آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 مرداد ماه 1400 = 15-08 2021

اخلال در نظام سلامت مجازاتی در حد افساد فی‌الارض دارد

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن اشاره به موج پنجم کرونا و اظهارات اخیر علیرضا زالی، گفت: اخلال در نظام سلامت مردم و اقدامات مجرمانه در راستای جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد نه تنها جرم محسوب می‌شود بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی الارض دارد.

به گزارش ایلنا، عبدالله سمامی گفت: قطعاً در کشور‌های دیگر هم خشکسالی و سیل و زلزله و بیماری و …. اتفاق می‌افتد اما با تدبیر و مدیریت به آسانی و با کمترین آسیب حل می‌شود کشور‌هایی که حتی منابع طبیعی ندارند کشورهایی که حتی وسعتشان به یک استان کشور ما نیز نمی‌رسد کشورهایی که در طول سال شاید تنها یک فصل دارند لیکن با دلسوزی مقامات و مدیریت درست حاکمان، مشکلات را با کمترین آسیب گذرانده و مردم با سلامت روان ‌و به دور از استرس زندگی می‌کنند.

این حقوقدان تصریح کرد: در کشورمان اما، با وجود خیل جمعیت جوان و آماده کار با وجود منابع طبیعی مناسب، اقلیم متنوع و هزاران موهبت دیگر باز شاهد بی‌آبی و قطعی برق و سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها و انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی و هزاران اتفاق نامیمون دیگر هستیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی و با وجود تمامی کمبودها امروز روی صحبتم در خصوص بیماری کروناست، کرونایی که در مواجهه با آن با بی‌کفایتی هر چه بیشتر مسئولین ذیربط مواجه هستیم اتفاقی که همه جهان با آن درگیر شد.

سمامی بیان کرد: درست زمانی که اکثر کشورها با واکسیناسیون سریع و سراسری به روزهای عادی خود بازگشته‌اند، مسابقات ورزشی و المپیک از سر گرفته شد، ترددها و سفرها به حالت قبلی برگشته و هر روز از محدودیت‌ها کاسته می‌شود و حتی در بسیاری از اماکن مردم مجازند از ماسک هم استفاده نکنند، حال ایران خوب نیست و همچنان شاهد پیک پنجم و ششم این بیماری منحوس هستیم و هربار مرگبارتر با واگیر بیشتر از گذشته و این قیاس‌ها غم ما را در سوءمدیریت دولتمردان دوچندان کرده است.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: در حالیکه خانواده‌های زیادی در سوگ عزیزانشان هستند، شاهد این هستیم که دولتمردان و خانواده‌هایشان پیش از همه واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی را تزریق کرده و بدون اضطراب از تریبون اعلام می‌کنند که حال ایران خوب است و مانع ورود واکسن‌های تأییدی سازمان‌های جهانی شدند آن هم فقط به دلیل کشورهای سازنده آن و اما چند هفته بعد شاهد سخنان دردناک آقایان هستیم که با ‌وقاحت اعلام کردند «به بازرسان سازمان جهانی در خصوص مرگ و میر آمار درستی ارائه نشده و کمک‌های جهانی را هم نپذیرفته‌ اند» این یعنی تنها موضوعی که برای دستگاه‌های دولتی مهم نبوده، جان و سلامت مردم است که به راحتی قربانی مقاصد نامعلومشان می‌شود.

وی افزود: در نهایت با نگاهی به قوانین و مرور مجازات‌ها به عنوان یک حقوقدان می‌توان گفت که اخلال در نظام سلامت مردم و اقدامات مجرمانه در راستای جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد نه تنها جرم محسوب می‌شود بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی الارض دارد.

روزنامه مردم‌سالاری در این باره نوشته است: ایران تنها کشـوری اســت که از دوره آغاز اپیدمی‌ کرونا تــا امروز، برخلاف وعده‌ها، برنامه مشــخصی برای تولید یا واردات واکسـن ندارد. روند بی توجهی مسئولان به شیوع کرونا در کنار دیگر سومدیریت‌ها تبعات جیران ناپذیری به دنبال داشته و این بار به بازی مرگباری با جان مردم تبدیل شده است.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هم به وضعیت بحرانی کرونا از جمله به دلیل واکسینه نکردن مردم اشاره کرد و گفت که روند بسیار کندی را در واکسیناسیون شاهد بودیم و همین مسأله، اسباب شرایط فعلی اپیدمی را در کشور فراهم کرده است.

وی گفت: متأسفانه زمان طلایی واکسیناسیون مردم را از دست دادیم و در حال حاضر متأسفانه وضعیت بغرنجی را در مراکز درمانی و بیمارستانها شاهد هستیم.



شهنام August 10, 2021 09:50 AM

در ایران تا بود ملا و مفتی
به روز بدتر از این هم بیفتی

تا زمانی که حتی یک ایرانی برای این جماعت گریه و عزاداری کند نه ایران ایران خواهد شد و نه ملت ایران به آزادی و سربلندی خواهد رسید مرگ بر ملا و دین کثیفش

گزارش یا اعتراض به این نظر


tak tirandaz.. August 10, 2021 09:54 PM

پس این پفیوز دستمال کش نمکی چطور میگه دنیا انگشت به دهان مانده ما چطور کرونا را مدیریت کردیم اینها چشم درچشم هم دروغ میگویند دلاک انگار اصلا تو ایران زندگی نمیکنه بی پدر

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا August 15, 2021 02:44 PM

این اخوند فریبکار و پریشان حال در ژانویه ۲۱ ورود واکسن های تائید شده به وطن را ممنوع کرد و اطرافیان او گوسفند وار برای این جنایتکار هورا کشیدنند
از آن هنگام تاحال بیش از ۸۰۰۰۰ هزار تا ۱۰۰۰۰۰هزار از هموطنان ما بوسیله ویروس کرونا قتل وعام شده اند , این کشتارها هنوز به اوج خود نرسیده , جهش‌های خطرناک‌ تری در راه است , ک اگر قرنطینه های دراز مدت و ورود واکسن به طور ضربتی وبیشمار صورت نگیرد ,جان میلیون ها ایرانی در خطر است , یک قرطینه یک هفته ای دردی را دوا نخواهد کرد
شما اخوند های جنایتکار و در راس آنها , این کودک کش جانی و اطرافیان چاپلوس او مصداق جنایت علیه بشریت هستید و این جانیان به عنوان جنایت علیه بشریت و مردم ایران محاکمه خواهند شد
ملت ۸۵ میلیونی ایران خواستار سرنگونی شما جنایتکاران است , مطمئن باشید ما شما را در دادگاه ها خواهیم دید

گزارش یا اعتراض به این نظر


وطن دوست August 23, 2021 02:06 PM

ديوس خامنه اي و مزدورانش داروهاي ملت ایران را به لبنان و حسن نصرالله مفتخور بخشيدن و در اين سالها اموال و ثروت مردم را تاراج كردن حرومزادها نه شرم دارن نه وجدان نه ابرو و نه زره اي انسانيت اي تو روح خميني هزاران نجاست سگ و بر پدر و مادر خامنه اي دجال لعنت، مرگ بر جمهوري اسلامي
باز هم مردم تحمل كنند و تماشا بجاي اتحاد و ير نگون كردن اين ظالمان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: