آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 اسفند ماه 1398 = 17-03 2020

روزنامه‌ نگار و فعال دانشجویی به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – علی ملیحی، روزنامه‌نگار و فعال سابق دانشجویی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس و ۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. به گفته وکیل مدافع این روزنامه نگار، حکم صادره به مدت ۴ سال به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، علی ملیحی، روزنامه‌نگار، زندانی و فعال سابق دانشجویی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس و ۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

علی مجتهد زاده وکیل مدافع این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود با بیان اینکه این حکم از بابت اتهام “نشر اکاذیب” صادر شده است، نوشت: “این مجازات به مدت ۴ سال تعلیق شده و خروج موکل از کشور در این مدت منوط به موافقت دادستان است”.

این وکیل دادگستری همچنین گفته است “بر اساس حکم صادره موکل باید از چند کتاب ازجمله “دا”، “پسرک فلافل فروش” و “۵۰ سال در دربار پهلوی” نیز رونویسی کند”.

این روزنامه نگار پیشتر در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۸، در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت با تودیع قرار کفالت ۵۰ میلیونی آزاد شده بود.

بازداشت وی در پی انتقاد به توقیف هفته نامه صدا صورت گرفته بود. آقای ملیحی در این خصوص در صفحه شخصی خود نوشته بود: “صدا توقیف شد چون صدای هشدار درباره خطر جنگ و ضرورت مذاکره برای صلح را سر داد. بهانه‌ توقیف واهی است. امروز صبح مجری رادیو از عزت ضرغامی پرسید “سوال خیلی‌ها این است: آیا جنگ می‌شود؟ “عزت گفت: “نظامی نه”. چطور پرسیدن چنین سوالی در رادیو مجاز است و تشویش نیست اما صدا باید خاموش شود؟”.

لازم به ذکر است علی ملیحی پیش از این در تاریخ ۲۰ بهمن سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال ۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، شرکت در تجمعات غیرقانونی، نشر اکاذیب و توهین به رییس جمهور محاکمه و به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. علی ملیحی نهایتا در مرداد ۹۱ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: