آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 آبان ماه 1399 = 03-11 2020

بازداشت فعال رسانه‌ای بخاطر افشای فقر روستای ابوالفضل

خبرگزاری هرانا – مهرنوش طافیان، فعال رسانه‌ای روز یکشنبه ۱۱ آبان‌ماه پس از حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز به دلیل عدم تامین وثیقه بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. منزل خانم طافیان حدود یک ماه پیش توسط ماموران اطلاعات سپاه مورد بازرسی قرار گرفت و تلفن همراه و برخی از وسایل شخصی وی ضبط شد. وی مدتی بعد به سازمان اطلاعات سپاه در اهواز احضار و بازجویی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۹، مهرنوش طافیان، فعال رسانه‌ای ساکن اهواز بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

بازداشت خانم طافیان پس از حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز به ریاست قاضی احمدرضا مردانی دهکردی و به دلیل ناتوانی در تامین قرار وثیقه صورت گرفته است.

منزل خانم طافیان حدود یک ماه پیش توسط ماموران اطلاعات سپاه در اهواز مورد بازرسی قرار گرفت و تلفن همراه و برخی از وسایل شخصی وی ضبط شد. وی مدتی بعد به سازمان اطلاعات سپاه واقع در میدان چهارشیر اهواز احضار و بازجویی شد.

یک منبع مطلع از شرایط خانم طافیان در این خصوص به هرانا گفت: “مهرنوش طافیان پیشتر به عنوان خبرنگار با یک سایت محلی همکاری داشت اما مدتی بود که در پیج شخصی خود اطلاع رسانی می‌کرد. وی اخیرا درباره مسائلی چون روستای ابوالفضل، اخبار مناطق محروم و مسائل و مشکلات زنان در خوزستان اطلاع رسانی کرده بود. خانم طافیان چندی بعد از بازجویی به دادسرای اهواز احضار شد. اما پس از حضور روز یکشنبه وی در دادسرا تلفنش خاموش شد”.

مهرنوش طافیان، فارغ التحصیل دانشکده خبر، مادر یک پسر نوجوان به نام اهورا و ساکن اهواز است که با فرزند خود تنها زندگی می‌کرد. پدر خانم طایفان پیشتر فوت کرده و مادر او نیز بیمار و ساکن شهرستان اندیمشک است.


بازداشت خبرنگار افشاگر تخریب روستای ابوالفضل

روز جمعه ۷ شهریور، کوثر کریمی، خبرنگار، به دنبال خبررسانی کردن تخریب خانه‌های ساکنان روستای ابوالفضل، بازداشت شد. وی در همان روز با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

علیرضا شریفی، خبرنگار ساکن خوزستان در صفحه شخصی خود، اتهامات مطروحه علیه این شهروند را “تبلیغ علیه نظام اسلامی” عنوان کرد.

روز چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹، به دنبال صدور حکم تخریب خانه‌های ساکنان روستای ابوالفضل واقع در اهواز، با شکایت بنیاد مستضعفان و حضور نیروهای شهرداری و انتظامی به قصد اجرای این حکم، شماری از ساکنان روستا نسبت به این موضوع معترض شدند. ویدئوهایی که در برخی کانال‌های محلی منتشر شده است نشان می‌دهد که در جریان این درگیری تعدادی از شهروندان معترض به وسیله شلیک گلوله ساچمه‌ای مجروح شده‌اند.



ایرانی August 28, 2020 07:14 PM

شما تنها نیستید شما ایرانی هستید و حقتون هست در وطنتون در خونه ای که صاحب قانونیش هست با آرامش زندگی کنید آفرین به غیرتتون منتظر زمانی هستم که اشغالگر ایران رو این اهریمن تمام عیار رو از خونه آبا و اجدادیمون بیرون کنیم چرا به خوزستان و سیستان و بلوچستان این ظلم پایان ناپذیر رو میکنند؟ هدف از این فشار بیش از حد و باور نکردنی به این دو استان چی هست؟ چه اتفاقی در جریان هست؟ این نمیتونه اتفاقی باشه!این ستم های آشکار و هدفمند چه هدفی رو دنبال میکنه؟فقط خدا میدونه و آینده دست خدا و امید و تلاش ایرانی هاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: