثیف تر و لجن خورتراز این رژیم جمهوری اسلامی در تاریخ هم نیامده و نخواهد امد ملت باید بپا خیزند و رژیم را با سردمدارانش واردفاضلاب بکنند که انهم برایشان سود بحساب میاد چون زباله دان تاریخ برای این کثافتان حبفه لیاقت فقط فاضلاب را دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان April 12, 2020 04:05 PM

در کشوری که 80 میلیارد درلار در صندوق ذخیره دارد و بیش از 120 میلیارد دلار در اختیار امات امتش است و در خراسان میلیاردها دلار در اختیار تولیت حرم قرار دارد تامین نیازهای فقیر ترین طبقه جامعه که 60 در صد اجتماع را تشکیل میدهد تامین نمیشود سیستم غارت ثروت ملی و دزدان سرمایه ای سپاه تا حتی از کرونا هم برای عارت هرچه شدیدتر استفاده میکنند یعنی به مردم وام میدهند یعنی برای تصاحب سرمایه و خانه و کاشانه مردم در دوران پسا کرونا دندان تیز کرده اند وام و بعد هم در تحت شرایط عدم توان باز پرداخت توقیف و حراج خانه و کاشانه مردم این است حاصل سیستم فاشیستس که بر سرمایه داری نیولیبرالیسم استوار است برده داری مدرن سرمایه تا حتی خاضر نیست در شرایط پاندومی بیماری هم نیاز اولیه بردگان خود را تامین کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی باشرف April 13, 2020 02:39 PM

چراهرقشری ازجامعه ایران فقط فشارمالی وجانی خودرامیبیندواعتراض میکندمگرعرض این40سال متوجه نشده که نیت رژیم خونخوارفقط نابودی کل ملت است نه فقط قشری ازان چرا متنبه نشدیدوهرگروه کوچک به تنهایی اعتراض میکند اصلادراین سالهاکدام اعتراض نتیجه داده؟چرافکرنمیکنیدوروالی که غلط است گوسفندوارتکرارمیکنیدایاتمام اقشارجامعه دراین40سال مخصوصادرچندسال اخیرکاملامتضررنشده؟ودرحال جانکندن ومرگ نمیباشد؟مگرنتایج اقدام انفرادی هرقشرراندیدیدبرای رهایی ازاین وضعیت فقط یکراه داریدوانهم اتحاداتحاداتحادوانهم اعتراض همگانی هم نیست بلکه سرنگون سازی وگذشتن ازاین رژیم خونخواروادمکش وطنفروش ودزدسرگردنه بااقدامات همگانی است انسان عاقل هرگزراه غلطی رادوبارتکرارنمی کندشماهرقشری ازملت ایران ده هابارامتحان وتکرارامتحان کردیدونتیجه هم نگرفتیدیکبارهمگانی درست عمل کنیدونتیجه بگیرید

گزارش یا اعتراض به این نظر


b April 14, 2020 07:27 PM

با ۲۰۰ میلیارد دلاری که در دوران احمدی نژاد دزدیدند می شود به نیمی از جمعیت فعلی کره زمین یک میلیون تومان پرداخت کرد یعنی به سه میلیارد و دویست میلیون نفر به عبارت دیگر به چهل برابر جمعیت ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 18, 2020 10:16 PM

محمدرضاشاه پهلوی هزاران مرتبه به روحت درود می فرستم که درزمان حیاتت اجازه ندادی چنین فجایعی برمردم ایران ظاهرشود وازطرفی هم خوشحالم که درقید حیات نیستی و شاهد چنین فجایعی که برمردمان کشورت که ۲۵۰۰سال تاریخ وتمدن مستند ظاهرشده است باشی - حسودان خارجی طمع کارواروپائی ها که چشم دیدن رفاه و ازادی وپییشرفت مردم ایران دردوران حکومتت نداشتند باعث وبانی آن شدند که کشورایران به اشغال تازی ها وحکومت تازی ها دربیاد که چنین فاجعی برمردم ایران روا کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: