آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 فروردین ماه 1399 = 13-04 2020

کرونا؛ هشدار جدی سازمان نظام پزشکی به روحانی

برای اولین بار در پنج هفته گذشته تنها در عرض ۲۴ ساعت ۱۰۸ مورد تازه ابتلا به ویروس جدید کرونا در چین ثبت شد. این خبر نگرانی‌هایی را در مورد امکان بروز موج دوم کرونا در ایران به دنبال داشته است.

بنا به گزارشها، با اعلان رسمی دولت روحانی، ادارات و کسب و کارهای کم خطر در شهرستان‌ها فعالیت‌شان را از روز ۲۳ فروردین آغاز کرده‌اند. این تاریخ برای تهران نیز شنبه آتی (۳۰ فروردین ماه) اعلام شده است.

این در حالیست که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، تصریح کرد که دولت مجبور به تعطیل کردن کل کشور است.

عبدالرضا عزیزی گفت: اگر این کار را نکنیم بیماری کرونا در کشور مزمن خواهد شد و عوارض اجتماعی، روانی، سلامت و اقتصادی آن خیلی بیشتر از زمانی خواهد بود که مثل چینی‌ها در ووهان عمل کرده و کشور را تعطیل کنیم.

روزنامه آفتاب یزد با عنوان «آژیر قرمز کروناویروس در پی آغاز به کار اصناف» در این باره نوشت: به‌ گفته کارشناسان در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موج دوم ابتلا به کرونا تعداد مرگ‌و‌میرها هم به رقم غیرقابل باوری خواهد رسید.

علی ادیانی یک نماینده دیگر مجلس هم گفت: اگر کرونا مدیریت نشود به تهدید امنیتی تبدیل خواهد شد.


نگرانی جدی نظام پزشکی از گسترش کرونا

از سوی دیگر سازمان نظام پزشکی در بیانیه ای اعلام کرد: گر چه‌ راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی هدف اصلی اعلام فاصله‌گذاری هوشمند بوده است ولی بدون در نظر گرفتن لوازم علمی و اجرایی، زحمات گذشته همه مردم و مسئولان و کادر پزشکی به هدر رفته و تهدیدهای جدی در مورد اوج گرفتن مجدد بیماری پیش‌رو خواهد بود.

سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: توصیه اخیر سازمان جهانی بهداشت و بسیاری از کشورهایی که شرایط مشابه ایران دارند تمدید کنترل‌های موثر و اعمال نظارت‌ها برای مدت زمان بیشتر تا رسیدن به حد قابل قبول شیوع برای اعمال فاصله‌گذاری هوشمند و حداقل تا ۱۲ اردیبهشت بوده است. امید است در این شرایط خطیر اتخاذ تصمیم‌های صحیح و با توجه به همه ابعاد و اثرات این بحران و با رعایت اولویت قطعی اصل سلامت مردم مورد توجه مسئولان محترم قرار گیرد.




www.youtube.com/watch?v=sLjs5mzo9e0

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش - صبحی April 13, 2020 07:19 PM

شورای عالی نظام سلامت کشور بریاست مصطفی معین و نظام پزشکی در اسفند ماه هم چنین هشداری را داده بودند کوگوش شنوا وکو مسئولی درکشور که دغدغه سلامت مردم را داشته باشد؟؟؟؟ دنیا باید بفهمد جهانیان باید این پنبه را از گوش بیرون بیاورند سازمان بهداشت جهانی باید به این حقیقت محض رسیده باشند که در جمهوری اسلامی نهادهائی مثل نظام پزشکی وشورای عالی سلامت کشک است حسن روحانی یعنوان سر عمله استبداد سید علی خامنه ای فقط باید مطیع فرمان رهبر معظم باشد ولو اینکه بگفته خودش 2 میلیون یا 10 میلیون ایرانی بمیرند جهان باید جمهوری اسلامی را زیذ بیرجمانه ترین تحریمهای سیاسی واقتصادی قرار بدهند وهر نوع کمک داروئی وخوراکی وملزومات پزشکی را منوط به نظارت مستقیم نهادهای بین المللی وبدون دخالت جمهوری اسلامی بنمایند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: