آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 خرداد ماه 1399 = 24-05 2020

رقص و پایکوبی در شب کشته شدن امام اول شیعیان

خبرگزاری هرانا – به دنبال همرسانی گسترده کلیپی با مضمون رقص در تفرجگاه بند شهرستان ارومیه، تعداد کثیری از شهروندان بازداشت و سایر افراد مرتبط نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. پیش از این دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی طی نامه‌ای به فرمانده انتظامی این استان، این افراد را «هنجار شکن» خوانده و خواستار برخورد قاطع با آ‌ن‌ها شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از بازداشت تعدادی از شهروندان در تفرجگاه بند ارومیه به دلیل رقص و پایکوبی خبر داد.

هفته گذشته کلیپی با مضمون رقص در تفرجگاه بند شهرستان ارومیه توسط کاربران در شبکه‌های مجازی همرسانی شد. مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان در واکنش به ویدئو منتشر شده، رقص شهروندان در شب کشته شدن امام اول شیعیان (شب قدر) را «هتک حرمت» خوانده و گفته بود: “این کلیپ تقریباً ۱۵ ثانیه‌ای به ناجا نیز ارسال شده و نیروهای انتظامی در حال بررسی آن هستند”.

در همین راستا مصطفی حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی طی نامه‌ای به فرمانده انتظامی این استان، این افراد را «هنجار شکن» خوانده و خواستار برخورد قاطع با آ‌ن‌ها شده بود.

بر اساس این گزارش، تعدادی کثیری از شهروندان بازداشت و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و سایر افراد مرتبط نیز تحت تعقیب قضایی هستند.


بازداشت دختر نوجوان به خاطر "ایجاد روحیه شاد"

خبرگزاری هرانا – رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از بازداشت یک دختر نوجوان که با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی اقدام به انتشار ویدئو رقص خود کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، سرهنگ محمدپور، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از بازداشت یک نوجوان که با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی اقدام به انتشار ویدئو رقص خود کرده بود خبر داد.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اعلام این خبر گفت: “کارشناسان پلیس فتا طی رصد و بررسی فضای مجازی، صفحه‌ی اینستاگرام دختر خانمی را مشاهده کردند که اقدام به گرفتن کلیپ آموزش انواع رقص از خود و انتشار آن در فضای مجازی کرده است”.

وی ادامه داد: “پس از پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان، این فرد شناسایی شد و در ادامه برای توضیحات در خصوص انگیزه و هدف خود از انتشار این آموزش‌ها در این پلیس حضور پیدا کرد”.

این مقام انتظامی افرود: “پس از حضور وی در اداره پلیس، در ابتدا منکر کار خودش شد اما در ادامه اظهارات خود هدف و انگیزه‌ این کار را ایجاد روحیه شاد و هیجان دوران نوجوانی عنوان کرد”.

وی تصریح کرد: “در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که نامبرده در این زمینه فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است، که درنهایت پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد”.


بازداشت ۲۰ دختر و پسر در یک مهمانی

خبرگزاری هرانا – دادستان شهرستان سیرجان از بازداشت ۲۰ دختر و پسر در یک مهمانی خصوصی در سیرجان خبر داد. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، شب دوشنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۹۹، در یک مهمانی خصوصی در شهرستان سیرجان ۲۰ دختر و پسر بازداشت شدند.

محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان مدعی شد: شب گذشته طی گزارش مردمی از برگزاری پارتی در یکی از کافه رستوران‌های سیرجان مأموران پلیس اطلاعات در محل برگزاری این پارتی حضور یافتند.

او افزود: بیست نفر از حاضران در این مهمانی به اتهام انجام مراسم خلاف شئونات دینی و اقدام علیه بهداشت عمومی دستگیر و محل برگزاری پارتی پلمب شد.

نیک ورز تصریح کرد: در این پرونده فعلا با اخذ وثیقه و تعهد این افراد موقتاً آزاد شده تا در اسرع وقت به پرونده رسیدگی شود.

هرچند یکی از دلایل بازداشت این افراد اقدام علیه بهداشت عمومی نیز مطرح شده است با این حال سابقه نظام قضایی و انتظامی ایران در ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان همواره انتقاداتی را به همراه داشته است.


بازداشت بیش از یکصد زن و مرد در یک مهمانی

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری ۱۱۱ نفر در یک پارتی شبانه در شهریار خبر داد.

سردار محسن خانچرلی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: به دنبال رصد اطلاعاتی انجام شده از سوی مأموران ، شب گذشته، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، موفق به انهدام یک گروه برگزار کننده پارتی در یکی از باغ های باغستان، از توابع شهرستان شهریار شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات، ۹۱ مرد و ۲۰ زن، از جمله مالک باغ و لیدر این باند دستگیر شدند، تصریح کرد: این افراد برای سیر مراحل پرونده، تحویل مقام قضایی شده‌اند.

خانچرلی افزود: همچنین در این رابطه، ۳۱ دستگاه خودروی مربوط به این افراد نیز توقیف شد.

سردار خانچرلی افزود: برگزاری پارتی های مختلط، خط قرمز پلیس است و در صورت مشاهده، بدون هیچگونه اغماض، ضمن پلمب محل برگزاری، عوامل برگزار کننده، دستگیر و جهت اعمال قانون، در اختیار مرجع قضایی قرار خواهند گرفت.



شهنام April 3, 2020 05:05 PM

بین مردم به کجا رسیدن که نه کرونا سرشون میشه و نه خطر مرگ و برای چند دقیقه شادی حاضرن هر کاری بکنن به امید آزادی ایران و نابودی رژیم اشغالگر اسلامی

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسم April 3, 2020 05:26 PM

عجب پلیس احمقی درست در راستای هدف انگل بخوانید آخوندها حرکت میکنند صحبت از خط قرمز است چرا اختلاس ها دزدی ها چپاول ها خط قرمز شما نیست یک مهمانی که مختلط هست چه اهمیتی دارد اگر گناه هم محسوب می‌شود فردا روزی خودشان جوابگوی اعمالشان هستند نیازی به فضولی دولت و منو نیست مگر مثل آخوند دست به جنایت و دزدی و چپاول زده‌اند ؟ تا زمانی که ما از از این قوانین ماقبل تاریخ حمایت کنیم بویی از انسانیت نبرده ایم اگر خدایی هم باشد عادل نیست چرا که قتل ستار بهشتی ها را بدون مجازات رها میکند و مهمانی های مختلط را برای ما خط قرمز می‌کند پس مامور محترم که قانون را اجرا می کنی از مغز خودت هم کمک بگیر اگر روزی همه با هم اشتباهی کردیم نباید بر اشتباه خود پا فشاری کنیم و قوانین انگلی (جنگلی) را هنوز اجرا کنیم
هرکس در هر مقامی هست به اندازه توان خود باید

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو May 24, 2020 11:58 AM

آقا شب قدر ربطی به امام حسین نداره مگه میشه شبی که امام حسین کشته شد را شب قدر بنامند ؟ ضمنا اون در ماه محرم بوده نه رمضان شب قدر (به عربی: لیلة القدر)، در باور اسلامی، شبی است که اولین آیات قرآن بر پیامبر اسلام، محمد نازل شد [۱] این شب در طول ماه رمضان (ماه نهم) واقع می‌شود،

گزارش یا اعتراض به این نظر


شاپور May 25, 2020 10:43 AM

هموطنان را گویا جو گرفته و بکل در مسیری اشتباه بدنبال مهملات میدوند (برو فکر نان کن که خربزه آب است)
هر کدام از آن امامان اگر اینجا بودند، دست کم یکملیون ایرانی را گردن زده بودند و تمام زنان و دختران ایران را به بردگی میبردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: