آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 فروردین ماه 1399 = 14-04 2020

کرونا؛ این است سیاست عزتمدارانه جمهوری اسلامی؟

اخراج دانشجویان ایرانی از مجارستان با غل‌ و زنجیر!

روزنامه شرق: با اوج‌گرفتن کرونا در مجارستان و هم‌زمان با مثبت‌شدن تست دو دانشجوی ایرانی که به‌تازگی از تهران مراجعت کرده بودند، ۴۰ دانشجوی ایرانی برای قرنطینه به بیمارستان شهر بوداپست منتقل می‌شوند. محل قرنطینه اتاق‌هایی سه، چهار یا شش‌تخته و با کمترین فاصله بوده است. در یکی از اتاق‌ها که شش نفر در آن اسکان داده شده بودند، تست یکی از دانشجویان مثبت شده، ولی کادر درمانی می‌گویند فعلا فضایی برای قرنطینه جداگانه او ندارند و باید صبر کنند. این نقطه آغاز تنش بین دانشجویان و کادر درمانی بیمارستان است. آن‌ها خواستار این می‌شوند که برای آن دانشجو که تستش مثبت بوده قرنطینه جداگانه اجرا کنند. ولی این تقاضای منطقی آن‌ها با واکنش منفی مواجه می‌شود. در بیمارستان بین دانشجویان و کادر درمانی درگیری رخ می‌دهد.

مسئولان امر بدون درک این شرایط و بدون توجه به این واقعیت که پروتکل‌های بهداشتی در حقیقت از سوی بیمارستان بوداپست نقض شده‌اند، انگشت اتهام را به‌سوی دانشجویان برده و نخست حکم به اخراج سه دانشجو و متعاقبا ۱۴ دانشجوی دیگر دادند. دولت مجارستان مدعی است که دانشجویان پروتکل بهداشتی را نقض کرده و آن‌ها را متهم به اخلال در نظم عمومی می‌کند. این در حالی است که اساسا حتی امکان طرح شکایت دانشجویان به برخوردها و اعتراض نسبت به حکم اخراج را به آن‌ها نداده است. اما از همان اوایل حادثه، در رسانه‌های رسمی خود این اتهام را مطرح کرده‌اند.

خانواده دانشجویان برای ما روایت می‌کنند که «بعد از گذراندن دوره قرنطینه پلیس، همه دانشجویان را به اداره مهاجرت فرامی‌خواند، مانند مجرمان شماره‌هایی به گردنشان آویخته و از آن‌ها عکس می‌گیرد و در گام اول به سه دانشجو و بعد به ۱۴ نفر حکم اخراج می‌دهد

این سه دانشجو با شرایطی غیرقابل‌توجیه به کشور بازگردانده شدند. آن‌ها با غل‌وزنجیر بر دست و پا، به بخش پناه‌جویان برده شدند و با این تهدید مواجه شده‌اند که یا به کشورتان برگردید یا اینکه چند سال باید اینجا بمانید تا به پرونده شما رسیدگی شود. درحالی‌که آن‌ها به‌صورت قانونی وارد مجارستان شده و ویزا داشته و هیچ پرونده قضائی در هیچ دادگاهی در آن کشور نداشته‌اند، در این شرایط مجبور به رضایت شده و از مجارستان خارج می‌شوند. در همان زمان، سخنگویان دولت مجارستان در تلاش بوده‌اند تا یکی از عوامل ورود کرونا به کشورشان را پناه‌جویان غیرقانونی به مجارستان از جمله ایرانیان اعلام کنند، خبرنگاران مستقل مجار، یادآوری می‌کنند که آن‌ها اتباعی هستند که قانونی وارد این کشور شده‌اند.



شهنام April 14, 2020 04:45 PM

به قول آذریها "بیله دیگ بیله چغندر" خوب توقع دارید با وجود دولت تروریست پرور و قاچاقچی اشغالگر ایران با اتباع ایرانی مثل اتباع سوییس برخورد کنند؟ روزی میرسد که ایرانیان برای کارگری در کابل به پای افغانیها بیفتند و این است نتیجه ی سکوت در برابر آخوند و اسلام به قول ناصرخسرو "گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: