آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 مهر ماه 1399 = 09-10 2020

بار دیگر اختلال در اینترنت همزمان با فوت شجریان

نت بلاکز، موسسه ناظر بر اینترنت در صفحه توئیتر خود از اختلال عمده در اینترنت ایران همزمان با تجمعات مردمی پس از درگذشت محمدرضا شجریان در شامگاه پنجشنبه ۱۷ مهر به وقت محلی خبر داد.

محمدرضا شجریان استاد بزرگ موسیقی ایران روز پنجشنبه در بیمارستان جم تهران در ۸۰ سالگی درگذشت و خبر فوت او منجر به تجمعات مردمی در تهران شد.

روایت‌های شهروند خبرنگاران و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حمله ماموران امنیتی و انتظامی به تجمع کنندگان است. درحالی که برخی از حاضران شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نسبت به درگذشت محمدرضا شجریان استاد بزرگ موسیقی ایران واکنش نشان داد و از حمله به تجمعاتی که پس از درگذشت او شکل گرفته بود ابراز تاسف کرد.

مورگان اورتگاس در توییتر محمدرضا شجریان را «استاد» خطاب کرد و نوشت: ما در سوگ محمدرضا شجریان که بسیاری از صدا و شجاعتش الهام گرفته‌اند، به مردم ایران می‌پیوندیم.

خانم اورتگاس با ضمیمه کردن ویدئویی از حمله ماموران امنیتی و انتظامی اضافه کرد: متاسفانه هنگامی که ایرانیان برای ادای احترام به او به خیابان‌ها آمدند، اراذل و اوباش شبه نظامی رژیم برای سرکوب آنها حمله‌ور شدند.




www.youtube.com/watch?v=_GdTRRAezys

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: