آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 فروردین ماه 1399 = 12-04 2020

احضار کارگران معترض به دادگاه در دوران کرونايی

خبرگزاری هرانا – تعدادی از کارگران هپکوی اراک، طی ابلاغیه ای برای روز شنبه ۳۰ فرورودین ماه به دادگاه کیفری این شهرستان احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران هپکوی اراک، به شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری شهرستان اراک احضار شدند.

بر اساس ابلاغیه ای که برای این کارگران صادر شده، کارگران برای پاره‌ای از توضیحات باید در روز شنبه ۳۰ فرورودین ماه ۱۳۹۹، در دادگاه حضور یابند.

لازم به ذکر است، برخی از این کارگران طی اتفاقات اخیر در این واحد تولیدی در دادگاه پرونده داشته‌اند.

گفتنی است روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۸، تجمع اعتراضی کارگران هپکو اراک در پی ورود نیروهای انتظامی به خشونت کشید شد و نیروهای انتظامی جهت متفرق کردن تجمع، کارگران را مورد ضرب و شتم قرار دادند و در پی آن شماری از معترضان مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و ۲۹ تن از کارگران حدود یک هفته بازداشت شدند.

این تجمع در اعتراض به معوقات مزدی، بلاتکلیفی وضعیت مالکیت و سهامدار شرکت، در مسیر ریل راه آهن شمال_جنوب برگزار شده بود.

در خردادماه سال ۹۷ نیز در پی تجمع اعتراضی کارگران هپکو، ۱۰ تن از این کارگران به شعبه‌ی دوم معاونت دادستان اراک احضار شده و اتهامات “اخلال در نظم جامعه” و “شرکت در تجمعات غیرقانونی” به آنها تفهیم شده بود.

۵ تن از این کارگران که به دنبال احضار به دادستانی و به دستور معاون دادستان بازداشت شده بودند، همان روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: