آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 اردیبهشت ماه 1400 = 27-04 2021

فایل صوتی؛ پرونده قضایی برای ظریف / پایان عمر سیاسی

ردپای کارگزارانی‌ها در انتشار مصاحبه ظریف

سایت دیده بان ایران نوشت: جنجال درباره چگونگی نحوه درز فایل صوتی مصاحبه سعید لیلاز با محمدجواد ظریف با گذشته بیش از سه روز همچنان ادامه دارد. علاوه بر حسام‌الدین آشنا که مدیر این پروژه بوده است، نام ۵ چهره مشهور که به این فایل دسترسی داشتند مطرح شده است که برخی از آن‌ها سابقه محکومیت امنیتی هم دارند. مطلبی که قرارگاه سایبری عمار وابسته به نیروهای موسوم به انقلابی ضمن بازتاب آن این افراد مورد اشاره خبرگزاری فارس را محمد قوچانی، مریم باقی، سعید لیلاز و شهیندخت مولاوردی به سرپرستی حسام الدین آشنا معرفی کرده است.

این منبع نوشت: هر چند حواشی پیرامون افشای این مصاحبه بزودی و با مطرح شدن یک سوژه دیگر از حافظه کاربران شبکه اجتماعی پاک شود اما مطلب مهمی که می توان با قاطعیت درباره آن نظر داد پایان عمر سیاسی محمدجواد ظریف و نقش او در وزارت خارجه است. سیاستمداری که باید به عملکرد هشت ساله خود در وزارت خارجه فکر کند و به آینده ای که مشخص نیست چه برایش رقم خواهد زد.

این در حالیست که در پی انتشار فایل صوتی ظریف، دادسرای عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضایی در این زمینه خبر داده است.

بنابر اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در پی انتشار فایل صوتی طبقه بندی شده از وزیر امور خارجه از حیث جنبه عمومی جرم با دستور دادستان تهران، پرونده قضایی در دادسرای امنیت تهران تشکیل گردیده است.

این اطلاعیه می‌افزاید اتهام اصلی مطرح در این پرونده انتشار و قرار دادن اطلاعات طبقه بندی شده کشور در اختیار افراد فاقد صلاحیت می باشد که حسب مورد طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری، مباشران و معاونان این اعمال تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

بنابر اطلاعیه فوق، جهت شناسایی عوامل ارتکاب جرم و نحوه وقوع آن و نیز تعیین سطح طبقه بندی اطلاعات افشا شده، ضمن استعلام از دستگاه‌های مسئول، دستورات لازم به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، صادر شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: