آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 فروردین ماه 1399 = 21-03 2020

ایران؛ تشکیل پرونده جدید برای شاعر اهل خراسان

خبرگزاری هرانا – کسری تبریزی، شاعر، ترانه‌سرا و دانشجوی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد طی ابلاغیه‌ای به شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان احضار شد. بر اساس این ابلاغیه او باید در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال در شعبه تعیین شده حاضر شود. آقای تبریزی پیشتر از بابت اتهام “نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی” برای تاریخ ۱۹ فروردین‌ماه ۹۹ به دادگاه کیفری دو زاهدان فراخوانده شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کسری تبریزی، شاعر و ترانه‌سرا با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان احضار شد.

بر اساس این ابلاغیه که در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ صادر شده است، وی باید در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست قاضی سیدجواد موسوی حاضر شود.
آقای تبریزی براساس ابلاغیه ای دیگر باید در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو زاهدان به ریاست قاضی محمدرضا خداوردی حاضر شود.
اتهام مطروحه علیه آقای تبریزی در این احضاریه “نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی” عنوان شده است.

کسری تبریزی پیشتر در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در شهر زاهدان منتقل شده بود. علت بازداشت این شهروند در زمان بازجویی “شکایت دادستان زاهدان مبنی بر شرکت ایشان در تجمعات اعتراضی دیماه ۱۳۹۶ و عضویت در گروه‌های مارکسیستی” عنوان شده بود.

آقای تبریزی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۷ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان زاهدان منتقل شد.

او نهایتا یک روز بعد با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

کسری تبریزی، شاعر و ترانه سرا، اهل خراسان و ساکن اصفهان است. آقای تبریزی دانشجوی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد در اصفهان است. وی پیشتر نیز در مقطع کارشناسی در این رشته از دانشگاه زاهدان فارغ‌التحصیل شده بود. از کسری (کسرا) تبریزی کتاب‌های “خواب کرخت”، “بی‌سرزمین” و “ریشه‌های سنگ” تا امروز به چاپ رسیده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: