آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 فروردین ماه 1399 = 17-04 2020

ویروس "مستعان"؛ رسوایی تازه برای پاسداران خامنه‌ای

یک روز پس از اینکه سپاه‌ پاسداران از یک دست‌گاه ویروس‌یابی رو‌نمایی کرد که قرار است در پنج‌ ثانیه از فاصله ۱۰۰متری ویروس کرونا را پیدا کند، سرکرده نیروی‌ زمینی ارتش جمهوری اسلامی هم در تلویزیون وعده‌ داده که آنها نیز بزودی از یک دستگاه پیش‌رفته‌ رونمایی می‌کنند که هر ویروسی را در هر محیطی در پنج تا ۱۰دقیقه از میان می‌برد.

سخنگوی سپاه پاسداران در این باره گفت: سامانه هوشمند تشخیص لحظه ای کرونا که با تمسک به قرآن مجید نام "مستعان" برای آن انتخاب شده است، یک سامانه منحصر به فرد و دارای قابلیت های بالا و راستی‌آزمایی شده در تشخیص ویروس کرونا است.

به گزارش سپاه نیوز، پاسدار رمضان شریف خاطرنشان کرد: سطح و میزان دقت این سامانه در تشخیص و کشف کرونا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مورد اذعان متخصصین و پزشکان قرار گرفته است که در صورت نیاز اساسی بیمارستان‌ها و پزشکان منتشر خواهد شد.

سخنگوی سپاه پاسداران در باره ابراز حیرت، تعجب و برخی پرسش‌ها و سوالات مطرح شده پیرامون این دستاورد علمی گفت: پدیده‌ها و موفقیت های علمی به ویژه در این سطح و آن هم دستاوردی که به گرفتاری امروز بشریت در ابتلا به بیماری کرونا مربوط می شود، می تواند مورد شبهات و تردید افکنی های ناآگاهانه قرار گیرد.

این در حالیست که انجمن فیزیک ایران در این باره اعلام کرد: این ادعا از علم دور است

انجمن فیزیک در واکنش تولیدد مستعان (دستگاه ویروس یاب) نوشت: در روزهای اخیر خبرهایی از بعضی از رسانه‌های رسمی در مورد اختراع بدیع وسیله‌ای برای تشخیص آلودگی به‌ویروس کرونا از راه دور منتشر شده است. در بیان این خبر به‌عبارت‌های با ظاهر علمی مانند امواج الکترومغناطیس، دوقطبی‌های مغناطیسی و الکتریکی و دیگر عبارت‌هایی از حوزه فیزیک اشاره شده است. با وجود این‌که روش‌های تشخیص و شناسایی با استفاده از مشخصه‌های فیزیکی مواد در علم فیزیک بسیار پر کاربردند ولی دانش بشری در حال حاضر توان شناسایی و آشکارسازی ذراتی با ابعاد حدود 100 نانومتر را از راه دور ندارد و چنین ادعایی باورناپذیر و در حد داستان‌های علمی و تخیلی است. این ادعا آنقدر از علم دور است که انجمن فیزیک ایران آن را در مجموعه ادعاهای شبه علم دسته بندی می‌کند. اگر با احتمال نزدیک به‌صفر این وسیله کار کند، از آنجا که با دانش روز بشر همخوانی ندارد، مخترعین نه تنها برای آشکار‌سازی یک ویروس که برای جابجا کردن مرزهای دانش بشری باید مورد تشویق مجامع علمی در جهان قرار گیرند. انجمن فیزیک ایران در راستای رسالت علمی خود و در صورتی‌که مخترعین وسیله مذکور هنوز بر ادعای خود مصر هستند اعلام آمادگی می‌کند که در صورت دریافت مستندات مرتبط با شیوه کار و آشکار‌یابی وسیله ادعایی، آن را در اختیار متخصصان و دانشمندان این حوزه برای داوری علمی قرار دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز پیش تر در نشست خبری خود اعلام کرد دستگاه ویروس یابی سپاه پاسداران (فیلم زیر) که ادعا شده از شعاع صد متر و در 5 ثانیه آلودگی ویروس کرونا را نشان می دهد، از سوی سازمان غذا و دارو تائیدیه نگرفته است.

چند نکته کوچک در مورد دستگاه کرونا یابِ ۸۰۰ میلیون تومانیِ ساخت سپاه که از فاصله دومتری هم قادر به تشخیص ویروس نیست:

ارتش عراق سالها از بمب‌یاب ADE-651 برای ردیابی استفاده کرد. سال 2010 فاش شد کپی کودکانه یک اسباب‌بازی 20دلاری به نام گوفر است. کل داستان کلاهبرداری یک شیاد انگلیسی بود.
دستگاه «مستعان» سپاه برای تشخیص کرونا از صدمتری! را که دیدم یاد آن افتادم.کدام قالتاقی برای پول ملت کیسه دوخته؟
دادگاه جیمز مک‌کورمیک گفت او حداقل 50میلیون پوند کلاهبرداری کرده. دستگاهش را به لیبی، چین، سوریه، عربستان، نیجریه و ایران هم فروخته، خانه نیکلاس کیج در لندن را خریده بود. دستگاهش حتی یک چیپ ساده هم نداشت. معلوم شد ماموران خرید عراقی رشوه گرفته‌اند.





www.youtube.com/watch?v=VX3f4KkF9Os

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



شهنام April 17, 2020 09:51 AM

من شخصا مایلم به تمام مغزهای متفکر بسیجی و پاسدار یک کمک معنوی تقدیم کنم و پیشنهاد کنم به جای جر دادن خودشان و پیدا کردن این همه لغات عربی مثل همین مستعان و یا مثلا قاهر برای جنگنده ی نسل پنجمشان که به اندازه ی قاطر هم کارایی نداشت از کلمه ی "مستراح" برای تمامی اختراعاتشان استفاده کنند و اینقدر فسفر مغز فندقیشان را هدر ندهند که خدای نکرده دل امام زمان به درد نیاید چون شاید این جمعه بیاید

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی April 17, 2020 02:54 PM

میگن یک بابایی گفت می‌خواهم برم خواستگاری دختر پادشاه همه خندیدند و گفتند صد در صد امری غیر ممکنه یارو احتمالاً آخوند بود گفت پنجاه درصد قضیه درسته گفتند چطور گفت من میخواهم پس پنجاه درصد و فقط میمونه پنجاه درصد دختره که اون هم بخواد حالا حکایت دستگاه این جماعته اینها دستگاه رو درست کردند این پنجاه درصد میمونه پنجاه درصد بعدی که دست ویروسه است که با برادرا همکاری کنه
به همین راحتی والا

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 17, 2020 08:28 PM

دانشمدان سپاه وبسیج به تماشای فیلم فضائی تخلیلی سفینه فضائی اینترپراس مشغول شدند که کاپیتان گرک رئیس و گروه تحقیقاتی و کاشفی اش با دستگاه هائی تاشو و شبیه به گوشی های مبایل قدیمی برای تحقیقات و کشفییات موجودات زنده و تجزیه وتحلیل خاک کره اسمانی درآن کره ظاهرمیشدند و وبا این دستگاه همراه هرفرد ازاین گروه تحقیات آنچنانی انجام میداند ونتیجه را به کاپیتان گرک گزارش میکردند- متاسفانه اقشاربسیاری ارتجاعیون وتوهم زده گان مذهبی درایران هستند که همچنان به ظهورامام زمان و ارواح پیامبرو امامان تازی اعتقاد دارند و این مورد را بطورهدفمند سران سپاه وبسیج استفاده کرده و قوطی ها اسباب بازی ویروس شناس را با قیمت های انچنانی به آنها خواهند فروخت !هشدارمیدهم -سپاه برای دستگیری چهره های مخالف به عنوان حاملان ویروس توسط این قوطی اسباب بازی استفاده خواهد کرد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: