آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 مهر ماه 1399 = 06-10 2020

پزشک و فعال مدنی زندانی به کرونا مبتلا شده است

فرهاد میثمى، پزشک و فعال مدنی که زندان رجایی‌شهر دوران محکومیت خود را می‌گذراند، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

وکیل فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، از ابتلای موکل خود به بیماری کووید۱۹ خبر داده است. محمد مقیمی در صفحه شخصی‌‌اش در توییتر ضمن اعلام این خبر خواستار اعطای مرخصی درمانی به فرهاد میثمی شده است.

وی نوشت: موکلم دکتر فرهاد میثمی به کرونا مبتلاء شده و باید از مرخصی درمانی بهره‌مند شود. بارها گفته‌ام، دوباره تاکید می‌کنم؛ زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند و سلامتی زندانیان عادی نیز باید تضمین شود یا آنان نیز بصورت موقت یا مشروط آزاد شوند.

به گزارش "هرانا" این فعال مدنی قرار است روز سه‌شنبه (۱۵ مهر) به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن رجایی‌شهر منتقل شود.

فرهاد میثمی مرداد سال ۹۷ بازداشت و به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام" به مجموعا شش سال حبس (پنج سال قابل اجرا)، دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و همچنین خروج از کشور محکوم شد.


نگهداری زندانیان زندان تهران در شرایط غیر انسانی

خبرگزاری هرانا – زندانیان محبوس در زندان تهران بزرگ در شرایط غیر انسانی نگهداری می‌شوند. در این زندان شاخص نرخ هر امکان و هر خدمت در زندان را، اتاق فکر هر واحد تعیین می‌کند.

یک زندانی میگوید، “مافیا هرچه بخواهی در این زندان وجود دارد پولدارهای زندان، گماشته، غذای خوب دارند مواد غذایی خوب سفارش می دهند، آشپز ویژه دارند. وقتی میروند حمام، ۱۶ تا کابین حمام خالی می شود. هر روز هم ملاقات شرعی دارند در حالی که اینجا ملاقات شرعی برای زندانی ماهی یک بار است.”

یک زندانی دیگر نیز گفت، در این زندان موش هایی به اندازه گربه وجود دارد که شب ها، بعد از خاموشی، وارد سلول ها می شوند. همچنین طبق آیین‌نامه زندان، بیماریاب و پزشک بهداری زندان، باید بازدید روزانه از تیپ داشته باشند ولی توی سالنی که ۲۰۰ تا کف خواب دارد، چه بیماریابی میشود انجام داد. هم اکنون در کل زندان، بیماری های گال و آنفلوآنزا و هپاتیت و سل و ایدز بیداد می‌کند.

یک زندانی دیگر نیز در خصوص وضعیت تیپ ۱ و ۴ گفت، در تیپ ۱ و ۴، مصرف سیگار و مواد مخدر به صورت علنی صورت می گیرد. تجارت مواد مخدر توی تیپ ۱ و ۴، حرف اول را میزند و در این تیپ ها آب گرم وجود ندارد و محدودیت حمام دارند. تاکنون حتی نماینده رییس قوه قضاییه هم از این زندان بازدید نکرده و از وضعیت اسفناک ما با خبر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه اعتماد، تورم در زندان، هیچ شاخصی ندارد. شاخص نرخ هر امکان و هر خدمت در زندان را، اتاق فکر هر تیپ تعیین می‌کند؛ پرکار و با جلسات مستمر که مثل شورای یک شهر، برای نفس کشیدن هر زندانی، برای خلوت و استقلال ۱.۵ متری هر زندانی، برای زنده ماندن هر زندانی در این وسعت ۱۱۰ هکتاری فراموش شده کنج شهر تهران، تصمیم می‌گیرد. فساد و زورمداری در زندان هم در همین اتاق فکر مجوز می‌گیرد.

این گزارش محصول ساعت‌ها گفت‌وگوی تلفنی با چند نفر از محکومان مالی در زندان تهران بزرگ است که از شرایط نگران‌کننده در این زندان حکایت دارد.



مزدک بامدادان March 27, 2020 03:23 PM

کشتار سیستماتیک مخالفان و دگر اندیشان در جمهوری اسلامی ادامه دارد. امروز رژیم سفاک با استفاده از بیماری کرونا به مرگ بینام و نشان مبارزان در زندانهای روی آورده است و میپندارد میتواند مسیولیت این کشتار را به کردن بیماری کرونا بیندازد اما نمیداند علت مرگ زندانی هرچه باشد تیرباران اعدام زهر و آمپول هوا یا بیماری مسیول مرگ زندانی سیاسی و دگر اندیش در بند به حساب جلاد نوشت خواهد شد جلاد باید جوابگو باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی October 6, 2020 03:34 PM

چشمان مدعیان اپوزیسیون خارج نشین ازیکسو، ومدیران همه رسانه های فارسی زبان لس آنجلسی ولندنی وآلمانی وفرانسوی و به این خبرهای نکاندهنده روشن بازهم توی سروکله خودتان بزنید بازهم پیمان نوین رضا پهلوی را که میتواند بعنوان یک مانیفست درراستای یک همدلی ملی درمسیر رهائی کشور وملت باشد را بهانه قرار بدهید و مشغول پیمودن مسیرانحرافی 42 ساله بمانید دکترفرهاد میثمی و آتنا دائمی وامیرسالارداودی وسهیلا حجاب ومنوچهربختیاری وآرش صادقی ومحمد نوری زاد وسپهری وهزاران زندانی سیاسی مردندکه مردند بما چه ارتباطی داره!سرمان سلامت که همه مان بهمراه اعضای خانواده، نوه نتیجه، عروس ودامادمان توی کشورهای آزادنشسته ایم وداریم زندگیمان رامیکنیم شرف کجاست؟ همیت وغیرت ملی کجاست؟ وطن پرستی کجاست؟ اگربود"رضا پهلوی" راهدف نمیگرفتید نظام جبارولایت فقیه راهدف قرارمیدادید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: